انتقاد سفیر چین در ایران از نقش تخریبی رسانه های غربی درخصوص همکاری های تهران – پکن

 چانگ هوا همچنین با اشاره به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی از اجلاس روسای خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه ( اوآنا ) در آبانماه آینده ؛ ایرنا را رسانه ای معتبر و قوی خواند و ابراز امیدواری کرد همکاری های ایرنا و شین هوا در حوزه های مختلف مکتوب و چندرسانه ای گسترش یابد.

انتقاد سفیر چین در ایران از نقش تخریبی رسانه های غربی درخصوص همکاری های ایران وچین

وی در بخش دیگری از سخنانش به دخالت های آمریکا در امور داخلی کشورهای مختلف از جمله منطقه خاورمیانه و نیز مساله تایوان اشاره و خاطرنشان کرد و گفت که کشورش تحت هیچ شرایطی مداخله جویی ها و سیاست های یکجانبه گرایی آمریکا را برنمی تابد.

سفیر چین در ایران با اشاره به دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با کشورهای دوست و همسایه و همچنین نقش آفرینی ایران در سازمان ها و پیمان های منطقه ای و جهانی از جمله پیمان سازمان همکاری شانگهای گفت : چین همواره از عضویت دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای حمایت کرده است و قطعا پیوستن ایران به این سازمان مهم نقش موثری در توسعه مناسبات میان کشورهای عضو خواهد داشت.

وی همچنین اقدام ایرنا را در سالهای اخیر در راه اندازی سایت چینی ستود و گفت : همواره اخبار تحولات ایران را از رسانه رسمی کشور یعنی خبرگزاری جمهوری اسلامی دنبال می کنم و بدون شک توسعه همکاری های رسانه ای دوکشور بویژه در حوزه چندرسانه ای می تواند در شناساندن ظرفیت های مختلف همکاری میان دوکشور و شناخت هرچه بیشتر دوملت ایران وچین از یکدیگر موثر باشد.

سفیر چین در ایران ؛ همکاری های راهبردی تهران – پکن در همه زمینه ها را بر مبنای برد – برد توصیف و خاطر نشان کرد : عزم و اراده روسای جمهور دو کشور بر توسعه همکاری های سیاسی ، اقتصادی ؛ دفاعی و فرهنگی میان دو کشور استوار است و بدون شک با امضای توافق جامع همکاری های 25 ساله میان دو کشور ؛ ما شاهد توسعه روزافزون همکاری ها در همه زمینه ها خواهیم بود.

سفیر چین در ایران پس از دیدار با مدیرعامل ایرنا ؛ از اتاق خبر اخبار بین الملل ایرنا دیدن کرد و در گفت و گو با سردبیران و کارشناسان خبر ایرنا در جریان فرایند تهیه ؛ تولید و انتشار اخبار قرار گرفت .

در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد ؛ « علی نادری » مدیر عامل ایرنا نیز با اشاره به روابط و مناسبات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین ، به سیاست اصولی ایران در حمایت از ” چین واحد ” اشاره کرد و گفت : چین در دوران تحریم ؛ روابط اقتصادی و تجاری خود با ایران را حفظ کرد و این برای ما امری ارزشمند است .

وی با اشاره به دخالت های آمریکا در موضوع تایوان و اقدامات مخرب ایالات متحده در امور داخلی چین ؛ گفت کشورهای مستقل دنیا می بایست با تشکیل ائتلاف و همکاری با یکدیگر ؛ در برابر یکجانبه گرایی آمریکا ایستادگی کرده و توطئه های آمریکا در تنش آفرینی در جهان را خنثی نمایند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در حال حاضر علاوه برزبان فارسی ؛ به 9 زبان دیگر از جمله چینی ؛ انگلیسی ؛ عربی ؛ فرانسه ؛ روسی ؛ اردو ؛ ترکی استانبولی ؛ آلمانی ؛ اسپانیولی خبر تهیه و منتشر می کند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84871778/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5

مدیرعامل ایرنا همچنین به توافق 25 ساله ایران و چین به عنوان یک سند مهمی که می تواند مناسبات دوکشور را در همه زمینه ها ارتقا دهد.

انتقاد سفیر چین در ایران از نقش تخریبی رسانه های غربی درخصوص همکاری های ایران وچین

دیپلمات ارشد چین همچنین به نقش و جایگاه مهم ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت : آهنگ مناسبات اقتصادی دو کشور در سالهای اخیر رو به رشد بوده است و جمهوری خلق چین از توسعه و گسترش مناسبات فیمابین در همه زمینه های استقبال می کند.

« چانگ هوا » روز دوشنبه در دیدار با « علی نادری ” مدیرعامل ایرنا ؛ با اشاره به نقش و جایگاه بسیار مهم ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی ایران ؛ ابراز امیدواری کرد که ایرنا همانند گذشته نقش خود را در خنثی سازی تبلیغات منفی رسانه های غربی درباره همکاری های دوکشور به طور مطلوبی ایفا کند.

وی باتاکید بر اینکه رهبران چین بویژه ” شی جین پینگ ” رییس جمهوری خلق چین همواره بر حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران تاکید و از آن حمایت کرده اند ؛ به حمایت های کشورش از حق مسلم ایران در بهره مندی از انرژی هسته ای و تلاش برای رفع تحریم های آمریکا علیه ملت ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد آمریکا تحریم های خود علیه ایران را بردارد.

نادری  همچنین به برگزاری اجلاس آتی اوآنا ( سازمان خبرگزاری های اسیا و اقیانوسیه ) در آبانماه امسال اشاره کرد و گفت : ایرنا با قدمتی حدود 90 ساله ؛ به زودی میزبان روسای 48 خبرگزاری در منطقه آسیا و اقیانوسیه خواهد بود و امیدواریم خبرگزاری شین هوا به عنوان خبرگزاری رسمی چین در عالی ترین سطح در این نشست شرکت نماید.

 توسعه همکاری های رسانه ای ایران و چین ؛ آمادگی ایرنا برای کمک به راه اندازی بخش فارسی خبرگزاری شین هوا ؛ تقویت سایت چینی ایرنا ؛ تقویت همکاری های ایرنا و خبرگزاری شین هوا ؛ تبادل دانشجو ، برگزاری مسابقات ورزشی ؛ حضور تیم های ورزشی دوکشور در رقابت های دوجانبه و بین المللی ؛ اجرای فعالیت های فرهنگی از جمله برگزاری هفته سینمایی چین ؛ از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار طرفین دیدگاهها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

انتقاد سفیر چین در ایران از نقش تخریبی رسانه های غربی درخصوص همکاری های ایران وچین