برای حفظ امنیت سئوالات امتحانی، تدابیر مختلفی اندیشیده خواهد شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امتحانات نهایی از حساسیت بالایی برای دستگاه تعلیم و تربیت برخوردار است، لذا اهمیت آنها کمتر از آزمون کنکور نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: برای حفظ امنیت سئوالات امتحانی، تدابیر مختلفی اندیشیده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رضا مراد صحرایی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای آموزش و پرورش باید در چارچوب قانون و مقررات موجود تصمیم گیری شود.

صحرایی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ابراز کرد: بر اساس این مصوبه فعالیت های آموزشی و پرورشی می‌تواند متناسب با آنچه در سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی آمده، ارائه کرد. معلم، مدرسه و کلاس جایگاه و شأن خود را بدست می آورند.

در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله کنکور، ضرورت تدوین آئین نامه تصحیح اوراق امتحانی، لزوم بررسی برنامه‌های مربوط به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه در شورای عالی آموزش و پرورش، توجه جدی به فعالیت‌های تربیتی و پرورشی مدارس، توجه جدی به نقش معلم، تهیه و تدوین مقررات نحوه ارتباط اولیاء و ارباب رجوع با مدارس، اجرای طرح تثبیت یادگیری دانش آموزان، بی سوادی پنهان دانش آموزان در دوران کرونا و…. را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی افزود: دستگاه ها در نگاه به آموزش و پرورش باید منافع ملی را در نظر گرفته و کمک کنند تا مسائل و مشکلات آموزش و پرورش برطرف شود. 

صحرایی اظهار کرد: باید از تجربیات دوران کرونا درس بگیریم و از آنها برای بهبود روند آموزش و پرورش استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری امتحانات نهایی آمادگی لازم داریم، افزود: با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی امتحانات نهایی درکنکور سراسری، این امتحانات حساسیت بالایی برای دستگاه تعلیم و تربیت دارد. حوزه های امتحان نهایی زیادی در کشور داریم که اهمیت آنها کمتر از آزمون کنکور نیست.  

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: همه باید نسبت به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش احساس مسئولیت نموده و برای حل آنها به کمک نظام تعلیم و تربیت بیایند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402022616702/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%81%D8%B8-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D8%A6%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF

وی تصریح کرد: خصوصی سازی در آموزش و پرورش خلاف نص صریح قانون است چون سرنوشت نسل آینده کشور در دستان این نهاد تاثیرگذار کشور است.
در ادامه این جلسه محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نظام مالی و اقتصادی آموزش و پرورش و مناسبات آن با سایر دستگاه ها باید مورد باز بینی و بازنگری قرار گیرد.

در ادامه نیز  ماده واحده «شرایط و شایستگی های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش» مورد بحث و بررسی قرار گرفته و کلیات آن به تصویب رسید و ادامه بررسی آن به جلسه آینده این شورا موکول شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: کنکور یک سد محکم در برابر توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش بوده و یکی از موانع اجرای تحول در آموزش و پرورش است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: اجرای آموزش ترکیبی نیازمند استلزاماتی است که همه آنها در دست آموزش و پرورش نیست باید همه دستگاه ها برای اجرای این امر مهم به کمک آموزش و پرورش بیایند.