آموزش اتوکد الکتریکال همراه نرم افزار ۲۰۲۲ Autocad Electrical

دانشجویان با محیط کاربری و اهداف نرم افزار اتوکد سه بعدی آشنا می شوند. اتوکد یک نرم افزار پیش نویس دو بعدی و سه بعدی است که برای تهیه نقشها، مدل ها و سایر نقشه های مهندسی استفاده می شود. و در نهایت در ورژن 2010 نرم افزار اتوکد، این قابلیتها با ویژگیهایی نظیر دستورالعملهای پارامتریک و و امکان استفاده از قابلیت Mesh Modeling به اوج کارآیی و توانایی در طراحی و اجرای پروژه های دو و سه بعدی رسید. از اواسط سال 1990 میلادی نرم افزار اتوکد ابزارهای کاملتری را برای طراحی های دو بعدی و ابزارهای جدیدی را برای طراحی های سه بعدی ایجاد نمود.

این دستور به شما این امکان را می دهد که با اکسترود کردن یک نمای ۲ بعدی در طول یک خط یا یک مسیر، یک شی سه بعدی ایجاد کنید. آموزش اتوکد سه بعدی ۲۰۱۸ را با تدریس استاد جمشیدی برای شما تهیه و تدوین کرده است. کارآموزانی که قابلیت شرکت در دوره آموزش اتوکد را ندارند می توانند با خودخوانی و ویدیو آموزش اتوکد الکتریکال ۲۰۱۸ ، خود را به این کلاس برسانند. در ادامه به معرفی انواع دستورات و با استفاده از خط فرمان (command line) به آموزش کامل تمام دستورات مهم و حائز اهمیت برای ترسیمات مهندسین عمران و معماری پرداخته می شود.ذانجام تمریناتی که فایل آنها نیز در داخل پکیج قرار گرفته شده است این دستورات را در ذهن مخاطب خود ماندگار تر خواهد کرد. اطلاعات کاتالوگ به صورت خودکار در سمبل قرار داده میشوند. علاوه بر آن افرادی که شاغل در شرکت های نقشه کشی و معماری هستند نیز می توانند از این دوره نهایت استفاده را ببرد و تخصص خود را به مراتب بالاتر بکشند.

لوازم بسته بندی ها و ظروف پلاستیکی را برای بسته بندی باقی مانده غذا، دم دست و نزدیک سطح اموزش اتوکد کابینت نگهداری کنید. ظروف و بشقاب ها را نزدیک ماشین ظرفشویی قرار دهید تا روند تخلیه راحت تر انجام شود. شناخت خط فرمان سرعت ترسیم را آسان تر خواهد نمود و قابلیتهای بیشتری در اختیارت قرار خواهد داد. برای همین طراحان و برنامه نویسان نرم افزار اتوکد، خط فرمان (command line) را طراحی کردند. این نرم افزار برای طراحی و ترسیم نقشه هایی دقیق و حرفه ای برای مهندسین رشته های مختلف کاربرد فراوان دارد. هرچند هزینه آموزشها باتوجه به کیفیت تدریس مدرسین خبره از قیمت مناسبی برخودار است اما میتوانید روزانه، ماهانه و به مناسبتهای مختلف از تخفیف های بینظیر ما برخوردار شوید و آموزش مدنظرتان را در کمترین زمان ممکن در پنل کاربریتان مشاهده کنید. فراموش نکنید اگر آموزشی مدنظر شما هست اما در دسته آموزشهای ما نیست میتوانید از طریق همین وبسایت درخواست صبط دوره مدنظرتان را بدهید.

آموزش اتوکد دوبعدی

روش سریع دیگر این است که یک فایل stl را به کانورتر (Converter) CAD-Forum بدهید و یک فایل .dxf بسازید. در انتها یاد می گیرید چگونه Template های کامل به همراه لایه ها، خصوصیات و لیست قطعات بسازید و در کل با روند کاری AutoCAD Mechanical آشنا خواهید شد. به بیان ساده تر در روش clean screen بصورت حرفه ای از صفحه کلید، ماوس و خط فرمان استفاده خواهید کرد که دقت و سرعت عملتان افزایش چشم گیری پیدا خواهد کرد. این پیشرفتها در نقشه کشی صنعتی ابتدا در محدوده ترسیم دو بعدی نقشه ها بصورت کامپیوتری با سرعت و دقت بیشتر خود را نشان داد اما امروزه ترسیم مدلهای سه بعدی، تحلیل مکانیکی و حتی تولید به کمک کامپیوتر نقش به سزایی در تولید محصولات صنعتی ایفا می کند. نرم افزار اتوکد الکتریکال را می توان قوی ترین و شاخص ترین نرم افزار نقشه کشی در این حوزه دانست.این نرم افزار با ویژگی های فوق العاده ای که دارد می تواند به کاربران برای ساخت انواع اسناد و مدارک مهندسی موجود مانند فرمان ، هیدرولیک و تابلو های برقی در هر حد و اندازه ای کمک کند.

تمامی نکات در خصوص نحوه خروجی گرفتن و پرینت گرفتن نقشه را فرا می گیرید. با ترسیم مثالی از یک ساختمان تکنیک های ترسیم فضاهای داخلی، نما، برش را فرا می گیرید. سپس با آموزش ترسیم چند شکل ساده با معرفی کامل انواع ویژگی های هندسی اشیا (object ها)، آموزش گیره های شیئی (object Snap) آشنا می شوید که با این آموزش ها کاربر نحوه درست کارکردن با موس را فرا می گیرد. فیلم آموزش اتوکد الکتریکال مخاطبان گسترده ای را شامل می شود، تمامی تحصیلگرانی که در حوزه نقشه کشی صنعتی و غیر صنعتی فعالیت دارند می توانند با این دوره سطح دانایی خود را افزایش دهند.

و با وجود این که این نرم افزار در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ، به عنوان یک واحد درسی مجزا به دانشجویان آموزش داده نمی شود ، اما از جمله ابزارهایی است که فعالان حوزه طراحی ، مدلسازی و نقشه کشی ، برای ورود به بازار کار می بایست به آن مسلط باشند. این روزها داشتن یک تخصص مهمتر از داشتن مدرک است و اگر فقط به یک نرم افزار مانند اتوکد تسلط کامل داشته باشید، می توانید از طریق آن درآمد کسب کنید. محور اصلی پکیج آموزش اتوکد بر اصولی تحت عنوان سبک Clean Screen بنا شده است که در آن کاربر با استفاده همزمان موس و کیبورد و همچنین با استفاده از تکنیک های ترسیم به انجام ترسیمات خود می پردازد.

نرم افزاری که توسط شرکت و تیم قوی اتودسک عرضه شده است و آخرین ورژن این نرم افزار از طریق یک ارتباط اینترنتی قوی قابل دانلود و بهرهبرداری می باشد. نرم افزار اتوکد الکتریکال را می توان جزو قوی ترین و محبوب ترین نرم افزار های نقشه کشی نام برد. برای یادگیری نرم افزار اتوکد وجود دارد که دستیابی به آنها برای هرکسی به آسانی مقدور می باشد. افرادی که می خواهند به صورت عملی و حرفه ای با اتوکد کار کنند. اما برای کاربران حرفه ای و مهندسینی که قصد ورود به بازار کار دارند زمان، راندمان و سرعت بالای استفاده از نرم افزار بسیار حائز اهمیت بوده که شاید در هیچ یک از این آموزش ها اسمی از این پارامتر ها برده نشده است. نرم افزار اتوکد نرم افزاری است جهت رسم نقشه های مهندسی و صنعتی. پرهیز شده است. هم چنین مراحل مقدماتی لازم جهت ارسال نقشه از اتوکد به برنامه تری دی مکس ( سه بعدی نمودن و لایه بندی) و نیز برنامه های سیف و ایتبس ارائه شده است.

در فصل آخر با انجام یک پروژه پنج طبقه با پارکینگ و زیرزمین به آموزش های کامل تری از پلان ها، نما و برش یک آپارتمان پرداخته شده و نکات مهم و حائز اهمیت آکس بندی ، ستون گذاری و شیب بندی پشت بام آموزش های داده شده است. در یک پروژه آپارتمان پنج طبقه تمامی نکات مربوط به نقشه های سایت پلان، پلان پارکینگ، پلان طبقات و برش و نما و همچنین پلان شیب بندی پشت بام را فرا میگیرید. نحوه فارسی نوشتن در اتوکد و تنظیمات لازم برای پرینت متون فارسی را فرا می گیرید.

برای مثال می توانید با انتخاب یک دایره ۲ بعدی و اکسترود کردن آن در طول یک مسی، یک استوانه ایجاد کنید. از Outline ماژول کمک بگیرید و یک نقطه برای افزودن آن انتخاب کنید. فکر کردن با زبان گرافیک باعث می شود که مسائل را به وضوح تجسم کنید و به کمک تصورات گرافیکی، راه حل را با سهولت بیشتری بیابید. در این دوره آموزشی ابتدا با سبک Clean Screen و مبانی مختصاتی آن از جمله انواع سیستم های مختصاتی و مختصات دهی ها آشنا می شوید و در این حین با ترسیم چند مثال نحوه درست کار کردن با کیبورد را فرا می گیرید. مفاهیم پایه ایجاد و ویرایش بلوک ها را به صورت کامل فرا میگیرید. نرم افزار AutoCAD به اندازه ای قدرتمند است که حتی برای کوچکترین موارد نیز کنترل ها و تنظیمات فراوانی را ایجاد کرده و به کاربران امکان می دهد تا براحتی بتوانند Object های دو و سه بعدی ر ا خلق کرده و یا به ترسیم نقشه های مورد نیاز خود بپردازند.