نصب آسانسور با متد 2022 و آموزش گام به گام نصب و راه اندازی آسانسور

تشخیص خرابی و عیوب آسانسور ها کار ساده و پیش پا افتاده ای نیست و حتما باید توسط متخصصان و تعمیر کاران مجرب انجام شود چرا که تاثیر گذاری قطعات به کار رفته در آسانسور ها به همدیگر تشخیص نوع خرابی را مشکل می کند. البته عدم وجود تجربه در این مورد می تواند سبب خرابی بیشتر آسانسور گردد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از متخصصان این رشته کمک بگیرید. در ابتدای سال 1399 نرخ دلار در بازار آزاد کمی بالاتر از 15000 تومان بود.

آسانسور در دنیای پر شتاب امروزی هم یک وسیله راحت و هم یک ضرورت است. زمانی که نشتی خارجی است، معمولا با چشم قابل تشخیص است ، بیشترین خرابی بر پایه روغن ریزی به پکینگ مربوط است ، اگر پکینگ خراب شده باشد مقداری روغن روی گلویی جک هیدرولیک جمع میشود و یا ظرف مخصوص روغن ریزی که کف چاه آسانسور قرار داده میشود، پر میشود. خوشبختانه در دنیای پیشرفته امروز روش های بسیار کاربردی به جهت جلوگیری از بروز انواع خطرات احتمالی و خرابی معرفی شده که تعمیر و سرویس دوره ای آسانسور یکی از بهترین آنهاست. اگر شما سرویس یا تعمیر آسانسور واحد ساختمانی تان را در زمان مناسبی انجام دهید، متوجه بهبود کارکرد آن خواهید شد. هر چند اگر هر فردی که به اسانسور ورود می کند، قوانین ایمنی و ظرفیت های آن را رعایت کند، آسانسور کمتر در معرض خرابی قرار خواهد گرفت و نیاز به تعمیرات مداوم و همچنین هزینه های گزاف ندارد.

قطعات اسانسور

خدماتی که از زمان نصب آغاز شده و تا پایان عمر دستگاه یا ساختمان میتواند ادامه داشته باشد. آیا کاراموزی رایگان بعد از دوره نصب و تعمیرات آسانسور ارائه میگردد؟ بیشتر آسانسورهایی که در ایران نصب میگردد از نوع کششی می باشد. پس توصیه میگردد که شرکت هایی که از این دستگاهها به صورت عمده و زیاد استفاده می نمایند نسبت به تکمیل چک لیستهای تعمیراتی ماهیانه اقدام نمایند تا مجبور به پرداخت هزینه های اضافی این دستگاه ها نگردند . باید توجه داشت که جک هیدرولیک بسته به اندازه آن بسیار سنگین است و یک تیم حرفه ای تعمیرکار می تواند از پس تعمیر و تعویض آن بر آید. آسانسور بیمارستان یا اصطلاحا تخت بر (Bed elevator) همان طور که از نام آن مشخص است به طور اختصاصی برای استفاده در بیمارستان ها، مراکز درمانی و خانه سالمندان و معلولین در دو نوع آسانسور بیمار بر یا تخت بر و اسانسور مسافر بر ، طراحی و نصب می شود.

عمده مشکلات آسانسورهای هیدرولیک از ناحیه جک آن است. همانطور که در این گفتار آمده است آسانسورها بخشی از ساختمان به شمار می روند. این شرکت با بهره گیری از متخصصان و کارشناسان حرفه ای و البته با سابقه درخشان در بیشتر استان های ایران و خارج از کشور توانسته تا به امروز آسانسورهای بیمارستانی ، اداری ، تجاری ، مسکونی ، خودروبر ، غذا بر ، باربر و بیمار بر بسیاری را با موفقیت نصب نماید از نمونه های اجرای این شرکت می توان به اداره گاز استان قم ، مجتمع های مسکونی قم ف فروشگاه نطنز کاشان و صدها پروژه مسکونی و تجاری مختلف را نام برد .شایان ذکر است شمردن این آسانسورها با محل نصب به دلیل مسائل امنیتی این سایت نمی گنجد ما مفتخریم با ارائه خدمات ویژه از قبیل مشاوره رایگان قبل از نصب ، خدمات پس از فروش 15 ساله و گارانتی قطعات سه ساله با لیست پیشنهادی شرکت در خدمت هموطنان خود باشیم و برای سهولت در خرید آسانسور به صورت مستقیم و بدون رابطه از تولید به مصرف فروشگاهی نیز در شهرستان قم تاسیس نموده و قطعات و لوازم آسانسور را با کیفیت عالی و قیمت مناسب به مصرف کنندگان عرضه میداریم.

حداقل معبر برای عبور از کنار تجهیزات ثابت ۴۰ سانتی متر ادامه مطلب باشد. در این مسیر شرکت های ارائه خدمات تعمیر و سرویس دوره ای آسانسور به کمک شما آمده و تلاش خود را بکار میگیرند تا هزینه های احتمالی را به حداقل برسانند و قدمی بزرگ در راستای حفظ جان اهالی ساختمان بردارند. اما باید به خاطر داشته باشید که اگر این تعمیر یا سرویس به درستی انجام نگیرد، میتواند زیان های مالی و جانی فراوانی را به بار آورد. به اینصورت که اگر کابین در آخرین طبقه هم توقف نکند، اما در مسیر خود به این چهار سوییچ میرسد و آن را فعال می کند. این بالابر بر اساس نیروی گیربکس و الکتروموتور کار می کند و کابین آن نیز به دلیل وجود چند رشته طناب فولادی یا همان سیم بکسل، به وزنه تعادل متصل می شود. اینگونه از آسانسورها دارای گیربکسی هستند که به موتور متصل است و چرخی را که سیم بکسل را به حرکت در آورد را میراند.

انواع اسانسور

مورد بعد اینست که زمان استفاده از اسانسور ، سرنشینان صداهای غیر معمولی که قبلا وجود نداشته را می شنوند ، یا اینکه کابین آسانسور حالت تعادل همیشگی خود را ندارد و تکان یا شوک دارد.این علامتها را باید جدی گرفت زیرا ممکن است خبر از خرابیهای مهمتری دهد،پس سریعا باید با سرویسکار طرف قرارداد تماس گرفت تا آسانسور را تعمیر کند .حالت سوم در تعمیرات آسانسور ، خرابیهایی است که به مرور اتفاق می افتد و بدون هیچ صدایی کسی متوجه آن نمی شود به جز سرویسکار،مثل سیم دادن سیم بکسل یا روغن ریزی تدریجی جک هیدرولیک.سرویسهای دوره ای منظم به پیشگیری از این موارد بسیار کمک می کند.تعمیر آسانسور بصورت جزئی و در همان ابتدای خرابی از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری می کند. خراب شدن روغن استفاده شده به علت پایین آمدن چسبندگی آن یا حباب دار شدن روغن از دیگر موارد خرابی آسانسور های هیدرولیکی می باشد.

آسانسور ها چه هیدرولیک باشند یا کششی نیاز مبرم به سرویس های دوره ای و یا تعمیرات مقطعی دارند. امروزه با گسترش علم و تکنولوژی، وجود آسانسور در ساختمان های سه طبقه امری ضروری است. به همین علت، وجود تعمیرکار آسانسور در این میدان بسیار ضروری و حیاتی است.تعمیرکار آسانسور چه کاری انجام می دهد: آهن کشی و اسکلت آسانسور، نصب ریل و دربهای آسانسور، مکانیک آسانسور، نصب و تنظیم کابین آسانسور،سیم کشی و راه اندازی آسانسور، دور اندازی آسانسور، تحویل و سپردن آسانسور. به گونه ای که آنها هر ماهه سرویس کاری را به جهت بررسی شرایط آسانسور ارسال نمایند. با توجه به این که نصب و راه اندازی آسانسور، کاری کاملاً تخصصی است، پیشنهاد می شود در این زمینه از افرادی که دارای دانش، تجربه و مهارت کافی می باشند کمک بگیرید. یکی از مهم ترین قوانین شهرداری برای نصب آسانسور، طراحی درست آسانسور در نقشه ساختمان می باشد که بایستی مطابق مقررات ملی ساختمان مبحث 15 انجام شود .

آسانسور های خانگی هیدرولیکی با توجه به این مساله که نیاز به بازرسی استاندارد ندارند ، بیشتر مورد سوء استفاده سودجویان در این زمینه بوده و با استفاده از متریال غیر استاندارد و نداشتن آگاهی از اجرای تخصصی سیستم های هیدرولیکی موارد ایمنی آسانسور را در نظر نگرفته و معمولا مصرف کنندگان بعد از نصب و راه اندازی آسانسور به مرور دچار مشکلات فراوان و گاهی خطرناک می شوند . مرحله سوم: عملیات آهن کشی چاه آسانسور: به اجرای سازه های فلزی چاه آسانسور می گویند. تعمیر و سرویس آسانسور در کرج به آن دسته از فعالیت هایی می گویند که با هدف افزایش طول عمر آسانسور و همچنین سایر دستگاه ها و قطعات در آن انجام میگیرد.

در صورت بروز هرگونه خرابی نیز با توجه به قرار ثبت شده برای سرویس ماهیانه، سرویس کار این وظیفه را برخود میبیند که به طور کامل به رفع و عیب یابی آسانسور بپردازد و آن را تعمیر نماید. یک مورد اینست که آسانسور بصورت ناگهانی از کار می افتد و آسانسور کلا قابل استفاده نیست ، در این حالت معمولا خرابی متوجه سیستم الکترونیک و برق اسانسور می باشد ،با حضور متخصص مربوطه آسانسور تعمیر میشود.. ساختار کلی این دستگاه متشکل از سیم بکسل، وزنه و فلکه است که بوسیله نیروی گیربکس و الکتروموتور، رشته طنابهای فولادی و سیم بکسلها، کابین را با توجه به پیام ارسالی به تابلو فرمان جابه جا میکند. یکی دیگر از انواع آسانسور های ساختمان پنوماتیک نامیده میشود که معمولا در فضایی به ساحت یک متر مکعب جا میگیرند و در خانههای دوبلکس استفاده میشوند. یکی از قدیمی ترین و در عین حال پر استفاده ترین انواع آسانسور، آسانسورهای کششی هستند، این نوع از آسانسورها علاوه بر اینکه کاربرد خانگی دارند کاربردی تجاری نیز دارند.

تعمیر اسانسور

از همین رو باید به این نکته توجه داشته باشید؛ به جهت بهره گیری از هر نوع سیستم و دستگاهی باید نسبت به اصول و قوانین آن آشنا بوده و آن را رعایت کنید. تعمیرکار آسانسور، راه اندازی ، نصب ،تعمیر و نگهداری انواع اسانسور را انجام می دهد. چه بسا که با انجام این کار، از بروز خرابی های احتمالی نیز جلوگیری خواهید کرد. بسیاری از شرکت های معتبر ساختمانی یا صنعتی ویا بسیاری از تعمیرکاران باتجربه با استفاده از چک لیستهای ماهیانه و ثبت وقایع و حوادث در آسانسورهای کارگاهی به نکات کلیدی و مهمی رسیده اند و آن نکات مهم این است که نقاط ضعف آسانسورهای کارگاهی در کجاست و بیشترین خرابی های این دستگاهها از کدام ناحیه اتفاق می افتد . یک ایمنی که عدم توجه به آن میتواند با جان افراد بازی کند. امروزه مرتبا آسانسورهای مدرن و جدید به بازار عرضه می شوند که تعمیرکار آسانسور می بایست دانش و تجربه خود را بروز کرده و با آنها آشنا شود.

تعمیر و نگهداری به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که باعث افزایش طول عمر مفید آسانسور و دیگر دستگاه ها می شود. به پاسخ خودکار سیستم عصبی بدن به تغییرات زندگی، استرس و اضطراب گفته می شود. خوشبختانه پاسخ سوال بالا بلی است. اما شاید برای شما سوال باشد که دلیل محبوبیت بالای آسانسور های کششی چیست؟ در مواقعی که فاصله بین کابین و کادر وزنه و یا سیم بکسل های متصل به آنها بیشتر از طول فلکه کشش موتور باشد و فلکه کشش موتور نتواند زاویه مناسبی برای سیم بکسل ها ایجاد کند از فلکه هرزگرد برای به وجود آوردن اصطکاک بیشتر میان سیم بکسل و فلکه ها و همچنین مناسب کردن زاویه سیم بکسل ها ( آلفا) استفاده می شود .

آن ها میتوانند در گستره ای از اندازه ها قرار بگیرند و تعداد مختلفی از مسافران را حمل کنند. این مدار که از یک تعداد کنتاکت تشکیل شده است و به صورت سری به همدیگر وصل شدهاند. در این آسانسورها از لحاظ ارتفاع محدودیتی وجود نداشته اما بهتر است تا ارتفاع سه طبقه از سیستم هیدرولیک و برای ارتفاعهای بالاتر از آن از سیستم کششی استفاده شود. اگر فکر می کنید هم اکنون اسانسور شما به سرویس دوره ای احتیاج دارد اما از هزینه های آن واهمه دارید، توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید. اگر فکر می کنید آسانسور نصب شده در ساختمان شما به تعمیر و سرویس دوره ای احتیاج دارد، توصیه داریم در ادامه این مقاله همراه ما باشید. زیرا در نظر داریم توضیحاتی را خدمت شما شرح دهیم. چون تعمیر و احیانا تعویض جک هیدرولیک کاری سخت ، زمان بر و پرهزینه است ، باید نکاتی را رعایت کرد که عمر مفید جک هیدرولیک را بالا برد.اول اینکه باید متریال سیلندر و پیستون و لوازم آب بندی جک از نوع مرغوب و درجه یک بازار باشد.دوم اینکه مطابق ظرفیت تعریف شده آسانسور از آن استفاده کنیم .فشار بیش از ظرفیت جک ، علاوه بر خطر باالقوه برای سرنشینان ، به اتصالات جک ، لوازم آب بندی و پوسته بیرونی جک قطعا آسیب می کند.سوم اینکه برای آسانسور برنامه پارک تعریف شود تا در موقع استندبای آسانسور ، جک هیدرولیک به حالت اولیه خود برگردد و زیر فشار روغن نماند.

به عنوان مثال؛ برج ها و واحدهای اداری یا مجتمع های مسکونی از ایستگاه های بیشتری برخوردارند و در نتیجه قرارداد های طولانی تری با شرکت های ارائه دهنده خدمات آسانسور بسته می شود که در اکثر موارد از سرویس کار مقیم استفاده می کنند. لذا موضوعی که در زمان تعمیر و بازدید دوره ای اهمیت دارد این است که تعمیر کار با نوع آسانسور آشنایی داشته و تجربه کافی در خصوص سرویس و تعمیر آن نوع آسانسور و قطعات آن داشته باشد. کاربرد و زیبایی آسانسور در کنار ایمنی آن معنا پیدا می کنند، از این رو آسانسوری را برای ساختمان خود طراحی و اجرا کنید که علاوه بر اینکه ساختمان را زیبا جلوه می دهد، افراد هنگام استفاده از آن اطمینان خاطر داشته باشند.

آن چیزی که بیش از همه اهمیت دارد، تشخیص به موقع خرابی و عیب یابی صحیح است. یکی از مهم ترین مزایای آسانسور های گیرلس، کم استحلاک بودن آن ها است که سبب شده تا بسیاری از افراد از آسانسور های گیرلس استفاده نمایند. در ادامه ممنوعیت واردات موتور گیربکس آسانسور و با پیش بینی تعمیم آن به موتور گیرلس و ریل اسانسور در سال 1400 انتظار کمبود برندهای خارجی موتور و ریل اسانسور و افزایش قیمت آنها در سال 1400 خواهیم داشت. یکی دیگر از انواع آسانسورها، آسانسور گیرلس است که موتور آنها بدون گیربکس است و به آن موتور گیرلس گفته می شود.

4. در سیستم های هیدرولیک صنعتی ، کارکرد معمولا در دمای بالاتر از دمای تعریف شده پکینگها می باشد. مضافا اینکه تعمیرکاران نا وارد نه تنها عیوب را نمی توانند بر طرف کنند بلکه باعث مشکلات عدیده تری می شوند و هزینه تعمیر را بالاتر می برند. در مجموع می توان درآمد این شغل را در حد خوبی دانست. از آسانسور کارگاهی برای حمل بار، تجهیزات و افراد استفاده می شود و فرایند ساخت و ساز را سرعت می بخشند. لذا آسانسور در این سیستم قادر به حرکت در دو سرعت مختلف می باشد. ، حفاظت الکتریکی از تجهیزات و کنترل سرعت موتور اصلی را دارد. جهت تعمیر آسانسور و ساخت آن، یک تیم حرفه ای متشکل از مهندسین خبره و متخصصان کاربلد گرد هم آمدند تا بهترین خدمات را به مشتریان گرامی ارائه کنند. 1-در هنگام خرید حتما به سایز مورد نیاز نسبت به استفاده ای که از براکت دارید توجه بفرمایید.