انصراف دانشگاه شهید بهشتی از برگزاری کلاس های بدون حضور

در همین راستا دکتر محمود کمره ای معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفتگو با ایسنا وی با اشاره به برنامه این دانشگاه برای شروع آموزش تلفیقی دانشجویان دانشگاه تهران از نیمه دوم سال تحصیلی جاری، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و مجازی سازی آموزش دانشجویان در دانشگاه ها، مناسب است. زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ارائه آموزش الکترونیکی در دانشگاه تهران فراهم شده است و در این راستا تصمیم داریم از این بستر برای آموزش دانشجویان حتی پس از کرونا استفاده کنیم.

در نهایت دکتر علی شمسی پور توییتی منتشر کرد اطلاعیه؛ کلیه دروس ترم جاری در دانشگاه های سراسر کشور از جمله دانشگاه تهران قبل و بعد از نوروز 1402 و در ماه مبارک رمضان تا پایان ترم به صورت حضوری برگزار می شود.

دکتر کمره ای افزود: یکی دیگر از دلایلی که ما را به اجرای آموزش ترکیبی در نیمسال دوم سوق داد این بود که همه ساله بعد از تعطیلات نوروزی اکثر کلاس ها خالی از دانشجو بود و با توجه به اینکه دانشجویان از سراسر کشور در کلاس های درس حضور می یابند. دانشگاه آنها در تهران مشغول به تحصیل هستند، ممکن است برای تهیه بلیط مشکل داشته باشند، بنابراین این مشکل دلیل دیگری برای تصمیم ما بود.

یک روز پس از اعلام عدم حضور دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در کلاس های درس بعد از تعطیلات نوروزی، این دانشگاه با انتشار اطلاعیه ای از تصمیم خود عقب نشینی کرد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: آموزش نیمسال اول دانشجویان به صورت حضوری بود، اما بر اساس بخشنامه فوق تصمیم گرفتیم که آموزش های ترم دوم تلفیقی باشد. بر این اساس کلاس های دانش آموزان از 24 فروردین تا 18 اردیبهشت سال آینده (1402) به صورت مجازی برگزار می شود.

در اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی آمده است: به اطلاع اساتید محترم و دانشجویان گرامی، پیرو اطلاعیه قبلی به اطلاع می رساند طبق دستورالعمل وزارت علوم، کلیه مقاطع تحصیلی انتظار می رود از 14 آوریل به صورت حضوری ارائه شود.

به گزارش ایسنا، کلاس ها برای اولین بار از اواخر سال 1397 به دلیل شیوع ویروس کرونا در دانشگاه های سراسر کشور به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار شد و دانشگاه ها دو سال است که کلاس های خود را به صورت الکترونیکی ارائه می کنند که البته در حال بازگشت به آموزش ترکیبی است. مجازی و حضوری) با مخالفت دانشجویان در شرایط عاری از کرونا مواجه است و اکثر دانشجویان معتقدند برگزاری کلاس های مجازی منجر به افت کیفیت تدریس در دانشگاه ها می شود و دانشگاه ها به بهانه آموزش ترکیبی تمایل دارند. مشکلات مالی و بودجه ای

پس از اعلام این تصمیم، بسیاری از دانشجویان این دانشگاه در اعتراض به تصمیم دانشگاه تهران با ایسنا تماس گرفتند و به صورت حضوری خواستار بازگشایی تمامی کلاس های این دانشگاه شدند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402011104176/%D8%B9%D9%82%D8%A8-%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1%DB%8C

دانشگاه شهید بهشتی علیرغم اعلام موضع صریح وزارت علوم در خصوص نحوه برگزاری دوره های تحصیلی دانشجویان بعد از تعطیلات نوروزی، به بهانه مشکل اخذ، در هفته اول پس از تعطیلات نوروزی تصمیم به برگزاری دوره های غیرحضوری گرفت. بلیط برای دانش آموزان غیر بومی یک روز پس از اعلام این خبر در ایسنا، معاون آموزشی این دانشگاه شب گذشته با صدور اطلاعیه ای از تصمیم خود صرف نظر کرد و از برگزاری حضوری کلاس های دانشگاه شهید بهشتی از 23 فروردین 1402 خبر داد.

وی در ادامه گفت: بخشنامه آموزش ترکیبی دانشجویان دانشگاه تهران در تابستان امسال ابلاغ شد و بر اساس این بخشنامه قرار شد تحصیلات دانشجویان ترم اول به گونه ای باشد که 4 هفته اول تعداد دانشجویان در دانشگاه و 6 هفته از 12 هفته باقیمانده خواهد بود و آموزش ها به صورت مجازی و 6 هفته حضوری ارائه می شود.

به گزارش ایسنا، تصمیم برگزاری حضوری کلاس برای دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در حالی از سوی مسئولان این دانشگاه گرفته شد که وزارت علوم پیش از تعطیلات نوروز به صراحت اعلام کرده بود که تمامی دانشگاه ها موظف به برگزاری کلاس های حضوری دانشجویان پس از تعطیلات هستند. و ماه مبارک رمضان. .

در واقع ابتدای اسفندماه سال گذشته بود که دانشگاه تهران برای اولین بار اعلام کرد که کلاس های دانشجویان این دانشگاه پس از تعطیلات نوروزی حدود سه هفته به صورت مجازی برگزار می شود.

سخنگوی وزارت علوم تاکید کرد: برگزاری دوره های حضوری برای دانشجویان از سوی وزارت علوم مطرح است.