استفاد از ویدئو وال چه مزایایی دارد؟

تبلیغات محیطی یکی از قدیمی ترین تبلیغات و آگهی می باشد که دقیقا این تبلیغات با کمک تلویزیون های شهری به نتیجه دلخواه خود می رسد. ما در این نوشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا یکی از بهترین و مورد توجهترین انواع نمایشگرها یعنی ویدئو وال را برای شما عزیزان تشریح و مزایای این نمایشگر را برایتان بازگو کنیم. یکی از بیشترین کاربردهای مانیتور صنعتی و ویدیووال برای سیستمهای نظارت تصویری است. در صورتی که قصد خرید مانیتور صنعتی یا ویدئو وال با کیفیت بالا و با هزینه مناسب داشتید، به وب سایت پویش رایان داتیس، بزرگترین شرکت تولید کننده محصولات نظارت تصویری در ایران مراجعه کنید.

بر خلاف مانیتورهای معمولی که پورتهای ورودی و خروجی محدودی دارند و دستگاههای کمی را میتوان با فرمت های خاص به آن وصل کرد، مانیتورهای صنعتی اینگونه نیستند. و البته، به علت رنگی رنگی بودن، و نور ساطع کردن تابلو های روان، نظر مشتریان بیشتر از قبل جلب می شد و همین نیز یک مزیت بسیار بزرگ تابلو های روان است که باعث محبوبیت باور نکردنی آن ها شده است. ایستگاههای تلویزیونی این کشور ساخت برنامههای تلویزیونی رنگی خود را از سال ۱۹۶۶ آغاز کردند. ایستگاه رادیویی WRNY به سازمان دهندگی «هوگوگرنسبک» با مسئولیت محدود برای پخش برنامههای تلویزیونی زنده در شهر نیویورک با استفاده از تصاویر ۴۸ خطی در ۱۴ اوت ۱۹۲۸ راه اندازی شد. سایر قابلیت های ویدئو وال ها : کارکرد ۲۴ ساعته ، قابلیت کنترل از طریق گوشی هوشمند ، قابلیت اتصال به لپ تاپ و سایر دستگاه های هوشمند ، استفاده از چراغ LED برای کاهش دمای دستگاه ، قابلیت پخش ویدئو های آنلاین و … NCT منابع تغذیه و کابل های مرتبط فروش کنترلر های ویدئو وال VIDEO WALL شرکت الکترو تصویر افزار پویش ارائه دهنده ویدئو وال های واقعا Full HD با یونیت های قابل ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری میباشد.

در سیستمهای نظارت تصویری، عکس و ویدیو توسط دوربین گرفته شده و با کابل به سمت دستگاه ضبط کننده(دستگاه NVR، DVR، XVR، UVR) ارسال میشود. از طرفی با توجه به استحکام بالای این پنلها در برابر ضربه، انتخاب این مدل نمایشگرها توجیه بیشتری دارد. و اما در این مدل جای یک رنگ قرمز ، سبز و آبی هر پیکسل متشکل از دو رنگ است. همین سبب مقاومت بیشتر این مدل نمایشگر ها است. کیفیت تابلو روان به مدل برد ماژول و قطعاتی که هنگام ساخت آن استفاده شده است بستگی دارد . استفاده از ویدئووال مزایای بسیاری دارد که می تواند تحول عظیمی در کسب و کار شما ایجاد کند؛ البته زمانی که بدانید تکنولوژی ویدئو وال چیست و چگونه می توان از آن بهره برد. امروزه با پیشرفت پنلهای LCD و LED مانیتورهای ویدئووال به سرعت جایگزین کیوبها و پروژکتورها میشوند. پانزده سال پیش باید برای یک تلویزیون پلاسمای بزرگ هزاران دلار پرداخت میشد اما امروزه میتوان یک تلویزیون پنجاه و پنج اینچی با صفحه نمایش 4K را از سایت آمازون با کمتر از 500 دلار خریداری کرد. یکی از تکنولوژیهای جدید جهت نمایش تصاویر و فیلمها در دنیا، مانیتورهای صنعتی هستند.

مهمترین نکته برای انتخاب اندازه ی این نمایشگر صنعتی، توجه به محتوی و فاصله ی محل نصب ویدئو وال است. ضمنا همکاران ما در واحد فروش میتوانند در زمینه خرید این محصولات، به شما مشاوره رایگان بدهند. اما از طرف دیگر بسیاری از شرکت ها از نوع تاثیری که بر الگوی فروش خود دارند آگاهی ندارند. ویدئو وال VIDEO WALL سیستم های نمایشی فوق عریض صنعتی به صورت یکپارچه فروش کنترلر های ویدئو وال های صنعتی VIDEO WALL کنترلرهای: 1 به 4 1به 9 1به12 1به16 1به32 1به64 و طراحی سیستم های مانیتورینگ مراکز فرمان بنا به نیاز مشتری تا ویدئو وال های 700 اینچ تحویل در کمترین زمان و بهترین قیمت آخرین قیمت پیشنهادی را از ما دریافت کنید.

به سختی میتوان افراد را به دلیل توجه کردن به آن سرزنش کرد، زیرا ویدئو وال قادر به طراحی بصری باورنکردنی در مقیاسی است که هیچ فناوری دیگری را نمیتوان با آنها تطابق داد. این در حالی است که ویدئو والها به دلیل بهره بردن از پنلهای تصویری صنعتی، این مشکل را ندارند و این یک مزیت بزرگ است زیرا نور طبیعی معمولا در طراحی محیطی مدرن یک ویژگی مثبت در نظر گرفته میشود. مانیتورهای صنعتی برای اینکه بهترین عملکرد را به ما بدهند باید یکسری ویژگی داشته باشند. این شیوه مدیریت این امکان را فراهم میکند که بتوان در ویدئو وال چند تصویر مختلف یا یک تصویر بزرگ یکپارچه را به نمایش گذاشت. کیفیت بالای آنها موجب می شود که بتوان تبلیغات محیطی فیلم یا عکس را در ابعاد بزرگ به نمایش درآورد. اما نکتهی مهم این هست که اصولا به دلیل روشن بودن دائمی این نمایشگرها، باید از مانیتورهای صنعتی استفاده کرد. برای مثال در پروژههای دیسپچینگ یا فرودگاهی که نیاز هست اعداد و نمودارها بصورت کامل نمایش داده شوند، بسیار کارایی دارد. انتخاب نمایشگرها، می بایست مطابق با توانایی آن ها در نمایش جزئیات یا به زبان ساده رزولوشن و یا نوع سوژه مورد مانیتور باشد تا در کار نظارتی اپراتورها اختلالی ایجاد نگردد.

این تجهیزات ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند که خوشبختانه قابل تعمیر هستند اما در برخی موارد میبایست که یکسری از اجزای ویدئو وال تعویض شود اما به هر جهت با توجه به ساختار پیچیده این سیستمها، تعمیر انواع ویدئو والها نیازمند تخصص و تبحر در این زمینه بوده و حتماً باید این امر را به متخصصین بسپارید. معمولا این تابلوها مجهز به قاب جدیدی هستند و کارایی آنها به راحتی قابل تشخیص نیست. شرکت الکترو تصویر افزار پویش ارائه دهنده ویدئو وال های واقعا Full HD با یونیت های قابل ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری میباشد. با توجه به کاربری خاص ویدئو وال صنعتی که استفاده مداوم و طولانی مدت را میطلبد، مشخصات فنی این دستگاه ها متفاوت بوده و قابلیت های بیشتری را ارائه می دهد. ابعاد پنل ها متغیر است و معمولا بسته به مدل آن هر نمایشگر می تواند به شکل تقریبی بازه ای بین ۵۵ تا ۸۵ اینچ یا بیشتر داشته باشد که بسته به مدل انتخابی متفاوت است. گزینه ای که در آن امکان اطلاع از قیمت خرید تلویزیون بدون واسطه در کنار تمامی مشخصات اصلی وجود خواهد داشت.

جنس برخی از پنلها به گونهای است که بعد از مدت زمانی که تصویر ثابت میماند، یک هاله یا شبح مانندی از نور روی مانیتور تولید خواهد شد. تلویزیون شهری دارای فریمی سبک و مقاوم از جنس آلومینیوم یا فلز با عایقی ضد رطوبت می باشد. جنس بدنه و قاب در مانیتورهای صنعتی فلزی و مستحکم است. اصطلاح فاصله بین پیکسل ها دات پیچ نامیده میشود و همین دات پیچ ها هستند که ماژول را شکل میدهند و به این ماژول در یک قاب که کابینت نامیده می شود در اندازه های متفاوت قرار می گیرند . در تلویزیون شهری از پنل هایی استفاده میشود که در آن چراغ های ریز LED جاگذاری شده که چراغ های آن از نزدیک قابل تشخیص است و فناوری پیکسلی برای تصاویر وجود ندارد. چون در مقایسه با تمام انواع مانیتورهای صنعتی فاصلهی بین پنلهای آن کمتر است.

مانیتورهای صنعتی به دلیل اینکه از بردهای صنعتی و پنلهای محکمتری استفاده میکنند، مدت زمان بیشتری کار خواهند کرد. این نقطه ضعف در پنلهای IPS از کمپانی ال جی پوشش داده شده است. یک تلویزیون شهری یا تابلوی تبلیغاتی تصویری ساخته شده از ماژول های ال ای دی یا SMD کوچکی است که کنار هم قرار می گیرند و صفحه نمایش بزرگ اصلی را تشکیل می دهند، این ماژول ها می توانند بلوک های مربع یا مستطیل باشند که از پیکسل های متعددی تشکیل شده اند که فاصله این پیکسل ها از هم دیگر را دات پیچ می گویند که می تواند کیفیت تصویر و تراکم تصاویر را تعیین نماید. امکان تعریف پنجره های متعدد در سایز و موقعیت های دلخواه را برای نمایش همزمان ورودی های مختلف فراهم می نماید. محل اشیا دیگری مانند لوگو شرکت، ساعت، شاخص های فرکانس و … بیلبوردهای تبلیغاتی اتوبان ها و آزاد راه ها – محل برگزاری کنسرت ها —————————————- Video Wall Displays ویدئو وال (نمایشگرهای تصویری دیواری) قابلیت چیدمان منظم ماتریسی و یا غیر منظم نمایشگر ها و توانایی چیدمان نمایشگر ها تا 330 اینچ (400 اینچ) قابلیت کاربری بسیار ساده همراه با مزایای کنترل با سیم و بدون سیم ورودی های صوتی و تصویری با فرمت و کیفیت های متفاوت توانایی نمایش یک یا چند پارچه تصاویر پخش همزمان و غیر همزمان ویژگیهای فنی: – دارای ورودی های RGB, Composite, Component, VGA, Firewire, HDMI, اس اس آی لایت DVI – قابلیت پخش تمام فایل های صوتی و تصویری و برنامه های کاربردی در ویندوز ، مکینتاش و آندروید – قابلیت نصب نمایشگر ها بر روی سطوح تخت ، منحنی و زاویه دار به شکل مکعب یا استوانه – دارای نرم افزارهای مدیریت همزمان خروجی های مختلف با تعدد پنجره ها و چیدمان متنوع تصاویر – امکان اتصال به انواع پروژکتورهای صنعتی و دستگاههای پخش و کامپیوتر های صنعتی و قابل حمل.

علاوه بر این، سادگی رابط کاربری این تابلو باعث شده است که هر مصرف کننده ای بدون داشتن اطلاعات تخصصی در ارتباط با دنیای برق؛ بتواند از تمامی امکانات این تابلو، استفاده کند. لذا در تعمیرات تخصصی تابلو روان باید از افراد متخصص و آشنا به این فناوری و مسائل مرتبط با آن استفاده کرد. همچنین امکان نصب آن روی موتور نیز وجود دارد. واسط گرافیکی کاربری نرم افزار ، امکان تخصیص سریع و آسان ورودی ها و مدیریت منعطف پنجره ها را میسر می سازد . از نظر ظاهری ممکن است تلویزیون های شهری و ویدئو وال ها بسیار مشابه باشند. تلویزیونهای شهری قابلیت های متفاوتی دارند از جمله اینکه میتوانند 24 ساعته 7 روز هفته روشن باشند و در شرایط محیطی سخت، آب و هوای آفتابی و بارانی بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهند. مثلاً هر جمله را با یک رنگ نشان دهند یا یک جمله را با سه یا چهار رنگ مختلف نشان دهند. موقعیت میز و صندلی های هر اپراتور را تعیین کنید.

