اجرای اصلاحات رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
انتشار: تیر 21، 1402
بروزرسانی: 03 اردیبهشت 1404

اجرای اصلاحات رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اصلاحاتی بر روش های آموزشی، ارزشیابی اخلاقی و ایجاد انگیزه انجام داده ایم، گفت: در این زمینه با راه اندازی منتورینگ عملا مسائل مختلف اجتماعی، اخلاقی و خانوادگی دانشجو از زمان ورود به دانشگاه تا فارغ التحصیلی را تحت نظر یک استاد قرار دادیم.

دکتر صالحی تربیت پزشک جامع نگر و مسلط به مهارت های بالینی را اولویت اصلی دانشکده پزشکی برشمرد و گفت: اهتمام تمام اساتید و دانشکده بر این است که فارغ التحصیلان پزشکی با اتکا به خداوند و تقید و تعهد به اخلاق حرفه ای در کنار طبابت، به حوزه مدیریت نظام سلامت و پژوهش بپردازند.

وی افزود: همواره اهتمام شایانی برای آموزش پزشکی دوره عمومی در دانشکده وجود داشته است، در دهه ۶۰، اولین بازنگری دوره پزشکی عمومی در دانشکده انجام شد و در نهایت در سال ۹۰ بازنگری مبسوط دوره پزشکی عمومی موسوم به پزشکی ۹۰ انجام شد که منجر به تهیه دو سند بالادستی و مهم سند چشم انداز و سند توانمندی دانش آموختگان پزشکی عمومی شد.

تربیت پزشک جامع نگر و مسلط به مهارت های بالینی جزو اولویت ها است

\xa0به گزارش ایسنا، دکتر حسین قناعتی در جلسه اعتبار بخشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران،\xa0پزشکی عمومی را هسته اصلی تحول در نظام سلامت برشمرد و گفت: وقتی نگاه ما نگاه نظام سلامت باشد و اهداف کلی و جزئی نظام سلامت را که ایجاد طول عمر با کیفیت برای مردم است مدنظر قرار دهیم در کیفیت\xa0 آموزش پزشکی می تواند موثر باشد.

دکتر محمدرضا صالحی\xa0سرپرست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به قدمت حدود ۹۰ ساله دانشکده پزشکی، گفت: این دانشکده به عنوان قدیمی ترین دانشکده طب در کشور در سال ۱۳۱۳ افتتاح شده است.

دکتر قناعتی\xa0با تأکید بر به کارگیری تکنولوژی های آموزشی افزود: روش آموزشی و مدلی که در شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا (سبطین) به کارگرفته می شود متد ارزنده ای است که می تواند در دانشگاه مورداستفاده قرار گیرد.

\xa0رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اصلاحات انجام شده در آموزش پزشکی ادامه داد: اصلاحاتی بر روش های آموزشی، ارزشیابی اخلاقی و ایجاد انگیزه انجام داده ایم و منتورینگ را راه انداختیم به گونه ای که از زمان ورود دانشجو تا فارغ التحصیلی مسائل مختلف اجتماعی، اخلاقی و خانوادگی آن تحت نظر یک استاد باشد.

\xa0سرپرست دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اساتید و دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران قطعا از بهترین های کشور هستند و سیستم آموزش پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران جزء مترقی ترین سیستم های آموزش پزشک عمومی در کشور است اما قطعا بدون نقص نیستیم و برای بهتر شدن فرایندها و تحقق اهداف آموزشی نیازمند بهره مندی از نظرات ارزشمند اساتید ارزیاب هستیم.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402042113509/%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

رئیس دانشگاه\xa0 علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه مادر وظیفه دارد راهبر و پیشرو امور باشد و امیدوارم با تلاش دوستان و کمک و راهنمایی هایشان این مسائل را بهتر و بالنده تر پیش ببریم.

وی با تاکید دوباره بر اهمیت آموزش پزشکی در مجموعه دانشکده گفت: نگارش و انتشار اولین مقاله در حوزه آموزش پزشکی نوین توسط دکتر «شارل ابرلین» فرانسوی تبار، دومین رئیس دانشکده پزشکی از همین دانشکده منتشر شده است و فعالیت های اساتید صاحب نام در حوزه آموزش پزشکی گواه بر تعهد دانشکده پزشکی به ارتقا کیفیت آموزش پزشکی عمومی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اعتباربخشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مدت ۳ روز از ۲۰ تا ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ در حال انجام است.


\xa0وی با بیان اینکه پایه های تخصص برمبنای پزشک عمومی است، اظهار داشت: نگاه ما به پزشکی عمومی نگاهی ویژه است\xa0 که بنده به لحاظ آموزشی، اخلاقی و تکنولوژی آموزشی و مهارت حرفه ای با کفایت به آن حساسیت دارم. ازاین رو، از استادان و چهره های برجسته جهانی در دانشگاه چون دکتر میرزازاده درخواست همکاری کردم.