اعلام مشخصات ثبت نام کتب درسی سال تحصیلی آینده/شروع ثبت سفارش اینترنتی از 7 فروردین

– پس از تایید منطقه، مدرسه محل تحصیل (مقصد) یا دانش آموز موظف است با اصلاح دستور، امکان تحویل کتب درسی دانش آموز به مدرسه را با توجه به مقطع یا رشته تحصیلی یا جدید فراهم کند. مدرسه

5- کتابهای درسی برای دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی از طریق مدرسه آنها که به ترتیب دانش آموز توزیع می شود.

اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی از طریق شماره های درج شده در قسمت پشتیبانی و چشم انداز سامانه 88309266 آماده دریافت پیشنهادات و پاسخگویی به سوالات مربوطه می باشد.

– در صورت نقل مکان دانش آموز به مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدارس مبدا و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب های دانش آموز به صورت خودکار در اصلاحات سیستم و دفترچه راهنمای دانش آموز در مدرسه جدید

6- برای هر موردی مدرسه ای را که دانش آموز در آن درس می خواند تغییر دهیدقبل از صدور تخفیف منطقه به آموزشگاه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه به شرح زیر می باشد:

عموم مردم می توانند کتاب های درسی را به یکی از دو روش فردی یا گروهی سفارش دهند.

8- در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل یا مقطع یا رشته تحصیلی دانش آموز پس از صدور تخفیف از ناحیه به مدرسه به شرح زیر اقدام نمایید.

به گزارش ایسنا، ثبت سفارش کتب درسی سال تحصیلی 1402-1403 برای دوره های ابتدایی، متوسطه اول و دوم و کتب تکمیلی متوسطه اول برای دانش آموزان تیزهوش و همچنین کتاب های درسی دانش آموزان استثنایی از چند روز آینده آغاز می شود.

7- در صورت تغییر کلاس یا رشته تحصیلی دانش آموز، قبل از صدور حواله منطقه به مدرسه، مدرسه یا دانش آموز موظف است سفارش را اصلاح کند تا امکان تحویل کتب درسی دانش آموز به مدرسه داده شود. مدرسه با توجه به کلاس جدید و رشته تحصیلی جدید دانش آموز.

3- روسای مدارس موظفند از طریق سامانه مربوطه پس از ثبت نام بسته اصلی دانش آموز با توجه به ثبت سفارشات عمده دانش آموزان باید کتاب های درسی اختیاری، هدایای آسمانی (به ویژه برای اقلیت های مذهبی)، پیام های آسمانی اضافی (به ویژه برای اهل سنت) و استعدادهای درخشان را درخواست کنند.

10- توزیع کتاب برای دانشجویان شاخه فنی و حرفه ای به دانش آموزان کاردانی ممنوع است و مسئولیت کمبود کتاب به دلیل توزیع نامناسب در استان و منطقه بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استان و منطقه می باشد.

– مدرسه (منزلی) موظف به ثبت حواله به منطقه و تحویل کتب به منطقه می باشد.

– در صورت انتقال دانش آموز به مدارس استان دیگری و ثبت اطلاعات در مدارس مبدا و مقصد، مدرسه مقصد یا دانش آموز موظف به اصلاح سفارش هستند، کتب درسی دانش آموز در صورت تغییر سفارش، تحویل داده می شود. مدرسه جدید

برای گروه میانی (سال دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) امکان ثبت سفارش از 7 فروردین تا 26 خرداد وجود دارد و برای سال های اول، هفتم و دهم، از تاریخ ثبت سفارش انجام می شود. 5 جولای تا 10 سپتامبر.

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتب درسی سال تحصیلی 1402-1403 برای کلیه مقاطع و رشته ها به جز مقاطع ورودی از 7 فروردین ماه سال جاری آغاز می شود.

4 قیمت کتاب های درسی برای ثبت سفارش عمده فقط بر اساس قیمت های پشت دفتر (ثبت شده در سامانه) بوده و هرگونه دریافت وجه اضافی ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

11- کلیه نمایندگی های توزیع استان، منطقه و مدرسه می بایست مواد آموزشی را طبق برنامه زمانی اعلام شده و اطلاعات مندرج در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی توزیع نمایند.

2- دانش آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می توانند از سامانه مذکور استفاده نمایند سفارش فردی را ثبت کنید اقدام کنید نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانش آموز و رمز عبور وی شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش آموز است.

اعلام مشخصات ثبت نام کتب درسی سال تحصیلی آینده/شروع ثبت سفارش اینترنتی از 7 فروردین

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402011405320/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D8%AA%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4

9- معلمان و اساتید می توانند از 15 مهر و دانش آموزانی که فقط به چند کتاب درسی نیاز دارند از 10 آبان کتب درسی را از منو سفارش دهند.سفارش کتاب های درسی و بسته های آموزشی یک جلدیدر سامانه ثبت نام کنید تا از طریق پست به آنها تحویل داده شود، این خدمات تا 30 بهمن ادامه خواهد داشت.

سفارش کتب درسی به صورت آنلاین و از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com طبق جدول زمان بندی زیر انجام می شود:

– منطقه موظف به بررسی و تایید واگذاری مدرسه می باشد.

1- با توجه به اینکه ثبت سفارش و توزیع کتب درسی دانش آموزی بر اساس اطلاعات موجود در سامانه ایدز انجام می شود، مدارس باید آخرین وضعیت شناسنامه دانش آموزی و اطلاعات تحصیلی را در سامانه ایدز به روز کنند و از دانش آموزان ثبت نام کنند. برای سال تحصیلی 1402-1403 در اسرع وقت. .