همانطور که در این مقاله شرح دادیم، ویدئووال (Video Wall)، یکی از اجزای اصلی در هنگام مانیتور و نظارت اماکن در اتاق های مانیتورینگ است. مکعبی، یا کاشی های ال ای دی در ویدئو وال ها استفاده می شود. بیشترین شباهت مربوط به ابعاد وسیع هردو نمایشگر است که با قرار گرفتن ماژول ها در کنار هم محدودیتی در ابعاد ندارد.(همچنین پنل های تلویزیون شهری به صورت متری ارائه میشود.) بنابراین ویدئو وال ها کیفیتی بسیار بالاتر دارند. این پنل ها از نظر ظاهری مانند نمایشگر های خانگی هستند با این تفاوت که دارای قابلیت ها و قدرت سخت افزاری بیشتری هستند. علاوه بر مصرف انرژی که ذکر شد، ال ای دی ها درخشندگی بیشتر و شدت نور بیشتری تولید می کنند.

به عنوان مثال می توان به مانیتور کردن و نظارت بر تردد خودروها اشاره کرد، در این شرایط نیاز است که پلاک ها، به صورت واضح، قابل دیدن و قابل ثبت برای اپراتورها باشند. این موضوع بسته به محتوا و نیاز شما می تواند تغییر کند. بعنوان مثال می تواند نمای جلوی یک ساختمان بزرگ را در بر گیرد. این بخش مورد استفاده قرار نمی گیرد. از آنجا که در نورپردازی تبحر دارد ، در بعضی جاها نه تنها به عنوان تزئینی بلکه به عنوان نور معمولی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. هر چه این فاصله کمتر باشد خط ایجاد شده میان نمایشگر نازکتر بوده، در نتیجه تصویری یکپارچهتر به دست خواهد آمد. در نتیجه وضوح تصویر بخصوص زیر خطوط مانیتور، بیشتر است و اطلاعاتی را اپراتور از دست نمیدهد. از این جهت که شما میتوانید علاوه بر دیدن یا پخش ویدیو، با لمس کردن صفحه نمایشگر، مطلبی را بنویسید یا تصویری را بکشید. مگر اینکه در رویدادهای مهم مثلا برای پخش فوتبال اقدام به باز کردن صدا آن کنند. دات پیچ Dot Pitch با حرف P و به دنبال آن عدد فاصله بر حسب میلی متر نشان داده می شود.

این بخش نیز یکی از حیاتی ترین بخش های مورد نیاز برای تابلوی روان می باشد. اجاره تلویزیونهای شهری یکی از کارهایی است که قبل از شروع هر مراسم بزرگی باید انجام شود. به همین دلیل بصورت 7 روز هفته و 24 ساعت روز(24/7) میتوان انتظار کارکرد از آنها داشته باشیم. چرا که بر حسب استاندارد مصرفی در یک روز حدود 8 ساعت باید روشن باشند. بهتر و جلب رضایت مشتری در رقابتی روز افزون با یکدیگر میباشند. اما با توجه به درخواست مشتری قابل تغییر است. ویدیو پروژکتورها مزیتهایی نسبت به انواع تلویزیونها دارند مثلاً اینکه سبک هستند و حملونقل آنها آسان است و تقریباً در همهجا قابل استفاده هستند. مورد دیگری که لازم است به آن اشاره کنیم، طول عمر بالای ویدئو والهاست. این سیستم کار نظارت را برای اپراتورها آسان می سازد و خطاهای ناشی از خستگی مکرر چشم آن ها را به حداقل می رساند.