آموزش و پرورش نیازمند به‌روز رسانی روش‌های سنتی است

توحیدی در پایان تصریح کرد: معلمی موفق خواهد بود که در کلاس درس محیطی شاد و با آرامش فراهم کند و وقتی این نکات رعایت شود دانش آموز در پایان سال از لحاظ روحی و آموزشی در وضعیت مناسبی قرار خواهد گرفت و حتی می‌تواند به عنوان یک شهروند نمونه نیز معرفی شود.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402022214186/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

یک معلم نمونه کشور گفت: به روز بودن معلمان بحث مهمی است که باید هم معلمان و هم آموزش و پرورش به آن اهمیت دهند.

این معلم نمونه کشوری که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، اظهار کرد: معلم باید تلاش کند تا فرصت‌های متنوع یادگیری را برای دانش آموزان فراهم کند چون در تمام مسیر، معلم یادگیرنده است و اطلاعات خود را به روز می‌کند و به این ترتیب امر یادگیری آسان تر می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر طرح‌های زیادی به مدارس ابتدایی ابلاغ می‌شود که شاید از دید برخی معلمان اضافه باشد؛ اما اگر این طرح‌ها را در روند آموزش قرار دهیم و آنها را به عنوان کار اضافه نبینیم می‌توان از آنها کمک گرفته و بحث آموزش و تربیت دانش آموزان را راحت تر دنبال کرد.

همچنین در بخش دیگر این برنامه رادیویی، فاطمه توحیدی از معلمان نمونه کشوری گفت: همه همکاران ما نمونه هستند چرا که اگر کسی به این شغل علاقه نداشته باشد نمی‌تواند در این حرفه باقی بماند و مشکلات را پشت سر بگذارد.

این معلم نمونه کشوری گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان اطلاعات و سوالات زیادی دارند لذا معلمان باید به روز باشند و با استفاده از مطالعه و فراگیری فن آوری‌های روز نیازهای دانش آموزان را پاسخ دهند چرا که دیگر نمی‌توان تنها با استفاده از روش‌های سنتی و قدیمی به امر آموزش پرداخت.

افتخاری گفت: به روز بودن معلمان بحث مهمی است که باید هم معلمان و هم آموزش و پرورش به آن اهمیت دهند تا بهتر بتوانیم به دانش آموزان آموزش داده و پاسخگوی نیازها و سوالات آنها باشیم.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین ۱۱ محور در برنامه درس ملی را به عنوان شاخص‌های معلم نمونه و آموزش با کیفیت عنوان کرده، افزود: معلم با شناخت اهداف برنامه درس ملی وارد کتب درسی و راهنمای تدریس شده و فعالیت خود را انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر ضرورت مناسب بودن فضای کلاس درس برای دانش آموزان افزود: معلم باید محیط کلاس را در امنیت و آرامش کامل قرار دهد تا دانش آموزان بدون نگرانی و استرس و با لذت با معلم زندگی کرده و آموزش ببینند و این به یادگیری بهتر آنان کمک فراوانی می‌کند.

به گزارش ایسنا، سمیه افتخاری معلم نمونه کشوری درباره موضوع شاخص‌های معلم نمونه گفت: معلمان هر کدام به نوبه خودشان دانش آموزان را تربیت می‌کنند اما شاخص‌های معلم نمونه که در سند تحول بنیادین ذکر شده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.