اخبار دانشگاهی 31 فروردین: استفاده از سیگنال سنج های نسل سوم برای اعتبار کنکور/ پذیرش دانشجوی دکتری

اخبار دانشگاهی 31 فروردین: استفاده از سیگنال سنج های نسل سوم برای اعتبار کنکور/ پذیرش دانشجوی دکتری

تمهیدات جدید سازمان سنجش برای حفظ اعتبار کنکور، شکستن رکورد اساتید بسیجی در انتخابات، پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه شهید بهشتی و مهلت پرداخت اجاره بهای مسکن دانشجویی از جمله موضوعات مهم خبری حوزه دانشگاه بود که مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، عبدالرسول پور عباس، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار عید نوروز وزیر علوم با مدیران سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به وزارت علوم گفت: حمایت پژوهش و فناوری از … سازمان سنجش آموزش کشور گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دو سال گذشته چهار جلسه از تمامی مراحل و مراحل اجرایی برگزاری آزمون های مختلف بازدید کرده است که بی سابقه است. و موفقیت سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری سالم آزمون های مختلف مرهون همراهی و تلاش کارکنان شریف و وفادار سازمان سنجش آموزش و پرورش می باشد.

وی از تمهیدات جدید برای حفظ اعتبار آزمون سراسری 1403 خبر داد و گفت: استفاده از نسل سوم دستگاه های تشخیص سیگنال یکی از اقدامات آتی آزمون سراسری خواهد بود و تلاش می شود تا اعتبار آزمون سراسری تضمین شود. با اقدامات جدید و ابتکاری

****

برای روایت این برخورد حقیرانه به قول عکاسان می خواهم به یک هفته پیش برگردم که ایشان عازم زیارت آقا امام رضا (علیه السلام) بودند و پیامی مبنی بر اینکه ایشان در عوض بدون تأخیر در این مراسم شرکت خواهند کرد. برای نوشتن پاسخ با شماره مسئول مربوطه تماس گرفتم و با بی حوصلگی با لبخند گفتم; اما غافلگیری این حضور ساعت ها برایم ماندگار شد و این خبر خوشحال کننده را در این سفر معنوی به فال نیک گرفتم و روزهای بعد تاریخ جلسه را زیر نظر گرفتم تا با هیچ کدام از کارهایم مغایرت نداشته باشد. . برنامه های کاری و شخصی و با خیالی آسوده به حسینیه می رسیدم تا اینکه حوالی شنبه 28 فروردین از ساعت 13:30 یکشنبه 29 فروردین ماه پیام تکمیلی دریافت کارت نوبت دریافت کردم. مشتاق رسیدن زمان مشخص.

توجه من به خیل کثیری از دانشجویان با لهجه ها و ایده های مختلف جلب می شود و اغلب از نحوه انتخابشان برای حضور در دیدار رمضانی با رهبر انقلاب و صحبت از برنامه تشکل های خود صحبت می کنند. اما حس مشترکی که بر همه ما حاکم بود شور و هیجان قبل از جلسه بود، من عاشق حسینیه جاجیم ساده و چشم نواز شدم که نمادی از سادگی وصف ناپذیر این محیط فعال بود که میزبان عده ای بود. از مهم ترین وقایع سیاسی که کشور طی سالیان متمادی شاهد آن بوده است و رویدادهای علمی و سیاسی، خانواده شهدا، دانش آموزان، نماز اول وقت، کارگران، معلمان، پرستاران و دیگران را می دید و حکایت های زیادی از محبت خود داشت. میهمانان. سرم را چرخاندم و همه جا را از سقف تا زمین اسکن کردم، همان طور که شنیده بودم؛ خبری از گچ بری، تزئینات عجیب و درخشندگی معمولی نبود. درک فضای روحی و روانی داخل حسینیه که بسیار ساده و بدون اغراق است، یکی از ناب ترین تجربیاتی بود که تا به حال داشته ام.

****

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در اولین جلسه شورای نمایندگان بسیج اساتید کشور در سال جدید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا موضوع تبیین و تبیین جنایات و جرایم را برشمرد. ، معرفی دانش آموزان و معلمان با چهره منفور رژیم صهیونیستی و ایجاد پشتوانه روانی و روانی برای تداوم، و این جریان صحبت کرد.

جمع آوری طومار یا کمپین حمایت از غزه در چند مرحله، حضور در دفتر سازمان ملل متحد در تهران، تشکیل کمیته حقوقی و قضایی، فعالیت های انجمن بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها و همچنین فعالیت های استانداری ها و از همه مهمتر ابراز احساسات و همدردی با مردم مظلوم غزه و ارائه تحلیل‌ها، فراخوان‌ها، تجمعات و سخنرانی‌های سیاسی و میدانی و اساتید در این زمینه، حضور در صدا و سیما و تمامی فعالیت‌های بسیج اساتید که موجب تقویت جبهه مقاومت شد، از جمله این موارد بود. موضوعاتی که مردانی توضیح داد.

