رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با بیان اینکه از توسعه کمی آموزش و پرورش عبور کردهایم، افزود: توجه به دانشآموزان استثنایی نماد عدالت آموزشی است و سطح اول عدالت آموزشی بهرسمیت شناختن حق تربیت این کودکان است. سطح دسترسی آموزشی مناسب باید برای تمام دانشآموزان ایجاد شود و توجه به ساحتهای مختلف تعلیم و تربیت است که کیفیتبخشی به آموزش و پرورش صورت میدهد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، وی اصلاح و بازنگری در برنامه درسی و حذف رشتههای ناکارآمد را هدف جدید سازمان آموزش و پرورش استثنائی برای سال تحصیلی جدید دانست و خاطرنشان کرد: امسال برنامهای جدی در حوزه آموزش خواهیم داشت که موجب یک تحول اساسی در این زمینه میشود.
به گزارش ایسنا، حمید طریفی حسینی در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی استان اصفهان اظهار کرد: میزان توجه به دانشآموزان استثنایی نشاندهنده میزان عدالت آموزشی آموزش و پرورش و توجه به آیندهسازان کشور است، لذا باید نگرشی مثبت در خصوص توجه و به ظهور و بروز استعدادهای دانشآموزان استثنایی ایجاد کنیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی افزود: شرایط ارائه خدمت به دانشآموزان متوسطه نیز در مراکز اختلالات یادگیری فراهم شده است ولی اولویت با دانشآموزان پیشدبستانی و ابتدایی است.
![](https://cdn.isna.ir/d/2022/07/01/4/62306409.jpg)
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با یادآوری لزوم نگاه سیستمی در آموزش و پرورش عنوان کرد: با همین نگاه، در طول سال گذشته ۱۳۰ مرکز جدید با استانداردهای ویژه در کشور راهاندازی کردیم و با تغییر سیاستها، برنامهها و قوانین، به تأمین منابع و ایجاد زیرساختهای جدید پرداختیم.
وی با بیان اینکه اساسیترین و حیاتیترین دادههای کشور نظیر سنجش و… در آموزش و پرورش استثنائی تولید میشود، تصریح کرد: محیط و فضای تشخیصگذاری باید مناسب و استاندارد باشد و استاندارد نبودن این فضاها، میتواند موجب تغییر سرنوشت یک کودک شود و به همین جهت، فرایند نوبتدهی را الکترونیکی کردیم که موجب بهرهوری بیشتر و کاهش تردد درونشهری شده است.
طریفی حسینی اضافه کرد: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت خرید لپتاپ برای مراکز اختلال یادگیری سراسر کشور تأمین شد؛ همچنین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز به هریک از این مراکز تعلق گرفت.
طریفی حسینی با بیان این که ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشآموز بدو ورود به دبستان را سنجش کردیم، گفت: آموزش و پرورش استثنایی مسائل بسیاری از حوزههای وزارت آموزش و پرورش نظیر آموزش متوسطه و پرورشی و چالشهای بزرگ سایر وزارتخانهها نظیر وزارت نیرو و حتی شهرداریها را با ایجاد نظام تشخیص، توانبخشی و مداخله بهنگام برطرف کرده است.
انتهای پیام