آخرین وضعیت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های فارس

ایسنا/فارس سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ دانشگاه‌های استان فارس عمدتاً از امروز، ۳ مهرماه آغاز شد، گرچه برخی از دانشگاه‌ها زودتر آغاز به کار کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، همزمان با آغاز ماه مهر، سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ دانشگاه‌های استان فارس در بازه‌های زمانی متفاوتی آغاز شده است. برخی از دانشگاه‌ها از روزهای پایانی شهریورماه سال جاری، برخی دیگر از اول مهر و برخی دیگر از امروز، ۳ مهرماه سال تحصیلی خود را به صورت حضوری آغاز کرده‌اند.

نکته مهم این است که هنوز نتایج آزمون سراسری سال جاری از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است و طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه‌های مختلف به خبرنگار ایسنا، این نتایج به احتمال زیاد تا هفته آینده اعلام شود و بعد از آغاز روند ثبت‌نام، زمان حضور دانشجویان جدیدالورود احتمالاً آبان‌ماه جاری شود لذا آمار دقیق دانشجویان هر دانشگاه در سال تحصیلی جدید را هنوز نمی‌توان اعلام کرد.

سال تحصیلی جدید دانشگاه شیراز از امروز، ۳ مهرماه بوده است که دانشجویان به صورت حضوری در کلاس‌ها حضور می‌یابند اما آمار دقیق تعداد دانشجویان در سال تحصیلی جدید اعلام نشد و فعلاً دانشجویانی که جدیدالورود نیستند، در این دانشگاه حضور یافته‌اند. 

سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز شنبه، اول مهرماه بوده است و هنوز آمار دقیقی از تعداد دانشجویان آن در دسترس نیست.

دانشگاه پیام‌نور فارس سال تحصیلی خود را در سال جاری از ۲۶ مهرماه آغاز کرده است و تعداد ۲۵ هزار دانشجو در ۳۹ مرکز و واحد استان فارس مشغول به تحصیل هستند زیرا هنوز نتایج آزمون سراسری اعلام نشده آماری از دانشجویان جدید نیست.

با توجه به شیوه آموزش ترکیبی دانشگاه پیام نور،  تعداد ۲ هزار و ۶۷۵ عنوان درس کلاس‌های تئوری دانشجویان در استان به صورت  مجازی و الکترونیکی ارائه شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی فارس هم از ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ سال تحصیلی جدید خود را آغاز کرده است که تعداد دانشجویان این ترم ۷۲ هزار نفر اعلام شده است اما این آمار بدون در نظر گرفتن تعداد دانشجویان ورودی‌های جدید است.

این دانشگاه هم‌اکنون ۳۶ واحد و مرکز در استان فارس دارد که واحد شیراز در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارای ۱۶۲ رشته و در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته دارای ۵۶ رشته است.

دانشگاه علمی ـ کاربردی استان فارس هم سال تحصیلی جدید خود را از شنبه، اول مهرماه جاری آغاز کرده است و هم‌اکنون این دانشگاه دارای ۲۲ مرکز فعال در نقاط مختلف استان اعم از شیراز، کازرون، لامرد، نی‌ریز، پاسارگاد، فسا و… است.

سال تحصیلی جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس هم از امروز، ۳ مهرماه بوده است که این دانشگاه دارای ۱۴ مرکز در سطح استان در دو بخش دختران و پسران است که از این تعداد، ۳ مرکز شهید باهنر، شهید رجایی و الزهرا(س) در شیراز واقع شده است.

طبق اعلام مدیر روابط عمومی این دانشگاه به خبرنگار ایسنا، به احتمال زیاد نتایج آزمون سراسری سال جاری ۲۰ تا ۲۵ مهرماه جاری باشد و بدین صورت زمان آغاز سال تحصیلی برای ورودی‌های جدید این دانشگاه اول آبان‌ماه باشد.

آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان فارس از شنبه، اول مهرماه بوده است و دانشگاه صنعتی شیراز هم امروز، ۳ مهرماه بوده است لذا هنوز امکان ارائه آمار دقیق دانشجویان این دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید فراهم نیست.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402070301640/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3