درمان سردرد شدید با روش های فوری خانگی+داروهای موثر مسیر2022

در این مطلب شما را با بهترین روش‌های درمان سردرد در خانه آشنا خواهیم کرد. با این حال در بیشتر مواقع می‌توانید از روش‌های طبیعی برای درمان و پیشگیری از سردرد کمک بگیرید. شما برای درمان سردرد چه روش خانگی تأثیرگذاری را سراغ دارید؟ پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اغلب اگر سردرد منشأ جدی نداشته باشد، متخصص همان‌طور که در روش‌های بالا نیز گفتیم سعی می‌کند با توصیه‌هایی در رابطه با تغییر سبک زندگی سردردها و تنش‌های مغزی بیمار را برطرف کند. گاهی نیز پزشک مصرف قرص‌هایی همچون نوافن، بروفن، ژلوفن و استامینوفن را تجویز می‌کند. اما اگر سردردها بسیار شدید و جدی باشند درمانگر حتماً داروهایی جز موارد یاد شده را تجویز خواهد کرد.

همچنین ممکن است دچرا آبریزش و احتقان بینی شوید و در اطراف چشمتان تورمی را مشاهده کنید. اگر شما هم جزء آن دسته از خانم‌هایی هستید که پیش از شروع دوران پریودی سردرد شدید یا خفیف می‌گیرید، باید بگوییم که تنها نیستید. این سردردها معمولا به ‌خاطر تغییرات در میزان هورمون‌ها و انتقال‌دهنده‌های عصبی ظاهر می‌شوند.

دقت داشته باشید که اگر شما می‌خواهید برای درمان سردرد خود به دنبال بهترین راه باشید، باید مصرف این ماده شیمیایی را ترک کنید. چرا که بر اساس بسیاری از تحقیقاتی که انجام شده است بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که این ماده سردردهای بسیار شدید را به همراه دارد. یکی از بهترین روش های درمان سردرد محدود کردن مصرف این ماده شیمیایی می‌باشد. این سردرد یکی از رایج ترین انواع خود در بین بیماران می باشد. در این مدل از سردرد، بیمار دچار درد کم و مقطعی و یا سردرد شدید و مداوم می شود. داشتن اضطراب و عصبانیت می تواند این سردردها را شدت داده و حال بیمار را وخیم تر کند.

بوی سیب یکی از روش های عجیب کاهش سردرد است و مطالعات متعدد نشان داده اند که این بوی خاص، درد مرتبط با سردرد را خیلی سریع کاهش می دهد. باید برای درمان سردرد خود در خانه تلاش کنید چون می تواند درد را به سرعت کاهش دهد. سردردهای خطرناک معمولاً با علائم دیگری همراه هستند، مانند تب، سرگیجه شدید، تاری دید، سختی در گفتار و یا مشکلات حافظه. همه ماهیچه های پشت گردن را برای تسکین تنش ها و فشارهای عصبی ماساژ دهید. با فشار شدید، دقیقاً زیر ناخن شست را ماساژ دهید و مراکز حساس را پیدا کنید.

برای کاهش سردرد‌ها، به مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و معدنی‌ها، مدیریت استرس، و تغییرات در فرهنگ کاری توجه کنید. همچنین، انجام تمرینات استراحتی و تماشای نورهای تند را کاهش دهید. با اعمال این روش‌ها، امیدواریم که بهبود چشمگیری در وضعیت سردرد‌های شما رخ دهد و کیفیت زندگیتان بهبود یابد. سردرد عارضه‌ی آزاردهنده‌ای است که همه‌ی افراد چندین بار در طول زندگی خود دچار آن می‌شوند و درمان سردرد هم از همین جهت اهمیت خاصی دارد.

در این مواقع فرد تنها با مراجعه به پزشک حاذقی که در این زمینه سالها تخصص و تجربه کسب کرده است، می تواند به بدست آوردن سلامت دوباره خود امیدوار باشد. در ادامه به معرفی پنج قرص مهم که در سردردهای بسیار شدید مورد استفاده قرار می گیرند، می پردازیم. نشانه هایی مانند احساس درد در قسمت های گونه و پیشانی و یا پشت سر می تواند معرف سردرد شدید باشد که به آن سردرد تنشی می گویند. در این نوع سردرد، آبریزش بینی و تب نداریم ولی حس فشار در چشم، حس ورم در صورت می تواند سلامت فرد را تحت شعاع قرار دهد. گاه احساس درد پل بینی نیز مزید بر علت شده و فرد را بیقرار می کند. دلیل ایجاد این نوع سردرد، غالبا فشارهای عصبی و استرسی می باشد.

سردردهای شدید با سروتونین پایین در مغز مرتبط هستند و نشان داده شده است که ماساژ باعث افزایش سروتونین ‌می‌شود. شواهد محدودی برای حمایت از استفاده از ماساژ برای تسکین و درمان سردرد شدید وجود دارد، اما به طور کلی بی‌خطر است و عوارض جانبی کمی دارد. منیزیم یکی از مواد معدنی مهم برای بدن است که برای عملکردهای زیادی (از جمله کنترل قند خون و انتقال عصبی) نقش کلیدی دارد. منیزیم همچنین یک درمان ایمن و موثر برای سردرد در نظر گرفته می‌شود. طبق مطالعات، مصرف روزانه ۶۰۰ میلی‌گرم سیترات منیزیم خوراکی در روز به کاهش تکرر و شدت سردردهای میگرنی کمک می‌کند.

گروه سلامت بهروزی با ارائه برنامه‌های درمانی و استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا به شما کمک می‌کند تا هر چه سریعتر سلامتی خود را به دست آورید. نکته کلیدی در پیشگیری از سردرد این است که بفهمید چه چیزی سبب بروز سردرد شده است. برای مثال چیزی که سبب بروز سردرد در شما می‌شود، ممکن است برای دیگران مشکل‌ساز نباشد. هنگامی که محرک‌ها را شناسایی کردید، می‌توانید از آنها اجتناب کنید یا آنها را به حداقل برسانید. در صورت وجود وقت کافی، تشخیص سردردهای ثانویه با اخذ یک شرح حال کامل و سپس انجام معاینه فیزیکی و بررسی‌های آزمایشگاهی و رادیولوژی انجام می‌شود.

اگر یک واکنش آلرژیک باعث شعله‌ور شدن سینوس شود، ممکن است درمان پیشگیری از آلرژی نیاز باشد. همچنین با کمک رفتار درمانی شناختی که درمانگر به شما کمک می‌کند افکاری را که باعث استرس شما می‌شوند را درک کنید و روش‌هایی را برای تغییر این افکار و کاهش استرس به شما آموزش می‌دهند. می‌تواند باعث درد خفیف، متوسط یا شدید در پشت چشم و سر و گردن شود. می‌تواند از پشت سر شروع شده و به جلو گسترش یابد و یا درد فشرده در اطراف سر تبدیل شود و ممکن است در عضلات گردن، شانه‌ها و فک احساس سفتی و درد ایجاد کند. بیماری‌هایی مانند میگرن، فشار خون بالا، اختلالات خواب و ناراحتی‌های تنفسی می‌توانند باعث درد در وسط سر شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار