به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تسلیت شهادت رئیس جمهور گفت: با شهادت آیت الله رئیسی، نظام آموزشی یک نفر را از دست داد. از حامیان اصلی آن است و ما باید راه شهدای خدمت را ادامه دهیم.» .
وی با بیان اینکه بیش از هزار کارگاه آموزشی در نقاط مختلف کشور برگزار شد، گفت: روند انتخاب معلمان برتر به عنوان مهمترین ارکان نظام آموزشی به بهترین نحو ممکن اجرا شود : یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش در راستای سیاست های دولت سیزدهم در پرهیز از یادگیری مهارت محور است در این راستا طرح بزرگی برای مهارت آموزی دانش آموزان ارائه و آیین نامه ای تدوین شد در این زمینه و در نهایت. پس از تصویب این آیین نامه هفته گذشته به استانداری ها ابلاغ شد.
الکاظمی گفت: در حال تهیه برنامه عملیاتی برای این آیین نامه هستیم که در آن نقش نهادی کشور را که در راهکارهای سند تحول بنیادین مشخص شده است، مشخص و مشخص کرده ایم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص آموزش فنی، افزود: فلسفه مهارت آموزی و اهمیت آن در سخنان رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفت و ایشان فرمودند و بارها بر فراگیری علم و عمل تاکید داشت، لذا آیین نامه مذکور پیشنهاد و تصویب شد.
وظایف دستگاه های مهارت آموزی مشخص شده است
وی در تشریح مواد مختلف این آیین نامه گفت: در ماده دوم این آیین نامه بحث جذب هنرجویان و نیروی انسانی مورد نیاز مطرح شده است و نیازسنجی مربوط به رشته و جنسیت باید به طور دقیق مشخص شود. روش. باید نقشه ولسوالی ها تهیه شود. در این مقاله وزارت علوم موظف است از توانمندی های موجود برای آماده سازی نیروی کار مورد نیاز کارآموزان و اساتید استفاده کند و وزیر ارتباطات نیز موظف است سالانه حدود 15 هزار معلم را برای اقتصاد دیجیتال تربیت و آماده کند..
الکاظمی افزود: سازمان برنامه و بودجه متعهد شده است که تمهیدات لازم برای ساخت و تجهیز هزار موسسه فنی را فراهم کند و با هماهنگی سازمان توانبخشی مدارس و جمعیت خیریه باید اهداف مورد نظر و بودجه مشخص فراهم شود. ، و تجهیز موسسات موسیقی باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش استفاده از دوره دوم و تکمیل ظرفیت هنرستان ها را لازمه تحلیل دقیق دانست و گفت: باید چالش ها به طور دقیق شناسایی و برنامه ریزی شود تا بعد از ظهر از فضای کارگاه استفاده شود. .
وی با بیان اینکه بر اساس ماده 4 باید 2500 هنرستان کشور را به عنوان مؤسسه تولیدی تعیین کنیم و طرح کسب و کار را بر این اساس تنظیم کنیم، تصریح کرد: درآمد حاصل از این کار می تواند برای ارتقای کیفیت آموزش های مهارتی در هنرستان ها استفاده شود در قانون بودجه کشور تسهیلاتی برای ایجاد فرصت های شغلی در نظر گرفته شده که زیرساخت آن آموزش های مهارتی است، 1.5 تا 2 تلاش برای آموزش مهارت های ویژه در هنرستان ها اختصاص یافته است.
الکاظمی افزود: یکی از مواد اصلی آیین نامه مذکور، تلاش برای استفاده از توانمندی های دستگاه های دولتی است و استانداری ها باید براساس طرح زنجیره ارزش خود و پروژه خود در شورای آموزش و پرورش تصمیم گیری کنند تا توانایی استانداری در شورای آموزش و پرورش باشد. توسط دولت و رویکرد منطقه ای مورد نیاز استفاده می شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش می تواند از 20 درصد ظرفیت آموزشی مؤسسه فنی و حرفه ای استفاده کند و آموزشکده های فنی و حرفه ای آزاد و مراکز آموزش فنی و حرفه ای امکان تأسیس غیرنظامی را خواهند داشت. -موسسات موسیقی دولتی و می توانند به موسسات موسیقی وابسته تبدیل شوند.
لزوم توجه جدی مدارس به بسته آموزشی و یادگیری زبان فارسی و ادبیات آن
حمید طریقی الحسینیمعاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه معاونت آموزش ابتدایی به عنوان مجری برنامه درسی در آموزش و پرورش برنامه های مختلفی را اجرا می کند، افزود: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی متولی آموزش در زمینه تولید برنامه های درسی است. . هر کتاب یا مطالب آموزشی که بخواهد وارد مدرسه شود باید از این سازمان مجوز بگیرد.
الطریفی حسینی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش به دنبال برنامه درسی جدید نیست. بلکه باید از منظر دیگری به رویکرد فعلی نگاه کرد و به همه ابعاد آن توجه کرد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ریشه کنی بی سوادی خواندن و ارتقای سطح زبان دانش آموزان از موضوعات مهم معاونت آموزش ابتدایی است و تاکنون طرح های مختلفی در این زمینه اجرا شده است. اما سازمان پژوهش و برنامه ریزی بسته آموزش و یادگیری زبان و ادبیات فارسی را طراحی و ارائه کرده است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی ادامه داد: سعی کردیم از یک طرح محوری به یک برنامه محوری و یک فرآیند محوری در وزارت آموزش و پرورش برویم و بسته های آموزشی و یادگیری در این راستا طراحی شد.
الطریفی الحسینی بیان کرد: روند تغییر کتب قبل از تصویب سند برنامه درسی ملی اتفاق افتاد و راه را برای تأمل و بررسی بست. اما امروز باید تلاش کنیم تا شناخت دقیق و درستی از ابعاد برنامه درسی ملی به دست آوریم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به لزوم حمایت علمی از مدارس اشاره کرد و گفت: تلاش ما تقویت مدارس دولتی است و این امر با توجه به محتوای برنامه درسی و انتخاب معلم مناسب و متفاوت امکان پذیر است. عناصر برنامه درسی باید به شکل صحیح باشد و در مدرسه اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه در آزمون استخدامی درصدد هستیم تا بهترین و مناسب ترین افراد را برای انتقال مفاهیم آموزشی انتخاب کنیم، گفت: وجه تمایز طرح شهید همت نسبت به سایر طرح های اجرا شده جهت گیری به سمت حل مشکلات و ارتباط بین آنها بود. معلمان که هر جا اتفاق افتاد باعث اجرای یک طرح موفق شد.
الطریفی حسینی خاطرنشان کرد: باید از تابستان برای تربیت مدیران مدارس ابتدایی استفاده شود تا بتوانند با این موضوع برخورد جدی کنند.
کلیه فعالیت های پروژه مهر باید با اولویت مدارس دولتی عادی انجام شود
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر طرح مهر را شعار «مدرسه ایران قوی» می کنیم، باید چشممان به مدرسه باشد و همه فعالیت ها در رابطه با آن انجام شود. کیفیت مدارس و بهبود کلیه مدارس با اولویت مدارس دولتی عادی.
صداقتبی هاشمی افزود: پروژه مهر یک کار مشترک بین بخشی محسوب می شود و یکی از رویدادهای مهم تعلیم و تربیت است و با ایجاد همگرایی بیشتر در سطوح مختلف استان، شهرستان و مدرسه می توان برنامه های این پروژه را انجام داد. بهتر اجرا شود.
وی افزود: بخشنامه پایداری پروژه مهر خرداد سال گذشته به استانداری ها ارسال شد تا بتوان از این بخشنامه برای سال های آینده بهره برد و به عنوان تعمیم برنامه ریزی مورد استفاده قرار گیرد.
الهاشمی با اشاره به اینکه دستورالعمل های امسال برای مدیریت بهتر زمان به اهداف پروژه مهر اضافه شد، تصریح کرد: باید به بصیرت در وظایف و تمرکز روی آن توجه شود و اجازه ندهیم اشتباهات و خطاهای از پیش طراحی شده رخ دهد. به وقوع پیوستن.
مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر شعار پروژه مهر را «مدرسه قوی ایران قوی» می سازیم باید چشممان به دنبال مدرسه باشد و همه فعالیت ها در رابطه با کیفیت انجام شود. مدرسه و بهبود همه مدارس با اولویت مدارس دولتی عادی.
وی توجه ویژه به نقش معلم به عنوان رکن اساسی تعلیم و تربیت را امری مهم دانست که باید در دستور کار پروژه مهر قرار گیرد و خاطرنشان کرد: امسال رویکردهای مختلفی همچون رهبری، نظارت، تحول، انسجام و یکپارچگی وجود دارد. ما هماهنگ، منعطف و مبتنی بر کارایی و مشارکت بوده ایم و تلاش می کنیم امور را به بهترین نحو اجرا کنیم.
آموزش و پرورش در تلاش است در جهت دستیابی به سند تحول بنیادین گام بردارد
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: وزارت آموزش و پرورش خود را ملزم به سند تحول بنیادینی می داند که رهبر انقلاب (مجنون ظله العالی) بر آن تاکید و علاقه داشتند و در تلاش است تا آن را به بهترین نحو اجرا کند. و در این راه گام هایی برای رسیدن به آن برداشته است.
حجت الله الماسی افزود: اتفاق خوبی در آموزش و پرورش در دولت سیزدهم افتاده است و باید در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد وگرنه کشور متحمل ضرر و زیان خواهد شد. برای مثال اجرای سوابق تحصیلی و افزایش نتایج امتحانات نهایی در نتیجه کنکور سراسری از جمله این دستاوردهاست.
الماسی بیان کرد: انعکاس عملکرد و خدمات دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش بسیار مهم است و بیان این دستاوردها در کلام معلمان مؤثرتر است و این همان چیزی است که می توان با هنر اجرا کرد و به آن دست یافت. روابط عمومی
معاون آموزشی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش خود را متعهد به سند تحول بنیادین که رهبر انقلاب (مجنون ظله العالی) بر آن تاکید و اهتمام دارند، می داند و تلاش می کند آن را به بهترین نحو ممکن اجرا کند. و در جهت دستیابی به آن گام بردارید.
منبع: https://www.irna.ir/news/85507957/%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%84-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%DA%86%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA