ایجاد بیش از ۴۰ هنرستان در جوار کارخانجات و صنایع وابسته به دستگاه‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ایجاد بیش از۴۰ هنرستان درجوار کارخانجات و صنایع وابسته به دستگاه‌ها خبر داد.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402022113518/%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B4%DB%B0-%D9%87%D9%86%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7

کاظمی ادامه داد: همه دانش ‌آموزانی که وارد هنرستان‌ها شده‌اند، افرادی هستند که پایه‌ نهم بوده‌اند و با میل خود به سمت هنرستان آمده‌اند. متاسفانه در برخی رشته‌های هنرستانی به دلیل محدودیت فضا و تجهیزات نتوانسته‌ایم به درخواست‌ها به صورت کامل پاسخ مثبت دهیم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی ضمن توضیح در مورد وضعیت نوسازی تجهیزات و امکانات هنرستان‌ها گفت: در سال تحصیلی جاری تعداد دانش آموزان هنرستانی افزایش داشته و سهم این آموزش‌ها بیش از ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد که مستلزم حمایت و تزریق منابع برای تجهیز کارگاه‌ها و تامین نیروی انسانی مورد نیاز است. ضمن اینکه تجهیزات موجود هم در فرآیند آموزش مستهلک می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه در برنامه «فرامتن» شبکه افق تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا آموزش را به سمت محیط واقعی کار ببریم. امسال توانستیم بیش از۴۰ هنرستان در جوار صنایع و کارخانجات و وابسته به نهادها ایجاد کنیم. برخی کارخانجات و صنایع از جمله صنعت فولاد و صنعت برق با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، قرار است در آموزش هنرستانی با آموزش و پرورش همکاری کنند. امروز به دنبال ایجاد مشارکت با سایر بخش‌ها نیز هستیم.

وی در ادامه افزود: جایگزینی و در کنار آن افزایش تجهیزات نیازمند منابع مالی بیشتری است و منابع موجود این سطح از نیاز را پوشش نمی‌دهد و نیازمند حمایت ویژه دولت و مجلس از دانش آموزان هنرستانی برای تامین منابع است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: برنامه آموزش متوسطه برای توسعه متوازن ۵ ساله است. امسال ما بیش از۴۰ درصد دانش ‌آموزان پایه دهم را در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای هدایت می‌کنیم. نمی‌توان یک شبه موضوع مهارت آموزی را در کشور حل کرد در صورتی که طی چندین سال شاهد کاهش سهم بوده‌ایم.