برپایی ضیافت افطاری ساده در مدارس

دومین برنامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ماه مبارک رمضان مطالعه آیات قرآن است. این کمپین در سی امین روز از ماه مبارک رمضان به صورت مولفه محور با موضوع تبیین جهاد برگزار می شود.

دانش آموزان می توانند با مراجعه به لینک خرس در مسابقه مفهومی شرکت کنند. همچنین می توان به صورت جداگانه در مسابقه تعاملی همین آیه شرکت کرد و آثار خود را به آیدی معرفی شده در پیام رسان ها ارسال کرد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402011506255/%D8%A8%D8%B1%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D9%81%D8%B7%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3

به گزارش ایسنا، برنامه درسی قرآن اولین کتاب زندگی ویژه برنامه درسی ماه مبارک رمضان است که هدف اصلی آن آشنایی دانش آموزان با قرآن و تشویق آنان به حفظ آیات این کتاب آسمانی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، چهارمین برنامه ماه مبارک رمضان برپایی ضیافت افطاری ساده در مدارس و یکی از رسالت های نماینده انجمن برپایی ضیافت افطاری ساده است. در مدارس در قالب ایجاد هیئت انصارالمهدی (عج).

دانش آموزان اردوی کشوری و اردوی استانی به عنوان الگوی سایر دانش آموزان باید در اجرای این طرح پیشتاز بوده و نقش تشویق سایر دانش آموزان را داشته باشند.

این برنامه برای دانش آموزان دختر و پسر دوره اول و دوم متوسطه تشکیل می شود و به تدریج و با تشخیص معلم خیمه های معرفت در طول طرح درس اجرا می شود. انگیزه دانشجویان و نحوه حفظ قرآن به صلاحدید مربی خواهد بود. همچنین دوره های حفظ قرآن نیز توسط ستاد تدارک دیده می شود.

به منظور حفظ، پیگیری و ایجاد انگیزه در دانش آموزان در ماه مبارک رمضان، مطالب قرآنی مرتبط با قالب مفاهیم، ​​سوم و 3 تکرار در شبکه های مجازی منتشر می شود.

در بخشی از این برنامه باید به دو موضوع دعاخوانی و فهم قرآن پرداخته شود و بهتر است این مراسم همزمان با ضیافت افطاری ساده برای اغنای جماعت برگزار شود.

در قالب تحقیق قرآنی قصص آیات، هر روز فیلمی حاوی محتوای آیه همان روز منتشر می شود و دانش آموزان در مسابقه مفاهیم، ​​حفظ، نوشتن، روخوانی و ترتیل نگاه می کنند. در آن.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های قرآنی را برای دانش آموزان سراسر کشور برگزار می کند.

این طرح شامل 5 صفحه آخر قرآن کریم (14 سوره قرآن کریم) در مقطع متوسطه اول و 10 صفحه آخر قرآن کریم (24 سوره قرآن کریم) در مقطع متوسطه دوم می باشد.

سومین برنامه قرائت دعا و جزء خوانی قرآن کریم است که در قالب هیئت انصارالمهدی (عج) به مدت پنج شب از پانزدهم تا نوزدهم ماه مبارک رمضان منطبق با هجدهم ماه مبارک رمضان اجرا می شود. 22 فروردین.