بررسی بیش از 54 میلیون سند ارزشیابی معلمان

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) می فرمایند جهل ریشه هر مصیبت و بلای است و در جای دیگر می گویند درد بی درمان جهل است، گفت: بسیاری از مشکلات ما ناشی از جهل است، معلمان بر عهده رسالت هستند. و هوشیاری مردم در رأس امور است، از این رو معلمان مسئولیت و جایگاه ویژه ای دارند، زیرا معلم جهل را آشکار می کند و به همین دلیل تیر تمام حملات دشمن به سمت مدرسه است.

یکی از مسائل مبرم و مستمر در آموزش و پرورش رسیدگی به اعتراضات نمره دهی است.

وی با بیان اینکه سازمان ها باید آموزش و پرورش را در تدوین برنامه هفتم توسعه یاری کنند، گفت: برنامه های جاری نباید با اسناد عالی ابلاغی نظام به آموزش و پرورش مغایرت داشته باشد.

برای ایجاد تحول، معلمان باید در کنار توسعه فناوری به روز شوند

وی با تشریح سیاست های وزارت آموزش و پرورش در خصوص رتبه بندی معلمان از سه طریق، گفت: رسیدگی به اعتراض معلمان در خصوص رتبه بندی های تبلیغاتی یکی از برنامه های آموزش و پرورش است و در این راه هدف کمک به معلمان در کسب این درس است. بر اساس قانون

بررسی اعتراضات نمره دهی به منظور کمک به معلمان از طریق مجاری قانونی است

سرپرست وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مبرم و جاری در آموزش و پرورش، نمره دهی معلمان است، گفت: به دلیل مشکلاتی که ایشان داشتند و امروز با آن مواجه هستیم، دولت قبل به معلمان نمره نداد. . 3 سال اجرا نشد اما حضور اعضای جوان در شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم تلاش کافی برای اجرای رتبه بندی کرد.

صحرایی ادامه داد: کارگروه نظارت برای تعیین ویژگی های مرسوم رتبه بندی ها تشکیل می شود و به منظور راستی آزمایی و اعتبارسنجی، رتبه بندی ها برای افزایش کیفیت رتبه بندی سنجیده می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزشی یکی از بزرگترین دستگاه های کشور است و هرکس از این نظام حمایت کند مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده خواهد داشت، گفت: یکی از وظایف دستگاه ها امید بخشی است. جوهره انقلاب امید دادن است و تا انسان امید دارد به خواسته هایش می رسد. رابطه فرصت و پیشرفت یک به یک نیست بلکه رابطه امید و پیشرفت یک به یک است پس آموزش ما نیاز به امید دارد. ممکن است امکاناتی وجود داشته باشد اما بدون امید حتی با وجود امکانات هم به خواسته های خود نخواهیم رسید، بنابراین امید مهمترین نکته ای است که باید بر آن تاکید کنیم و در این راستا دستاوردهای انقلاب در زمینه آموزش باید بیان شود.

وی ضمن تشکر از زحمات دکتر نوری وزیر اسبق آموزش و پرورش که در یک سال و نیم گذشته برای نظام آموزشی زحمات زیادی کشیده است، گفت: یکی از افتخارات من تحصیل در موسسه تربیت معلم و خدمت به عنوان معلم. در نظام آموزشی کشور.” و مقاطع مختلف تحصیلی را گذرانده ام، به همین دلیل تحصیلات را خوب می شناسم و تحصیل را دوست دارم و به خاطر همین دانش و عشق است که مسئولیت سرپرستی وزارتخانه را بر عهده گرفتم. آموزش و پرورش با مشکلات بزرگی که این موسسه عظیم پیش رو دارد، پذیرفتم.

وی ادامه داد: بالغ بر 54 میلیون سند در حوزه رتبه بندی معلمان بررسی شده است که این تعداد اسناد بسیار زیاد است و نشان دهنده عملکرد بسیار خوبی است که در اجرای قانون رتبه بندی معلمان انجام شده است.

وی ادامه داد: معلم بودن مسئولیت سنگینی است و جایگاه ویژه ای دارد، شأن معلم نباید به درک دیگران گره بخورد، شأن معلم با رسالت معلمی پیوند خورده است، بنابراین شأن و منزلت معلمی را نباید به درک دیگران گره زد. معلم نباید به حقوق و درآمد معلم گره بخورد، پس باید متولی نظام باشد. ما باید آموزش و پرورش معلمان را حفظ کنیم و مشکلات معیشتی آنها را حل کنیم و رسالت خود را ایجاد و ارتقای معلمان بدانیم.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف اصلی رتبه بندی ارتقای سطح کیفی مدارس است، بنابراین باید مسیر پیشرفت معلمان را تعیین کنیم، آموزش های ویژه ای برای ارتقای مهارت های معلمان برگزار شود و معلمان باید دائما به روز شوند. . دانش آموزان ما تغییرات زیادی را تجربه می کنند، بنابراین ما باید سعی کنیم معلمان را به روز کنیم تا نسل را هدایت کنند و تا زمانی که این کارها را انجام ندهیم، تحول رخ نخواهد داد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه و معلم جایگاه ویژه ای در اداره آموزش و پرورش دارد، گفت: اداره آموزش و پرورش تنها از خیابان سپهبد قرنی تهران امکان پذیر نیست، حکمرانی با خرد جمعی انجام می شود. حکمرانی در آموزش و پرورش بدون مشارکت معلمان و خانواده ها و بدون شنیدن صدای آنها به هدف خود نمی رسد. مشکلات نظام آموزشی باید از منظر مدرسه بررسی شود و از منظر مدرسه راه حلی ارائه شود چرا که اگر معلمان همراهی نکنند هیچ برنامه ای نمی توان اجرا کرد.

معلم نور دانش را بر جهل و تاریکی می تابد

سرپرست وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر با هم کار کنیم چند برابر خواهیم شد و دغدغه اصلی ما باید نظام آموزشی باشد، به ویژه برای کودکان و نوجوانانی که در دوران پر سرعت تحول زندگی می کنند، بنابراین باید به آنها کمک کنیم تا رشد صحیح خود را پیدا کنند. مسیر در این جهان به سرعت در حال تغییر است.

صحرایی بیان کرد: نظام پیشرفت هر کشوری در مدرسه شکل می گیرد و بر این اساس باید مدارسی طراحی کنیم که پیشرفت کشور را رقم بزنند. وزیر خوبی است که آموزش و پرورش را موضوع اول این کشور قرار می دهد و هر کشوری که موضوع اولش آموزش باشد پیشرفت می کند زیرا بذر پیشرفت در مدرسه کاشته می شود.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402011807929/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B5%DB%B4-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86

به گزارش ایسنا، رضا مراد صحرایی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی موفقیت در قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک و تبریک میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام)، گفت: اولین دیدار ایشان برای شناخت بهتر مسائل تربیتی و معلمان بود. سازمان های فرهنگی که من اختصاص داده ام، زیرا می دانم که این سازمان ها با مدرسه و معلمان ارتباط نزدیک دارند.

بیش از 54 میلیون سند مربوط به ارزشیابی معلمان بررسی شده است

سرپرست وزیر آموزش و پرورش در نشست با دستگاه های فرهنگی گفت: حکمرانی در آموزش و پرورش با مشارکت معلمان و خانواده ها و شنیدن صدای آنها محقق می شود.

باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه تعلیم و تربیت بیان شود

مسائل سیستمی و آموزشی را باید از منظر مدرسه بررسی کرد

شروع هر برنامه تحول باید از مدرسه باشد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان تشکل ها; مرکز معارف اسلامی، جامعه اسلامی مددجویان، جامعه اسلامی مددجویان، جامعه مدرسین جوان، کمیته همیاری بسیج، جامعه جهادگران، مرکز عملیات شهید و ایثارگری، مرکز مکاتب اسلامی، جامعه مدرسین و مربیان، اساتید گروه فقور، کنگره اساتید انقلاب اسلامی حضور داشتند.

ما باید حرمت معلمان را حفظ کنیم و مشکلات معیشتی آنها را حل کنیم

وی در خصوص اجرای سند تحول گفت: مدرسه مقر تحول است بنابراین اجرای سند تحول باید مستقیماً از داخل مدرسه آغاز شود. از آنجایی که برنامه های تحول آموزش و پرورش از ستاد و ادارات شروع می شود، معلمان از برنامه ها بی اطلاع هستند و بنابراین شروع هر برنامه تحولی باید از مدرسه باشد.