دیجیتال مارکتینگ دقیقاً چیست؟

تکنیکهای سئو اینجا به کمک شما میآیند. راهاندازی کنید و به دلیل اثرگذاری بیشتر و البته مشاهده بیشتر توسط کاربران و نیز بکارگیری ترفندهای بهینهسازی نرخ تبدیل، میزان برگشت سرمایه نیز در مقایسه با روش سنتی بیشتر خواهد بود. هوتسوییت به شما کمک میکند تا بتوانید رفتار کاربران خود را بررسی کنید، واکنش کاربران را به محتوای منتشرشده زیر نظر بگیرید و همچنین میزان تقریبی برگشت سرمایه را نیز برای شما محاسبه خواهد کرد. این موضوع، درنهایت باعث به وجود آمدن نوعی از ارتباط میشود که در مخاطبین، انگیزه به اشتراکگذاری محتوای عرضه شده را ایجاد میکند. شما میتوانید از ابزار Buzzsumo استفاده کنید تا انواع پستهای بلاگی که میخواهید برای به اشتراکگذاری در رسانههای اجتماعی ایجاد کنید را نگاشت کنید تا تعامل و بازدید خودتان را افزایش دهید.

لوملی خود را «سکوی موفقیت برند» معرفی میکند. اگر نیروهای معرفی شده در این مطلب را در اختیار دارید قطعا برون سپاری درست نیست اما اگر هیچ نیرویی برای انجام این کارها ندارید بهتر است زمان و هزینه صرف استخدام نکنید و به صورت مستقیم با یک آژانس همکاری کنید. شاید کسبوکارهای بزرگ و به نوعی کسبوکارهای شناخته شده، نگرانی بابت صرف هزینههای گزاف برای تبلیغات محصولات خود نداشته باشند، اما این قضیه برای کسبوکارهای کوچک یا کسبوکارهای نوپا میتواند یک دغدغه مهم تلقی شود. لوملی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بوده که برای کسبوکارهای نوپا و کوچک مناسب است. از جمله قابلیتهای این ابزار است. قبل از اینکه به معرفی برترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ اشارهای داشته باشیم، نخست لازم است که تعریفی از دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن ارائه دهیم و سپس به معرفی ابزارهای لازم در حوزههای مختلف بپردازیم. برای مثال یک دیجیتال مارکتر مسئول سئو (SEO) باید ترافیک (ارگانیک) که از طریق جستجوی گوگل به یک صفحه از وبسایت آمده است را پیدا کند.

استراتژی بازاریابی در واقع در خدمت بهینهسازی وظایفی است که برای تجارت خود تعریف کردهاید. یکی از امکانات بینظیری که SEMRUSH ارائه میدهد، پیشنهادات متفاوت از کلمه کلیدی همراه با کلمات کلیدی مشابه و سؤالات پیرامون آن کلمه کلیدی است تا بتوانید براساس آن، محتوای مورد نظر کاربران را تهیه کرده و کاربران هدف را بهسوی وبسایت خود بکشانید. در واقع هدف اصلی استفاده از گوگل ترند، بررسی میزان کلی استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در بازههای زمانی و نیز آگاهی از روند صعودی یا نزولی استفاده از آن میباشد. حال دیگر میدانید که داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در مسیر دستیابی به هدف به آن نیاز دارید. ایجاد هدف مسیرتان را مشخص میکند و بدون آن نمیتوان موفقیت را متصور شد. این بخش شامل تحقیقات کلمه کلیدی، خلق محتوا، بهینهسازی کلمات کلیدی و در کل تمامی اقداماتی است که کمک میکند مخاطبان شما را به عنوان یک منبع خوب محتوا بشناسند و به راحتی به محتوای شما دسترسی داشته باشند.

دیجیتال مارکتینگ به طور خلاصه یعنی شمایی که صاحب یک کسبوکار هستید، بتوانید از بستر اینترنت، برای خدمت، محصول و یا هر چیزی که در وبسایت خود ارائه میدهید، توجه کاربر را جلب کرده و در قدمهای بعدی، این توجه را به خرید و یا عمل مدنظرتان تبدیل کنید. کیورد تول به شما کمک میکند تا کلمه کلیدی مدنظرتان را رصد کنید. پس فریمورک RACE درباره دسترسی مخاطبان و افزایش آگاهی از برند در پلتفرمهای مختلف آنلاین، اقدامات و فعالیتهایی که در آنها نسبت به برند علاقه ایجاد میکند و این آشنایی بیشتر میشود، تبدیل آنها به مشتری و ایجاد و ادامه تعامل و وفاداری است تا طول عمر مشتری بیشتر شود. قابلیتهایی نظیر ارسال زماندار پستها با هشتگها، تگها و مواردی که میتوانید از قبل تعیین کنید.

