به گزارش ایسنا، با حضور فتحیان، معاون نظارت و سنجش دانشگاه، فتحی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها، روسای واحدهای استانی و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان، جلسه شورای تعامل و هم اندیشی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی منطقه ۵ کشور شامل استان های ایلام، لرستان، کردستان و کرمانشاه به صورت حضوری و مجازی به میزبانی واحد استان لرستان برگزار شد.
در این جلسه، فتحیان با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی، یک دانشگاه مهارتی و مردمی است، اظهار داشت: این دانشگاه براساس نیاز جامعه و متکی به بخش خصوصی فعالیت دارد و جز دانشگاه های نسل چهار محسوب می شود.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولین در محافل مختلف درخصوص ضرورت ایجاد اشتغال تصریح کرد: باتوجه به زنجیره ارزش این دانشگاه که مبتنی بر ایجاد اشتغال است، می تواند با بهره گیری از آموزش مهارت های مورد نیاز جامعه و تربیت نیروی ماهر به ایجاد اشتغال در کشور کمک کند.
وی، یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی را ایجاد رشته های مبتنی بر شغل عنوان کرد و گفت: این دانشگاه باتوجه به نیاز صنعت به ایجاد رشته های شغل محور، اقدام به تدوین و بازنگری رشته های مورد نیاز بازار کار و بخش صنعت کرده است.
فتحیان با اشاره به طرح آمایش افزود: در طرح آمایش، رشته های تحصیلی بازنگری و تدوین شدند، به طوری که حدود ۳ هزار کدرشته محل حذف، یک هزار کدرشته محل ایجاد و ۱۲۵ کد رشته جدید برمبنای آینده پژوهی، طرح آمایش و نیازهای کشور تدوین شده واین طرح درحال تکمیل است.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی، برندسازی این دانشگاه را از دیگر برنامه های مهم برشمرد و افزود: درهمین راستا و با هدف بالابردن کیفیت آموزشی، طرح های نظارتی از قبیل طرح پایش، نظارت بین استانی و نظارت هوشمند را به طور جدی پیگیری می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث پذیرش دانشجو به شرط تضمین اشتغال پرداخت و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی اولین دانشگاهی است که این طرح را به شیوه خاص خود اجرا می کند و با همکاری مراکز آموزش علمی کاربردی که اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان را تضمین کردند، تعداد ۶ هزار و ۵۱۸ نفر ظرفیت ایجاد شده است.
فتحیان تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری با وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، در مراکز آموزش علمی کاربردی همزمان مراکز کاریابی و مشاوره تخصصی راه اندازی می شود.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی، یکی از مباحث مهم در دانشگاه جامع علمی کاربردی را صلاحیت حرفه ای عنوان کرد و گفت: ۸ سطح در چهارچوب صلاحیت حرفه ای وجود دارد که ارزیابی سطوح ۴ به بالا به عهده دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، در این دیدار، روسای واحدهای استانی منطقه ۵، نمایندگان شورای تعامل مراکز و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام