معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به طرح آمایش گفت: در این طرح حدود ۳ هزار کدرشته محل حذف، یکهزار کدرشته محل و ۱۲۵ کد رشته جدید برمبنای آینده پژوهی ایجاد شد.
به گزارش ایسنا، با حضور فتحیان، معاون نظارت و سنجش دانشگاه، فتحی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانها، روسای واحدهای استانی و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان، جلسه شورای تعامل و هم اندیشی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی منطقه ۵ کشور شامل استان های ایلام، لرستان، کردستان و کرمانشاه به صورت حضوری و مجازی به میزبانی واحد استان لرستان برگزار شد.
در این جلسه، فتحیان با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی، یک دانشگاه مهارتی و مردمی است، اظهار داشت: این دانشگاه براساس نیاز جامعه و متکی به بخش خصوصی فعالیت دارد و جز دانشگاههای نسل چهار محسوب میشود.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولین در محافل مختلف درخصوص ضرورت ایجاد اشتغال تصریح کرد: باتوجه به زنجیره ارزش این دانشگاه که مبتنی بر ایجاد اشتغال است، میتواند با بهرهگیری از آموزش مهارتهای مورد نیاز جامعه و تربیت نیروی ماهر به ایجاد اشتغال در کشور کمک کند.
وی، یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی را ایجاد رشتههای مبتنی بر شغل عنوان کرد و گفت: این دانشگاه باتوجه به نیاز صنعت به ایجاد رشتههای شغلمحور، اقدام به تدوین و بازنگری رشتههای مورد نیاز بازار کار و بخش صنعت کرده است.
فتحیان با اشاره به طرح آمایش افزود: در طرح آمایش، رشتههای تحصیلی بازنگری و تدوین شدند، بهطوری که حدود ۳ هزار کدرشته محل حذف، یکهزار کدرشته محل ایجاد و ۱۲۵ کد رشته جدید برمبنای آینده پژوهی، طرح آمایش و نیازهای کشور تدوین شده واین طرح درحال تکمیل است.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی، برندسازی این دانشگاه را از دیگر برنامههای مهم برشمرد و افزود: درهمین راستا و با هدف بالابردن کیفیت آموزشی، طرحهای نظارتی از قبیل طرح پایش، نظارت بین استانی و نظارت هوشمند را بهطور جدی پیگیری میکنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث پذیرش دانشجو به شرط تضمین اشتغال پرداخت و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی اولین دانشگاهی است که این طرح را به شیوه خاص خود اجرا میکند و با همکاری مراکز آموزش علمی کاربردی که اشتغال دانشجویان و دانشآموختگان را تضمین کردند، تعداد ۶ هزار و ۵۱۸ نفر ظرفیت ایجاد شده است.
فتحیان تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری با وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، در مراکز آموزش علمی کاربردی همزمان مراکز کاریابی و مشاوره تخصصی راهاندازی میشود.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی، یکی از مباحث مهم در دانشگاه جامع علمی کاربردی را صلاحیت حرفهای عنوان کرد و گفت: ۸ سطح در چهارچوب صلاحیت حرفهای وجود دارد که ارزیابی سطوح ۴ به بالا به عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمیکاربردی، در این دیدار، روسای واحدهای استانی منطقه ۵، نمایندگان شورای تعامل مراکز و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402112115175/%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%DB%B1%DB%B2%DB%B5-%DA%A9%D8%AF-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D8%A8%D9%86%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%DB%8C