معاون آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اهمیت و ابعاد جامع تصویب «سیاست ها و استانداردهای تنظیم ارزشیابی و پذیرش متقاضیان آموزش عالی» گفت: درخواست اصلاح تصمیمات مربوط به آموزش عالی مطابق با استانداردهای اجرایی از جمله افزایش تعداد اصلاحات نمره و کاهش ضرایب. تاثیر سوابق تحصیلی پایه دهم و یازدهم و کاهش تعداد دروس در ایجاد سوابق تحصیلی موثر است.
دکتر سید مقداد حسینی در گفت وگو با ایسنا. وی با تاکید بر اهمیت و ابعاد «سیاست ها و استانداردهای ساماندهی ارزیابی و پذیرش متقاضیان آموزش عالی (پس از متوسطه)» گفت: موضوع ساماندهی ارزشیابی و پذیرش در راستای بازطراحی مسیر آموزش عالی است. یادگیری عمیق و ارزشیابی در نظام آموزش رسمی، کاهش تاثیر آزمون و حفظ محوری بر اساس سند تحول بنیادین انقلاب تحول آفرین آموزش و پرورش، در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: این امر مرهون تلاش دبیران و کارگزاران حوزه آموزش در مراجع اجرایی، مقننه و قضاییه به ویژه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش و سنجش کشور است. ارزیابی. وی افزود: این تصمیم در دو بعد «سیاست کلی» و «آیین نامه اجرایی» طراحی و تصویب شد.
معاون آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مصوبه فوق در بعد کلی اهداف سیاستی در خصوص «تاثیر نهایی سوابق تحصیلی در ارزشیابی» و «حذف مباحث کلی از چهار مورد» است. مناطق.” فرآیند ارزشیابی گزینش (آزمون سراسری)، «کاهش وزن ارزشیابی دروس تخصصی» از فرآیند ارزشیابی چهارگزینه ای (آزمون سراسری) به صورت تدریجی، «افزایش اهمیت یادگیری مدرسه با تکیه در مورد آزمونهای استاندارد» در طول دوره آموزشی، «حرکت به سمت لغو کنکور، کاهش ضریب تأثیر، پیگیری آزمون مرکزی با تأثیر 100 درصدی و تنها یک بار در سال» و «برگزاری آزمون سراسری سالی دو بار برای مدت اعتبار دو سال.»
الحسینی با بیان اینکه شمول آیین نامه اجرایی امور محوله به موسسات تخصصی از جمله شورای سنجش و پذیرش دانشجو و شورای عالی آموزش و پرورش را نیز شامل می شود، گفت: مطابق مواد (4)، (5) و (6) ) قانون مصوب 1400 هجری قمری و ماده (9) مصوبه 1401 در مورد «ایجاد سوابق تحصیلی»، «تعداد تکرار در سوابق تحصیلی و اعاده آن»، «میزان و نحوه اعمال نفوذ سوابق تحصیلی». برای مقاطع مختلف» و «میزان و نحوه اعمال تأثیر سوابق تحصیلی برای مقاطع مختلف»، اعمال تأثیر سوابق تحصیلی برای شاخه های مختلف، متوسطه دوم و انواع دیپلم های قبلی.
وی با بیان اینکه آنچه از بازخورد اجرای سیاست ها تاکنون به دست آمده است، درخواست اصلاح تصمیمات مربوط به استانداردهای اجرایی از جمله افزایش تعداد مرمت ها و کاهش ضریب تاثیر سوابق تحصیلی برای پایه های دهم و یازدهم است. وی افزود: این موضوع نیازمند توجه، دقت و تعهد بیشتر شورای عالی آموزش و پذیرش و سازمان سنجش و سنجش کشور است و تعارض جدی وجود دارد. با اصل حذف دروس عمومی از کنکور چهارگزینه ای، برگزاری دو آزمون سالانه و ابعاد. او آن را ندارد
معاون آموزش و پرورش شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دستور اصلاح و اصلاح سیاست های شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری مراجع ذیصلاح در تنظیم آیین نامه های اجرایی آموزش و پرورش مدارس و افزایش نقش معلمان در مدرسه و تحقق توسعه و پیشرفت به طور جدی پیگیری خواهد شد. استعدادهای علمی، وحدت ملی، همگرایی و اراده سازمانی در کنار حمایت همه علاقمندان به نظام، لازمه پاسخگویی به مطالبات اجتماعی است.
انتهای پیام/
منبع: https://www.isna.ir/news/1403081712553/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF