اعلام آمادگی خیرین برای مشارکت در ساخت ۱۰۰۰ کلاس درس جدید در سیستان و بلوچستان

خیرین مدرسه ساز برای مشارکت در ساخت حدود ۱۰۰۰ کلاس درس جدید در سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایسنا حمیدرضا خان محمدی – رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس – در گردهمایی نیک اندیشان مدرسه‌سازی سیستان و بلوچستان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: یادی کنیم از دکتر حافظی پیر و مرشد مسیر نیک‌اندیشانه نهضت مدرسه سازی و شهید حسین علیمرادی که زحمات زیادی برای کشور به ویژه منطقه ی سیستان و بلوچستان کشیدند.

وی با اشاره به اینکه برای مسئله رشد و پیشرفت یکپارچه کشور در آموزش و پرورش سرمایه گذاری می کنیم، گفت: در ورودی و خروجی پذیرش دانش آموز به جهت کمبود فضا توازن برقرار نیست. عملاً باید ۷۰ مدرسه ۱۸ کلاسه جدید در سال ساخته شود.‌ 

رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس1پ خاطرنشان کرد: ما علاوه بر مسئله کمبود مدرسه و فضای آموزشی و تربیتی، مسئله مهاجرت از کشورهای همسایه را شاهد هستیم که با توجه به مدرسه سازی و مدرسه یاری گروه های جهادی و تبدیل دبیرستان‌ها به هنرستان تا حدودی این مهم جبران خواهد شد.

خان محمدی در پایان خاطرنشان کرد: شما خیرین با نیت خیر و الهی به میدان آمده و تلاش می کنید و به مجموعه آموزش و پرورش  کمک می کنید. این زمان های سخت سپری می شوند. نیک اندیش بودن مفهوم عمیقی دارد. شما به خداوند متعال وصل هستید و این اتصال را به دل‌های کودکان این سرزمین گره زده‌اید. حضور مومنانه و جهادی شما در امر مدرسه سازی دلهای بسیاری از افراد را شاد می کند.

غلامعلی حدادعادل – عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی – نیز در این مراسم، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع خیرین مدرسه ساز، گفت: کار خدا بی حساب نیست. مدرسه سازی واقعاً کار بزرگی است که ثواب و آثار آن بسیار فراوان و ماندگار است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای برکات زیادی است، اظهار کرد: جهل و بیسوادی منشأ هزار مفسده است و آنکه مدرسه می‌سازد در واقع جلوی فساد را هم می گیرد و این ارزش کار خیرین مدرسه ساز را می‌رساند.

حدادعادل با بیان اینکه آموزش و پرورش قوی، لازمه ایران قوی است، تصریح کرد: برای رشد و پیشرفت واقعی و مستمر کشور راهی جز آموزش و پرورش نیرومند نداریم.

وی ادامه داد: اگر نبض امروز آموزش و پرورش را بگیرید، فردای ایران را می بینید. اگر امروز نظام  آموزش و پرورش درست کار کند، فردای ایران درست می‌شود.

حدادعادل با اشاره به حدود ۷۰ سال سابقه فعالیت و کار در آموزش و پرورش گفت: سیستان و بلوچستان سرزمین بزرگی است. من هوش و استعداد بچه‌های این خطه را درک کرده ام.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه ما استعداد فرزندان ماست که باید آن را قدر بدانیم و به شکوفایی و بالندگی برسانیم.

وی با تاکید بر این موضوع که ایران آباد نخواهد شد مگر اینکه همه جای ایران آباد شود، افزود: اگر ما شهرهای بزرگ و مرفه را بسازیم اما از مناطق محروم غفلت کنیم، تاثیرات نامطلوب فراوانی بر جامعه و کشور خواهد داشت که معضلات حاشیه نشینی از جمله آنهاست و تهدیدهای زیادی هم در حوزه آسیب های اجتماعی و هم مدیریتی و امنیتی خواهد داشت.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی خود در سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: نباید از اهمیت مدرسه سازی غافل شویم و در کنار آن بتوانیم معلم تربیت کنیم تا کمبودها را جبران کنیم.

در ادامه ناصر قفلی – رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور – اظهارکرد: مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان به خوبی پیش می‌رود و توجه ما به سمت ساخت و نوسازی سرویس های بهداشتی مدارس است که پیشنهاد ما این است کار با مشارکت ۵۰ درصدی نوسازی و خیرین باشد و مابقی ۵۰ درصد نیز با استانداری باشد تا طبق اولویت، سرویس‌های بهداشتی مدارس استان تکمیل و ساماندهی شود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور افزود: کار خوب و عاقبت بخیری در اجرای این مهم است. برای ساخت ۵۰۰ مدرسه با ۱۸۰۰ چشمه سرویس، با دست در دستان هم نهادن و مشارکت خیرین و صرفه جویی منابع و کیفی سازی و ارزان سازی مهندسان فنی می توان این امر را با سرعت بهتری پیش برد.

محمد کرمی – استاندار سیستان و بلوچستان – نیز با گرامیداشت یاد امام و شهیدان اظهارکرد: وعده الهی پیروزی اسلام و مستضعفان است و امروز در این جنگ نابرابری که بر مردم و کودکان غزه تحمیل شده است، فلسطین پیروز می شود.

وی با اشاره به اینکه خیرین دلسوزان حقیقی جامعه و نظام تعلیم و تربیت هستند، به خصوص خیرین مدرسه ساز گفت: گام نهادن در مسیر مدرسه‌سازی نعمت بزرگی است. خیرین کمک کار مجموعه مهم آموزش و پرورش هستند که از اصلی ترین نهادهای هر کشور است. همه به نحوی دورانی در این مجموعه تحصیل کرده و آموخته ایم پس همه وظیفه داریم این مجموعه را کمک کنیم.

کرمی در ادامه ضمن قدردانی از خیرین در توسعه مدارس سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کمک‌های خیرین در سیستان و بلوچستان زبانزد است. مدرسه یاری هم اقدام بسیار خوبی است که کمک به اداره مدرسه است. یقین بدانید خدا می بیند و خدا می داند و چه چیزی از این مهمتر است. اقدامات شما در درگاه الهی ثبت می‌شود و ما قدردان زحمات شما هستیم که خالصانه به میدان آمده‌اید و تلاش و ایثار می‌کنید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان در پایان تاکید کرد: هر دانش آموزی که به تحصیل می پردازد تا آخر ثواب و بهره‌اش برای خیرین است و انشاالله ادامه پیدا کند و بیشتر شود تا به فضل الهی آینده درخشان باشد.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402090201062/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AE%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%B1%DB%B0%DB%B0%DB%B0-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1