سئوی موفقیتآمیز شامل استراتژیهای سئوی آنپیج (On Page) است که از کلمات کلیدی هدفمند استفاده میکند و همچنین استراتژیهای افپیج (Off Page) که مرتبط با بکلینکهای سایت شما است را در نظر میگیرد. برای دستهبندی بهتر، سعی کردهایم در هر حوزه بهترین ابزارها را معرفی کنیم اما قطعاً تعداد ابزارهای حرفهای و ارزشمند، بسیار بیشتر از لیست این مقاله است.. شاخصهای کلیدی ارزیابی عملکرد (KPI) برای هر کسب و کاری متفاوت است، مثلا برای یک فروشگاه اینترنتی افزایش فروش و جذب مشتریان جدید مهمترین معیار موفقیت است ولی برای یک شرکت بازرگانی تعداد تماسهایی که در روز با تیم مشاوره گرفته میشود. اما تعداد و کیفیت بازدیدهای ورودی از گوگل، نشان از اهمیت سئو برای کسبوکارها و صاحبان وبسایتها دارد. استفاده کنید. برای مثال میتوانید با رصد یک کلمه کلیدی در یوتیوب و تولید محتوای مورد نظر کاربران در آن بخش، هم نیاز مخاطب را برای محتوا تأمین کنید هم اینکه کاربران را با برند خود آشنا سازید و سپس از آنها بخواهید عمل مدنظرتان را که میتواند بازکردن لینک صفحه محصول و یا هر بخش از وبسایت باشد، انجام دهید.

دیجیتال مارکتینگ

شبکههای اجتماعی این فرصت را به صاحبان کسبوکارها دادهاند که بتوانند یک رابطه عمیق و بدون واسطه را با کاربران خود بسازند و از این رابطه برای فروش بهتر و البته احساس خوب خرید برای کاربرانشان استفاده کنند. این سایت هر آنچه که شما برای شناخت بهتر رفتار و مکالمات کاربران در فضاهای اجتماعی نیاز دارید، در اختیار شما قرار میدهد. هنگامی که کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو میکند، به این معنی است که به آن حوزه نیاز دارد یا حداقل علاقهمند است. در جلسه آینده این بلوک، بهینه سازی موتور جستجو یا سئو یه طور مفصل گفته شده است. برای درک این حجم عظیم از داده ها ، بازاریاب های دیجیتال آینده باید بر تجزیه و تحلیل داده ها تسلط داشته باشند.

به معنای چگالی کلمات کلیدی می باشد که نسبت استفاده از کلمه کلیدی در متن را مشخص می کند. یکی از رایجترین انواع PPC، تبلیغات گوگل است. فریمورک RACE یکی از روشهای گوناگونی است که در تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال از آن استفاده میشود. پس از توزیع و تبلیغ محتوا، باید میزان موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای خود را بسنجید تا بتوانید محتوای خود را بهینهسازی کنید. در این روش بنر تبلیغاتی شما در وبسایتهای مختلفی که توسط شما تعیین میشوند نمایش داده میشوند و با هر کلیکی که روی بنر انجام میشود، مبلغی از بودجهای تبلیغاتی شما کم میشود. برای مثال فیسبوک بهتازگی ابزاری (Facebook business suite) را برای مدیریت بهتر شبکههای اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام راهاندازی کرده است که میتوانید با استفاده از آن، پستها و استوریهای زمانبندیشده را بر روی هر دو پلتفرم منتشر کنید و از دیگر امکاناتی مانند قابلیت دستهبندی، جواب سریع و تجزیهوتحلیل کاربران خود نیز استفاده کنید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

هوش مصنوعی پروسه توزیع محتوا و شخصی سازی آن را بسیار دقیق انجام می دهد و برای آینده محتوای تولید شده، آگاهانه تصمیم می گیرد. اما اینکه چطور ترافیکی را روی سایت خود ایجاد کنید که این کاربران شامل شوند روشی است که بزرگترین هزینه ها در دیجیتال مارکتینگ روی آن انجام می شود. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی همانطور که از اسم آن پیداست، به نوعی بازاریابی گفته میشود که در آن از طریق ابزارهای دیجیتال، اهداف بازاریابی اینترنتی محصولات یا خدماتی که ارائه میکنید را باید تبلیغ کنید تا کاربران و مشتریان را به سمت خود جذب کنید. از یک سو سایتهایی مثل moz و ahref و backlinko مقالات مفید زیادی برای آموزش صفر تا صد سئو در اختیارتان میگذارند. یادگیری تکنیک های دوره جامع آموزش سئو، به شما این امکان را می دهد تا به راحتی تبلیغات پولی را شکست دهید! عملکرد اصلی و مزیت این سایت، در جمعآوری دادههای ارزشمند و جامع و تحلیلهاییست که از عملکرد شما در شبکههای اجتماعی ارائه میکند.

در حقیقت تولید محتوا این امکان را به شما می دهد که بتوانید روی کلمات کلیدی یا موضوعاتی که مخاطبان مورد نظر شما را جذب می کند بهتر فعالیت کنید و از این طریق به سئو سایت خود نیز تبلیغ در گوگل با شانار کمک نمایید. در نسخه پولی این ابزار، میتوانید از قابلیت جستجوی کلمه کلیدی برای دیگر موتورهای جستجو مانند بینگ، یا یوتیوب و آمازون و … دستور کارهای وبمستر (Webmaster guidelines): به مجموعه دستورالعمل های دو موتور جستجوی بینگ و گوگل که برای مدیران سایت ها منتشر شده است، دستور کارهای وبسمتر است که در آن به مالکین سایت ها کمک می کند که بتوانند بر اساس این دستورالعمل ها محتوای خود را بهینه سازی کنند. اما هزینههای بازاریابی و تبلیغات همیشه یکی از دو عامل اصلی تشکیلدهنده بودجه هر کسبوکاری است. برای به دست آورد میزان درصدی نرخ بازگشت سرمایه نیز میتوانید عدد به دست آمده از فرمول پایین را در ۱۰۰ ضرب کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست همانطور که در بخش های قبلی در مورد آن توضیح دادیم ما در گوگل با یکسری از الگوریتم ها طرف هستیم که می توانند سایت ما را ارزیابی کرده و نتیجه ای که این ارزیابی ارائه می کند برای رتبه های سایت ما ضروری خواهد بود و در واقع این ارزیابی است که تعیین کننده نتیجه کار ما خواهد بود. قبل از انجام همه این کارها، باید اهداف وب سایت را از قبل تعیین کنید تا یک برنامه سئوی خوب ایجاد کنید.

آنها بر روی روش های جدیدی در خصوص جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل اطلاعات و نتایج حاصل از داده ها تحقیق می کنند. اگر تبلیغات درازای پرداخت پول، بخشی از راهبرد دیجیتالی شماست، آنگاه نتایج را سریعتر خواهید دید، اما توصیه میشود با استفاده از محتوا، سئو و شبکههای اجتماعی برای دسترسی بلندمدت و پایدار بر ساخت محتوای اصلی یا رایگان تمرکز کنید. یکی از مزایای بینظیر استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برخلاف روش ابزارهای محدود بازاریابی سنتی، بررسی آنی و لحظهای نتایج برای صاحبان کسبوکار و یا دیجیتال مارکتر آن کسبوکار است. وظایف دیجیتال مارکتر یا به عبارتی خدمات دیجیتال مارکتینگ، شامل تمامی شاخههای بازاریابی آنلاین میشود. چیزی که در تبلیغات سنتی بسیار مشکل و زمانبر و البته پرهزینه است؛ اما به لطف ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در دسترس، این کار برای کسبوکارهای اینترنتی بسیار آسان شده است.

دیجیتال مارکتر میتواند بر اساس اهداف استراتژی مارکتینگ خود، یک کمپین بزرگتر را از طریق کانالهای رایگان و پولی که در دسترس دارد، پیاده کند. بر اساس پرسونا، استراتژی محتوا و سیستم مدیریت محتوا اطلاعات لازم را تکمیل کنید. بدین منظور استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین روشها هم برای طراحی استراتژی بازاریابی و هم تحلیل رفتار کاربران و در نتیجه افزایش فروش است. به اصول کپی رایتینگ مسلط باشد؛ منظور از کپی رایتینگ استفاده درست از کلمات جهت متقاعد کردن مخاطب است. برای بازاریابی رایانامه ای و بازاریابی رسانه های اجتماعی، محتوا به منظور تشویق علاقه از طریق این دو کانال به کار برده می شود. هدف از این مقاله ترسیم یک تصویر واضح و کامل از بازاریابی محتوا و همچنین نشان دادن جنبه های کاربردی آن می باشد. در واقع میتوان گفت هیچ کسبوکار دیجیتالی که به نوعی به اینترنت وابسته باشد یا مشتریان بالقوه آن در اینترنت حضور داشته باشند، نمیتواند بدون دیجیتال مارکتینگ به هدف اصلی که افزایش فروش و یا آگاهسازی از برند است دست یابد و یا حداقل دستیابی به چنین هدفی، بسیار زمانبر، سخت و پرهزینه خواهد بود.

در یک کلام ابزار Ahrefs یک ابزار قوی برای نه تنها بررسی رقبا، بلکه بهبود محتوا و سئوی فعلی وبسایت خودتان نیز است. سئوی خارج از صفحه (Off page SEO): این نوع سئو بر روی تمام فعالیتهایی تمرکز میکند که خارج از صفحه اتفاق میافتند. تمرکز اصلی این ابزار روی توییتر بوده که به صاحبان کسبوکار کمک میکند تا کاربران هدف خود را بهتر شناسایی کرده و با اجرای کمپینهای تبلیغاتی، کاربران بالقوه خود را هدف بگیرید، این یعنی این ابزار به شما کمک میکند تا کاربرانی که ارزش بیشتری برای برند شما قائل میشوند یا تمایل بیشتری برای شناخت شما دارند را بهسوی کسبوکار خود جذب کنید. اما یکی از نگرانیها و شاید مسئله اصلی این کسبوکارها طراحی یک استراتژی خوب بازاریابی است که با آن بتوانند مشتریان بالقوه خود را هدف قرار داده و به هدف خود که شناخت برند به مشتریان و افزایش فروش است دست یابند.

به لطف افزایش گوشیهای هوشمند و افزایش استقبال کاربران از شبکههای اجتماعی، کمتر کسی را میتوان یافت که حسابی در این شبکهها نداشته باشد. آمارها نشان میدهند کاربران تمایل بیشتری به خرید و استفاده از سرویس های سایت هایی دارند که اطلاعات لازم را ارائه کرده باشند. سایت Moz از ابزارهای پایهای سئو است که خدمات جامعی از تحلیل کلمات کلیدی، آمار بکلینکها، قدرت دامنه و اطلاعات ارزشمند دیگری در حوزه سئو در اختیار شما قرار میدهد. آنالیز و تحلیل در دیجیتال مارکتینگ یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که امروزه سازمان ها با آن روبرو هستند. سمراش یکی از قویترین ابزارهای حوزه سئو در دیجیتال مارکتینگ است که به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی وبسایت خود را که باعث افزایش بازدید سایتتان شدهاند، شناسایی کرده، تحلیل کرده و برای کلمات کلیدی که قصد دارید در آنها در موتورهای جستجو به رتبههای اول دست یابید، دیده شوید.

بازاریابی محتوا

در صورتی که طراحی صفحات و انتخاب موضوعات به درستی انجام شده باشد، قطعا میتوانید ترافیک ورودی را به مشتری تبدیل کنید. MozBar: پلاگینهای موجود برای مرورگر کروم که شما اجازه میدهد تا به راحتی معیارهایی مثل DA، PA و… این کار نیز کاملا تخصصی است و شرکتها برای CRO نیازمند استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستند. در این مرحله کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید مطمئن شود که اطلاعات موردنیاز کاربر در دسترس هستند و در کل تجربه کاربر رضایتبخش باشد. امروزه ابزارهای مختلفی برای بهبود سئوی یک کسبوکار در دسترس هستند که با استفاده از آنها میتوانید وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کرده تا کاربران بیشتری را به وبسایت خود سرازیر کنید.