امروز مهارت‌آموزی مشکل کشور است / باید به فنی‌وحرفه‌ای، کار و دانش و هنرستان توجه شود

فیاضی گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی سبب بلوغ فکری و اجتماعی زودتر دانش‌آموزان می‌شود، باید کار به بچه‌ها سپرده شود، باید ستاد نماز جمعه پیوست نوجوانان داشته باشد، ستاد نوجوانان نماز جمعه باید تشکیل شود، امروز مهارت‌آموزی مشکل کشور است، فرزندان خود را به هنرستان و فنی و حرفه‌ای بفرستید، طرف فوق لیسانس و دکترا گرفته است، اما امرار معاش و کار بلد نیست.

وی ادامه داد: کسی اگر با یک فازمتر یا قیچی بلد باشد، کار کند، می‌تواند، امرار معاش کند، مهارت‌آموزی بسیار مهم است، طبق برنامه پنج‌ساله توسعه ششم کشور، ۵۰ درصد دانش‌آموزان دبیرستانی کشور، محصل در هنرستان و فنی و حرفه‌ای و کار و دانش شوند، الان ۶۰ درصد فرزندان ما به امید پزشکی تجربی می‌خوانند، بعد علوم انسانی و بعد علوم ریاضی و در آخر فنی و حرفه‌ای است، این یک فاجعه در آینده کشور رخ می‌دهد، جوان در ۱۸ سالگی باید بتواند به عنوان نیروی مطالعاتی پژوهشی و درسی و نیز به عنوان نیروی کار در کشور حضور داشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بایستی گفتمان اول معلمین در بیرون سازمان مرجعیت و منزلت‌شان باشد و در داخل سازمان باید گفتمان اول معیشت معلمین باشد.

ایسنا/تهران معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید به فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و هنرستان توجه شود، این‌که به مهارت‌آموزی توجه نمی‌شود، مناسب نیست.

وی ضمن تاکید بر آشنا کردن جوانان و نسل آینده با مسجد و مراسم دینی و انقلابی، به معیشت معلمان اشاره کرد و افزود: بحث معیشت معلمان موضوعی درون‌سازمانی است، که اگر برون‌سازمانی شود بر روی شأن معلم اثر معکوس می‌گذارد، باید وزارتخانه، صف و ستاد در داخل سازمان به طور جدی به این موضوع بپردازند و به معیشت معلمان کمک کنند.

فیاضی افزود: به اتباع و برخی ایرانی‌های علاقه‌مند مجوز دهیم، برخی از مدارس دولتی که شیفت عصر خالی دارند، نیز ویژه اتباع باشند و از سوی دیگر می‌توان برای اتباعی که سر کار می‌روند، آموزش از راه دور داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید به فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و هنرستان توجه شود، این‌که به مهارت‌آموزی توجه نمی‌شود، مناسب نیست.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402020804194/%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%88

به گزارش ایسنا، “مسعود فیاضی” بعد از ظهر جمعه ۸ اردیبهشت، در جمع مردم ورامین در مصلای بزرگ صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان، با بیان این‌که مردم ورامین در سال ۴۲ در اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) به پاخاستند، با اشاره به سالروز شهادت “شهید مطهری” و “روز معلم”، گفت: شهید مطهری در کتاب انسان و ایمان، ایمان را زیبایی روح و علم را زیبایی عقل دانسته است، علم عالم‌ساز است و ایمان انسان‌ساز است، علم انقلاب برون و ایمان انقلاب درون است.

وی با بیان این‌که ورامین منطقه‌ای مهاجرپذیر از اتباع خارجی و دانش‌آموزان خارجی است، گفت: برنامه اول در مورد اتباع تکریم است، نباید تحقیر انجام شود، از سوی دیگر باید به مدارس غیردولتی ویژه اتباع مجوز داده و تشکیل شود و هرکس که سرمایه‌گذار و خیر است، مدرسه غیردولتی اتباع راه‌اندازی کند و مدارس خودگردان اتباع قانون‌مند شوند و نیز می‌توان شیفت دوم مدارس غیردولتی موجود را مجوز داد، که ویژه اتباع باشد.

وی با بیان این‌که ویژگی‌های معلمی که افرادی مانند امام خمینی(ره) و شهید حاج قاسم سلیمانی با هویت اسلامی، انقلابی و ایرانی تربیت می‌کنند، چیست؟، گفت: هدف ما تربیت چنین دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی است و در این راستا باید تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان مدرسه پنهان تقویت شوند، تشکل‌های دانش‌آموزی را در مسجد، کتابخانه، نماز جمعه، مغازه، باشگاه ورزشی و… با حضور و مسئولیت توسط دانش‌آموزان ایجاد می‌شود.