باید ریل‌گذاری جدیدی در آموزش ابتدایی انجام شود

مصطفوی افزود: در طرح جدید سنجش، آموزگار برای مشکلات نوآموز مداخله می‌کند اگر نتوانست کمکی کند از مرکز اختلالات یادگیری کمک می‌گیرد.

وی افزود: تصمیم گرفته شد زمان سنجش تغییر کند و این امر مهم توسط نیروهای آزاد انجام نشود و توسط افرادی انجام شود که گاهی بتوانند مداخله ای مختصر و نه تخصصی داشته باشند، مقرر شده خود اولیا برای سنجش نوبت بگیرند و تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ باید بیش از ۹۵ درصد سنجش انجام شده باشد.

وی تصریح کرد: سه موضوع اساسی سنجش نوآموزان، تاسیس و راه اندازی مراکز سنجش توانبخشی، مداخله بهنگام و نظرسنجی که از مهر ۱۴۰۲ شروع می شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اختلالات جسمانی و شایستگی‌های حرکتی از جمله بیماری‌های خاص، اختلالات یادگیری از جمله دیرآموزی، اختلالات حوزه شناختی از جمله کارکردهای اجرایی مانند دقت، توجه، انعطاف پذیری، حافظه کاری و هرآنچه لازمه ورود به مدرسه است، اختلالات حوزه اجتماعی از جمله توانایی همدلی کردن، برقراری روابط اجتماعی، تسلط بر احساسات و … از مولفه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان هستند.

معاون پیشگیری، تشخیص، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ریل گذاری جدیدی در آموزش ابتدایی باید انجام شود چرا که مراکز جامع و تضمین کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، مدارس ابتدایی هستند.

ایسنا/کرمان معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ریل گذاری جدیدی در آموزش ابتدایی باید انجام شود چرا که مراکز جامع و تضمین کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، مدارس ابتدایی هستند.

مصطفوی با بیان اینکه مراکز جامع ما نظام‌مند سامانه‌ای و سطح بندی شده‌اند، گفت: از مهر ۱۴۰۲ سنجش ۱۴۰۳ را شروع می کنیم.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402012915395/%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%DB%8C%D9%84-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D9%88%D8%AF

محمد مصطفوی ۲۹ فروردین ماه در نشست مجازی با مدیران و روسای آموزش و پرورش و مدیران مراکز اختلالات یادگیری شهرستان ها و مناطق استان کرمان با بیان اینکه ۲۹ سال است کار سنجش نوآموزان در کشور انجام می شود، اظهار کرد: برای رشد باید تغییرات را بپذیریم و با توجه به ضرورت؛ تغییر شیوه سنجش، متناسب سازی و کیفیت بخشی فرآیندهای آن مد نظر است.