نوشتن گواهی در مورد شرایط یک نامزد ریاست جمهوری امری رایج است

نوشتن گواهی در مورد شرایط یک نامزد ریاست جمهوری امری رایج است

سخنگوی رسمی دولت با تاکید بر اینکه نوشتن استشهادنامه در خصوص صلاحیت های کاندیدای ریاست جمهوری سنتی است، خاطرنشان کرد: باید پرسید چرا نامه داخلی هیئت دولت در این زمینه تبدیل به یک پروژه رسانه ای می شود؟ در حالی که این موضوع در دوره های مختلف توسط نمایندگان شورای اسلامی برای حمایت از یک فرد خاص روال عادی بود.

به گزارش ایسنا، بهادری جهرمی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی از سخنگوی رسمی امروز که در دانشگاه شهید برگزار شد، به تبیین برخی از ویژگی های شهید آیت الله رئیسی پرداخت و گفت: رئیس جمهور شهید ما همیشه معتقد بود که نباید فرار کرد. از مشکلات بلکه باید به فکر راه حل مشکلات باشیم و برای حل مشکلات موجود راه حلی داشته باشیم و نگوییم نمی شود یا کاری به آن ندارم و نباید بی خیال از مسائل بگذریم و ما هیچ بهانه ای را به هیچ وجه نمی پذیریم.

وی در ادامه با تایید اینکه شهید رئیسی همیشه وارد میانه قضایا می شود، تاکید کرد: ایشان در حد توان و در راه جهاد فی سبیل الله وارد شدند و پس از شروع جهاد، یارانش او را همراهی کردند. .

سخنگوی دولت مسئولیت را دومین ویژگی شهید آیت الله رئیسی دانست و گفت: ایشان خود را جناح و نیروی خاصی نمی دانستند و نگاه سیاسی به مسائل نداشتند. بنابراین دولت حزبی تشکیل نداد.

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به اینکه در دوره آیت الله رئیسی با حفظ استقلال نهادها، بازنگری نهادی در مورد آنها صورت نگرفت، تصریح کرد: در این مدت همواره کارکرد تعامل بین دولت و نهادها و حتی در در مواردی که اختلاف نظر وجود داشت، یک کارگروه بین مقامات. به طوری که معتقد بود همه اعضا یک بدن هستند و به سمت یک هدف مشترک پیش می روند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دیدگاه آیت‌الله رئیسی در حوزه دیپلماسی خارجی نیز بسیار کاربردی بود. بنابراین توانستند در بسیاری از زمینه ها از جمله مسئله غزه بین کشورها وحدت لفظی ایجاد کنند.

سخنگوی دولت به برخی از دستاوردهای 13 گانه دولت اشاره کرد و گفت: وجود آزادی های دیپلماتیک و پیروزی در بسیاری از دعاوی بین المللی، افزایش فروش نفت ایران، افزایش تولید نفت کشور و اتصال و اتصال بیش از 1000 روستا به آب. شبکه تامین از جمله مهمترین این دستاوردها است.

بهادری جهرمی در پاسخ به این سوال که چرا دستاوردهای دولت به خوبی در رسانه ها بازتاب داده نشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره آماج خشن ترین، خشن ترین و ناعادلانه ترین حملات رسانه های بیگانه بوده است. بنابراین این قسمت از این نیرو در دوران جنگ سرد از غرب به شرق استفاده می شد. در نتیجه شاهد فروپاشی شوروی بودیم و در واقع حمله این رسانه به جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر از این تهمت ها و تخریب هاست.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به گستردگی هجمه های رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران، رهبری انقلاب بر انحلال جهاد البیان و لزوم ایجاد وحدت بیان در برخورد با این موضوع تاکید کردند. رسانه. جنگ با جهاد البیان که متأسفانه هنوز در این زمینه وجود ندارد و موفقیت بزرگی کسب نکرده ایم.

وی با بیان اینکه برای دفاع از حق انقلاب نیاز به جهاد جمعی داریم، تصریح کرد: اگر شهید رئیسی صدوق مانند الگوهای گذشته در وسط میدان ایستاده است باید در حرف هم متحد باشیم تا ادامه دهیم. مبارزه راه خدمت و مبارزه در راه دفاع از حق، رشد و توسعه ملت و رفع عیوب آن.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به توصیه نامه اعضای هیئت دولت در حمایت از یکی از کاندیدای ریاست جمهوری گفت: زمانی که فردی برای مصاحبه دکتری به دانشگاه مراجعه می کند، اساتید آن دانشجو می توانند شهادت نامه بنویسند. ارتباط با تقاضای آن دانشجو، نوشتن شهادت نامه یک امر سنتی است که از سنت های مرسوم است که در ازدواج نیز استفاده می شود. در واقع، گواهینامه به این معنا نیست که سایر نامزدها واجد شرایط نیستند. بلکه اعضا گواهی می دهند که آن شخص دارای شرایط لازم برای شرکت در انتخابات است. اما اینکه چرا یک گفتمان داخلی و سنتی در دولت به پروژه رسانه ای تبدیل می شود جای سوال دارد.

وی در پاسخ به ثبت نام تعدادی از اعضای دولت به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری گفت: این افراد حق دارند در صورت احساس صلاحیت برای اداره کشور در انتخابات ثبت نام کنند و در مرحله بررسی قرار گیرند این شورای نگهبان در مرحله اول است و مردم هستند که در مرحله دوم صلاحیت یا رد صلاحیت فرد را بررسی می کنند، همانطور که در مجلس شورای اسلامی کاندیداهای زیادی برای ریاست مجلس داشته ایم یا مثلاً در نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در حمایت از یکی از کاندیداها سوگندنامه هایی ارائه کردند و نوشتند که به همین دلیل منع قانونی برای اقدامات انجام شده وجود ندارد.

بهادری جهرمی گفت: نرخ تورم در ابتدای دولت 59.3 درصد بود و متوسط ​​تورم در دولت سیزدهم به 31 درصد کاهش یافت، البته وی این آمار را سه رقمی و به 103 درصد اعلام کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به نتایج بررسی سانحه هواپیمای رئیس جمهور گفت: این موضوع در حیطه وظایف ستاد کل است و بررسی ها در حال پیگیری است و منتظر اعلام نتیجه هستیم. . .

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1403032114118/%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D9%85%D8%B1