آموزش تصویری تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال انزل وب

آموزش تصویری تبدیل CD و DVD رایتر اینترنال به اکسترنال انزل وب

افراد برای اینکه بتوانند اطلاعات خود را بر روی دیسک‌ها ذخیره کنند و یا آن‌ها را از روی دیسک‌ها بخوانند، به دستگاهی به نام دی وی دی رایتر نیاز دارند. این دستگاه در اصل همان سی دی رام یا سی دی رایتر است که به راحتی بر روی هر رایانه نصب می‌گردد. به بیان ساده تر، درایو دی وی دی رایتر دستگاهی برای خواندن و یا نوشتن اطلاعات بر روی دیسک‌های دی وی دی است.

  • این مدل از درایو نوری اکسترنال پایونربا وزنی بسیار سبک و طراحی باریک (Slim) ، مناسب برای حمل و نقل آسان طراحی و تولید شده است.
  • گزینه اول و دوم معقول تر به نظر می رسه چون معمولا اگه خوشبینانه به قضیه نگاه کنیم وب سایت های رتبه بندی تقریبا بی طرفانه این کار رو انجام میدن .
  • در این صورت باید لنز را با استفاده از گوش پاک کن و الکل سفید تمیز کنید.
  • پس تو شرایط مساوی بین دو دی وی دی رایتر ، اونی که بافر بیشتری داره اولویت داره .
  • این یک درایو صرفه جویی در مصرف انرژی است و به شما امکان می دهد تا داده های موجود در دیسک های قابل نوشتن مجدد را به طور دائم حذف کنید.
  • حتی اگر می‌خواهید از یکسری اطلاعات خاص خودتان نسخه پشتیبان تهیه کنید، می‌توانید با کمک درایو dvd اکسترنال این اطلاعات روی دیسک ذخیره کنید.

یعنی وقتی My Computer را باز میکنید شکلک درایو وجود ندارد و نمیتوان به آن دسترسی داشت. این مشکل ممکن است به دلیل اختلال در فایل های ویندوز، اختلال در رجیستری، و یا ویروسی شدن سیستم رخ دهد. همچنین ممکن است مشکلی در اتصالات کابل ها در داخل کیس وجود داشته باشد. ■ معمولا CD و یا DVD داخل جعبه دی وی دی رایتر به کارتون نمیاد .

دی وی رایتر اینترنال ایسوس DVD RW ASUS ا DVD RW INTERNAL ASUS ASLI

CD وDVD دو لوح ذخيره سازی اطلاعات می باشند که در ظرفیت ذخیره سازی با یکدیگر تفاوت دارند. دی وی دی می تواند حجم بسیار بالاتری از اطلاعات مانند فایل های صوتی، تصویری، فیلم، اسناد و اپلیکیشن ها را در خود ذخیره کند. دی وی دی رایتر اچ پی مدل AD-7250H-H5 دیسک نوری است با قابلیت رایت پرسرعت و با کیفیت بالا و متناسب برای انواع سیستم عامل و سازگار با انواع دیسک های نوری می باشد. با تهیه‌ی این محصول می‌توانید دیسک‌های CD و DVD را روی کامپیوترتان بخوانید و اجرا کنید. در واقع این محصول هم قابلیت خواندن (Read) و هم نوشتن (Write) روی دیسک‌های CD و DVD را دارد. این درایو با رابط ارتباطی SATA با سرعت انتقال 1.5Gb/s به کامپیوتر متصل می شود.

دی وی دی رایتر (DVD Writer)

آن را به گونه‌ای درون محفظه قرار دهید که به اتصالات محفظه برسد و بتوانید کابل‌های لازم را به هم وصل کنید. دی وی دی رایتر ایسوس، دی وی دی رایتر لایت آن،و دی وی دی رایتر پایونیر. ■ به دلیل پشتیبانی اکثر دی وی دی رایتر ها از تمام فرمت های موجود CD و DVD ، از درد آوردن سر شما اجتناب کردم . ■ نصب رایتر کاری نداره ، سیستم رو خاموش کنید ، سیم برق پاور روبه پورت بزرگتره و سیم ساتا ( معمولا رنگ قرمز ، مشکی یا نارنجی داره ) به پورت ساتا بزنید .

طبق سایت های رده بندی رایتر ، دی وی دی رایتر LG ، اچ پی ، سامسونگ و پلکستور جزو ۴ دی وی دی رایتر برتر دنیا هستن . دی وی دی رایترها از طریق یک پورت به مادربرد نوت بوک متصل می شوند که جدیدترین و پرکاربردترین آنها پورت ساتا می باشد. پورت دی وی دی رایتر ساتا از نظر ظاهری به طور 2 حرف L برعکس می باشد. مثلا زمانی که می خواهید یک هارد  SSD  و یک هارد معمولی را به صورت هم زمان در لپ تاپ خود داشته باشید. اگر لپ تاپ شما هارد اضافی نداشت ، در صورت داشتن دی وی دی رایتر می توانیم توسط یک کدی (CADDY)هارددیسک دوم را نصب کنیم و از آن استفاده کنیم.