وی سپس به موضوع انتخابات 1402 و بهارستان 12 اشاره کرد و گفت: انتخابات سال 1402 مسیری پر پیچ و خم را در پیش گرفت و دشمنان تمام تلاش خود را برای ناامید کردن مردم به کار بستند و خط تحریم را دنبال کردند که البته با نزول به داخل کشور عرصه شخص مقام معظم رهبری، همه اساتید، نخبگان بسیج، رسانه ملی و فضای مجازی در این راستا گام های خوبی برداشتید، اما مشارکت آن گونه که دشمن می خواست صورت نگرفت.

****

مدیریت مسکن دانشگاه علامه طباطبایی آخرین مهلت پرداخت اجاره بهای مسکن دانشگاهی برای نیمسال دوم تحصیلی 1402-1403 را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه سازمان مسکن، دانشجویان مقیم کوی دانشگاه علامه طباطبایی تا 10 فروردین ماه 1403 برای پرداخت اجاره بهای ترم تحصیلی مهلت دارند.

****

علی شیراقعلی دبیر نهضت عدالت خواهی دانشگاه آزاد بیت المقدس با بیان اینکه دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان هر ساله با هدف بازتولید اندیشه های انقلاب اسلامی و دریافت رهنمودهای رهبری برگزار می شود، اظهار داشت: تشکیل جلسه این سیاست تشکل های دانشجویی را در مسیر انقلاب حرکت می دهد و مقام معظم رهبری نیز اصول را برای دانشجویان تبیین می کنند.راهنمایی عملی و وظایف خطیر در خصوص توانمندی تشکل های دانشجویی.

وی با بیان اینکه دیدارهای سالانه مقام معظم رهبری با دانشجویان نشان از اهمیت فراوان جایگاه تشکل های دانشجویی برای مقام معظم رهبری دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود از مسئولان خواستند که نسبت به تشکل های دانشجویی سخت گیری نکنند و رهبری نیز در این خصوص فرموده اند. ملاقات با تشکل های دانشجویی باعث افزایش روحیه آنها و انتقال حس ارزش و نفوذ به دانشجویان می شود.

این فعال دانشجویی گفت: تخریب پیشرفت نظام و امید در جامعه با مطالبه گری و تلاش برای تحقق عدالت جایز نیست و به گفته رهبر انقلاب باید با در نظر گرفتن مقدمات راه مطالبات را طی کنیم. .

****

دانشگاه شهید بهشتی از افتتاح پذیرش بدون آزمون دکتری برای سال تحصیلی 1403-1404 خبر داد.

بر اساس اعلام اداره جذب و ارشاد دانش آموزان تیزهوش، آخرین مهلت ثبت نام الکترونیکی در فراخوان مذکور تا پایان 31 فروردین 1403 هجری شمسی می باشد.

****

مجید قاسم کردی فعال دانشجویی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان گفت: خروج از سطوح اداری و گذر از سطح مدیران کشور، ارتباط مستقیم دانشجویان با رهبر انقلاب و بیان آزادانه اجتماعی و اقتصادی آنان است. نگرانی ها از چند جهت مهم و ضروری هستند. اینگونه جلسات از یک سو انگیزه و امید را برای جوانان و دانشگاهیان کشور برای طرح مسائل و حل آنها ایجاد می کند و از سوی دیگر انتقادات و راهکارهای ارائه شده می تواند مسیرهای جدیدی را برای عبور از بحران ها و مشکلات موجود بگشاید. .

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در عین حال باید توجه داشت که جنبش دانشجویی حرکتی خودجوش است که هدف آن دستیابی به اهداف و آرمان های مشترک است و شبکه های تعاملی آن تا حدودی غیررسمی است؛ این جنبش دانشجویی یک حرکت خودجوش است. بنابراین، برخورداری این جریان از پایگاه فکری تقویت‌شده، یکی از مهم‌ترین و مهم‌ترین نیازهای اساسی است که در این جلسات برآورده می‌شود و افق‌های خاصی را در حرکت پیشگامانه این جنبش ترسیم می‌کند.

با توجه به او؛ چنین گفت وگوهای صادقانه ای می تواند مسیر تحول، گفت وگو و تصمیم گیری را در بین جوانان و دانشجویان کشور زنده نگه دارد و تشکل های دانشجویی را انسجام بخشد. چنین اتفاقی با در نظر گرفتن نیازهای جامعه امروزی، موجب احیای سرمایه اجتماعی نظام که بدنه دانشگاه و قشر تحصیل کرده آن است، می شود.

****

اعضای اتحادیه دانشجویان دانشگاه بوستون چند روز پیش دست به اعتصاب زدند. اعضای این اتحادیه شامل بیش از سه هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری است. افزایش دستمزدها، تامین مسکن ارزان قیمت، کاهش حجم کار و کمک به دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی از مهمترین خواسته های آنها بود.

بسیاری از دانشجویان دانشگاه بوستون نقش حمایتی برای خانواده های خود ایفا می کنند و حتی آنهایی که نمی پذیرند زندگی در یکی از گران ترین شهرهای ایالات متحده غیرممکن شده است. طبق گزارش های رسمی، هزینه زندگی برای یک فرد بزرگسال مجرد در بوستون تقریباً 50000 دلار در سال است. این در حالی است که متوسط ​​اجاره یک آپارتمان متوسط ​​در بوستون در حال حاضر حدود 3000 دلار در ماه است که تقریباً 8 درصد از سال 2023 و 22 درصد از سال 2022 افزایش یافته است.

****

آزمون زبان MSRT اردیبهشت 1403 هجری شمسی روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 15:00 برگزار می شود.

ثبت نام آزمون زبان MSRT آوریل 1403 از روز یکشنبه 26 آوریل 1403 ساعت 10:00 آغاز می شود و تا چهارشنبه 19 می 1403 ساعت 18:00 ادامه دارد. علاوه بر این، مناطق رزرو در تقویم امتحانی گنجانده شده است.

****

محمدعلی زلفی گل پس از بازدید از بخش های مختلف سازمان سنجش آموزش کشور در دیدار با مدیران و کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور با تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان گفت: وظیفه سازمان ملی سنجش آموزش کشور حاکمیتی است و بخش بزرگی از عدالت آموزشی در کشور محقق می شود. این سازمان با انجام وظایف محوله به نحو احسن، مسئولانه و بر اساس برنامه ریزی تهیه شده با برگزاری آزمون های ملی و بین المللی در ایمنی و سلامت کامل، در جهت افزایش اعتماد عمومی به نظام آموزشی و حاکمیتی در کشور تلاش می کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر اهمیت سلامت و ایمنی آزمون سراسری تاکید کرد و گفت: اعتبار و برگزاری صحیح آزمون ها منجر به افزایش سرمایه اجتماعی می شود و زیر پا گذاشتن آزمون ها به اعتماد عمومی آسیب وارد می کند. برای حفظ امنیت معاینات، پیشگیری باید با دقت کافی انجام شود و اولویت ها مشخص شود و همه نهادها و سازمان ها نقش مهم خود را در این زمینه ایفا کنند.

****

مجتبی شریعتی نصر، مترجم کتاب بهمن در جاده و معاون سابق آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور در نشست نقد و بررسی این کتاب از دوره پنجم برنامه ملی، فصل سخنرانی که به همت رایزنی فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی در تهران برگزار شد، با تاکید بر ضرورت ایجاد تحولات متعدد در نظام آموزش و پرورش کشور، گفت: اولین نمونه، تحول در نظام آموزشی کشور است. سیستم آموزش و یادگیری از سالهای قبل از انقلاب آموزش حضوری سنتی شیوه حضور دانش آموز و معلم در کلاس بود و پس از ارائه مطالبی که ممکن بود همراه با سوال دانش آموز باشد، آزمونی برگزار می شد. نمرات داده شده به عبارت دیگر کلاس های درس معلم محور بود و نبود هنوز معلم محور است اما نظام آموزش عالی باید از معلم محوری به دانشجو محوری تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه شکل کلاس ها در طول سالیان متمادی تغییر نکرده است، ادامه داد: در کشورهای پیشرفته کرسی ها چیده می شود و دانشجویان و اساتید با یکدیگر بحث می کنند تا نقد، تصحیح و سپس یاد بگیرند. حالا اگر استادی در ایران این گونه رفتار می کرد، مورد انتقاد قرار می گرفت.

مترجم کتاب فروپاشی در راه است تغییر برنامه ریزی را دومین نمونه از تحول در نظام آموزش عالی کشور دانست و افزود: از دوران کودکی به یاد دارم که مدارک تحصیلی محدود به لیسانس، فوق لیسانس و دکترا بود. و این هنوز هم وجود دارد، در حالی که من بیش از 30 سال پیش بودم. اما امروز اگر مشکلی باشد به دانشجو پیشنهاد می کنیم فوق دیپلم.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1403012111443/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%DB%B2%DB%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%B3%D9%88%D9%85-%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D9%86%D8%A7%D9%84-%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C