وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون ۱۰ هزار هنرستان در ایران در حال تربیت دانش آموزان برای آینده هستند، گفت: معقتدیم دبیرستانها باید دالانی برای آموزش مهارت و ورود به بازار کار باشند نه صرفا مسیری برای ورود به دانشگاهها.
به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در دیدار با معلمان عضو سندیکای کشور سوریه، ضمن گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی، فصل مشترک و بهانهای ویژه برای نزدیکی دو ملت ایران و سوریه است.
وی در ادامه افزود: به رسمیت شناختن انقلاب اسلامی در همان ابتدا و همراهی در هشت سال دفاع مقدس توسط دولت و ملت سوریه، مواردی است که از سوی ملت شریف ایران فراموش نخواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیام انقلاب اسلامی به دولتها و ملتها، تصریح کرد: پیام انقلاب اسلامی برای دولتها و ملتهای منطقه و جهان این بود که ظلم نمیکنم و البته ظلم هم نمیپذیرم و این در دو واژه استقلال و آزدی خلاصه می شود.
وی ادامه داد: تحقق هویت، استقلال و آزادی برای حاکمیت و ملت یک کشور وابسته به مدرسه قوی و مختصات این مدرسه نیز در تحقق معلم مستقل و باهویت است.
صحرایی در این نشست پیرامون سند تحول بنیادین، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند تحول بنیادین را به منظور تحقق تربیت دانش آموزان به صورت چند ساحتی و بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی تدوین و تصویب نموده است که بنده نسخه عربی آن را تقدیم شما مهمانان عزیز مینمایم.
وی با اشاره به رویکرد مهارت آموزی به ویژه در دوره دوم متوسطه، اظهار داشت: سیاستی مهم و راهبردی با اهمیت در جمهوری اسلامی مبنی بر هدایت ۵۰ درصد از دانش آموزان دوره دوم متوسطه به سوی هنرستانهای فنی و حرفهای وجود دارد که در وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی دنبال میشود.
وی با تاکید بر آموزش های مهارتی در هنرستان ها، افزود: معقتدیم که دبیرستان ها باید دالانی برای آموزش مهارت و ورود به بازار کار باشند نه صرفا مسیری برای ورود به دانشگاه ها.
وی در ادامه تصریح کرد: تاسیس هنرستانهای جوار کارخانه در همین راستا به منظور تحقق آموزش در محیط واقعی کار و آموزش همراه با تولید دنبال میشود.
صحرایی با اشاره به فعالیت قریب به ۱۰ هزار هنرستان در سطح کشور، گفت: برنامه ملی مهارت به منظور آموزش یک مهارت در هر مقطع نیز به صورت ویژه برنامهریزی و در دست اقدام است.
وی با اشاره به زمینههای همکاری افزود: برای تبادل تجربه به ویژه در زمینه آموزشهای مهارتی و هنرستانها که مورد درخواست شما نیز بود، آمادگی کامل داریم تا این مهم در کشور دوست و برادر یعنی سوریه نیز محقق گردد.
وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با تحول در برنامه درسی، اظهار داشت: بومی سازی متناسب با نیاز آینده، به روز آوری دانش و مهارتی نمودن دروس از جمله مهمترین مولفه های تحول در برنامه درسی است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان تاکید کرد: اگر مدرسهها در هر کشوری قوی شوند، آینده آن کشور تضمین شده است و مهمترین عامل این اقتدار، معلم است که باید به صورت ویژه برای تربیت، توانمندسازی و بالندگی او برنامهریزی و اقدام کرد.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402110201431/%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%DB%B1%DB%B0-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D9%86%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA