انتظار رئیس دانشگاه شریف از نو دانشجویان این دانشگاه

رئیس دانشگاه شریف با تاکید بر اینکه از نو دانشجویان این دانشگاه انتظار دارم امیدوار باشند، گفت: انتظار من از دانشجویان این است که بسیار امیدوار باشند، چرا که امیدواری موجب نشاط و هدف داشتن آنها می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر جلیلی در مراسم جشن نو دانشجویان این دانشگاه که در سالن جباری این دانشگاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه از میزبانی دانشجویان نخبه در دانشگاه شریف خوشحالیم، گفت: دانشگاه صنعتی شریف یک محیط درونی و یک محیط پیرامونی دارد که محیط درونی در پردیس جنوبی و شمالی دانشگاه قرار دارد و دانشکده‌های مهندسی مکانیک، انرژی، مدیریت و ساختمان آموزش در پردیس شمالی و مابقی دانشکده‌ها اعم از کتابخانه، سالن غذاخوری و غیره در پردیس جنوبی دانشگاه واقع شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه شریف روز و شب خود را در این پردیس‌ها و خوابگاه چ هایی که در این مراکز واقع شده است، سپری خواهند کرد. امیدوار هستیم شعار «شریف برای زندگی» بتواند در این بازه زمانی ۴ یا ۵ سال زندگی دانشجویان تاثیرگذار باشد و دانشجویان بتوانند دوران بانشاط و خوشی را در این دانشگاه سپری کنند.

رئیس دانشگاه شریف اظهار کرد: در محیط پیرامونی دانشگاه نیز حدود ۵۰ هزار نفر از مردم تهران زندگی می‌کنند. منطقه‌ای که حدود ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این مرکز مستقر شده‌اند و دانشجویان می‌توانند بخشی از زندگی خود را با فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌ها سپری کنند و با محیط پژوهشی، آموزشی و نوآوری آشنا شوند.

دکتر جلیلی از برگزاری دوره‌های کار و آموزش پایدار به دانشجویان دانشگاه شریف خبر داد و تاکید کرد: ما علاوه بر آموزش، پژوهش و فناوری، روی بحث فناوری و کارآفرینی نیز توجه کردیم. بر این اساس بیش از نصف دانشکده‌های این دانشگاه این امکان را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند که دو نیم‌سال تحصیلی متصل به تابستان قبل و تابستان بعد بتوانند دانشجوی دانشگاه شریف محسوب شوند و سنوات آنها اضافه نشود. ضمن اینکه این دانشجویان می‌توانند در شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر شرکت‌هایی که متصل به دانشگاه‌ها هستند، حضور داشته باشند.

وی گفت: انتظار من از دانشجویان این است که بسیار امیدوار باشند، چرا که امیدواری موجب نشاط و هدف داشتن آنها می‌شود. ضمن اینکه «شریف» محل گرفتن انواع جایزه‌های متعدد فیزیک، ریاضی و نوبل و غیره است که لازمه کسب این موفقیت‌ها هدفمند بودن  است. بنابراین هدف‌های افراد موفق باید بزرگ باشد، پس از کسب این موفقیت‌ها باید به کشوری که مدیون آن هستیم، خدمت کنیم.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402072114662/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87