آخرین دیدار رئیس جمهور با دختران ایرانی؛ خاطره پدر و دختر

آخرین دیدار رئیس جمهور با دختران ایران؛ خاطره‌ای از جنس پدر و دختری

گروه جامعه ایرنا – دهه کرامت امسال با میزبانی از دختران آرمانی متفاوت از همه سال های گذشته جشن گرفته شد، گویی دست تقدیر گذاشته شده بود تا پایان این دهه با اتفاقی تلخ به پایان برسد. دوره. برای ما و شهادت برای رئیس جمهور کشورمان و همرزمانش.

در روز 19 اردیبهشت که صدای دختران تمام سالن ورزشی آزادی را پر کرد و به وسعت ایران رسید، هیچکس فکر نمی کرد که این آخرین دیدار دخترانه باشد و دختران، بیان احساسات دو طرفه بود و آنقدر صمیمی برگزار شد که از روی فیلم ها و عکس ها به خوبی توانستیم رابطه پدر و دختری را درک کنیم.

وقتی وارد سالن شد شور و سر و صدا بیشتر شد و فضا به قدری صمیمی بود که از تشریفات معمول حضور یک مقام ارشد در برنامه ها خبری نبود و رئیس جمهور با همین موضوع جای خود را در میان دختران گرفت. لطافت آنقدر صمیمی و پر از عشق بود که اشک تعدادی از دختران را درآورد، همه سعی می کردند به او نزدیک شوند و چیزی بگویند، اما این چهره آرام و ملایم ابرویی بر نمی داشت.

آخرین دیدار رئیس جمهور با دختران ایرانی؛  خاطره پدر و دختر

آمد تا بگوید دختر یعنی عاطفه، احساس، رحمت خدا، مایه مباهات، وجود گرانقدر و محبوب و با جان و دل اعلام می کند که همه دختران عزیز ایران را دوست دارم. این حرف ها و جملات را در میان هیاهوی دختران گفت.

حرف هایش وقتی می گفت دل دخترها را به درد می آورد «دختران صاحب ایده‌های فردا هستند. ما نگاه غربی به زنان و دختران را نمی‌پذیریم، زیرا این دیدگاه ابزاری است که زنان را از جامعه جدا می‌کند و نقش‌آفرینی را نمی‌پذیریم زنان.”

جایی دیگر وقتی با مخاطبان اصلی خود صحبت می کرد دختران عزیز، شما معلمان، اساتید دانشگاه، صاحبان اندیشه های فردای جامعه و آینده سازان ملت هستید، شما دختران سرمایه بزرگی برای خانواده، شهر، فرمانداری و کشور هستید ما از شما قدردانی می کنیم.» و کجا گفته؟ دختر هدیه ای از جانب خداوند است و ما به شما به عنوان هدیه ای ارزشمند از جانب خداوند نگاه می کنیم. اين نكات بيانگر ديدگاه اسلامي ايراني او در مورد وضعيت زنان و دختران بود.

آمد تا بگوید دختر یعنی عاطفه، احساس، رحمت خدا، مایه مباهات، وجود گرانقدر و محبوب و با جان و دل اعلام می کند که همه دختران عزیز ایران را دوست دارم. این حرف ها و جملات را در میان هیاهوی دختران گفت.

وی در این گردهمایی که باید آن را «الدورهمی» نامید، آرزوهای خود را با دختران در میان گذاشت و به تعداد دختران تحصیل کرده کشورمان اشاره کرد که یکی از بالاترین نرخ ها در منطقه و جهان است. : ما زنان و دختران بی‌شماری داریم که در زمینه‌های معلمی، استاد دانشگاه، مخترع، مدیر و دیگران کار می‌کنند. دختران امروز آینده سازان کشور هستند.

رئیس جمهور شهید هم همینطور توصیه برای دختران این است که با ارتقای توانمندی های ایران اسلامی و تلاش برای تبلور ارزش های انسانی، اخلاقی و الهی در زندگی، نقش موثرتری در شکوفایی و پیشرفت ایران اسلامی ایفا کنیم.

البته فراموش نکرده ایم که سال گذشته رئیس جمهور عزیزمان در 10 اردیبهشت همزمان با ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر در میان جمعیت 1000 دختری حضور داشت. که در این جشن شرکت کردند. جمع آوری شده از نقاط مختلف تهران در باغ کتاب.

در آن روز دختران حضور آیت الله رئیسی را به فال نیک گرفتند و از انتظارات و آرزوهای خود برای آینده صحبت کردند و از سخنان رئیس جمهور که در آن فرمودند: آینده متعلق به دختران نوجوان کشور ماست و دختران مایه افتخار جامعه هستند و ما باید برای آنها ارزش قائل باشیم. چقدر قلب همه را به درد آورد.

آخرین دیدار رئیس جمهور با دختران ایرانی؛  خاطره پدر و دختر

حالا دختران ایران در کمال ناباوری برای شهادت او و دیگر همرزمانش گریه می کنند و روزهای زیبایی را که با رئیس جمهور گذرانده اند در ذهنشان به یاد می آورند و سعی می کنند به قولی که به او داده اند و برای ایرانی شدن قوی عمل کنند.

اگرچه دهه کرامت امسال با حادثه دلخراش سقوط و شهادت بالگرد حامی رئیس جمهور و همراهان همراه بود، اما از ابتدای این دهه برنامه های مختلفی برای دختران ایرانی برگزار شده است. نامه دختران ایرانی به رئیس جمهور یکی از این برنامه ها این بود که دختران نگرانی های خود را با رئیس جمهور در میان بگذارند.

مدیر امور خواهران سازمان بسیج دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا در خصوص فعالیت های بسیج دانش آموزی به مناسبت هفته کرامت و روز دختر گفت: یکی از فعالیت های بسیج دانش آموزی دختران بحث بسیج دانش آموزی است. دهه کرامت و روز دختر و برنامه های مختلفی برای این روزها امتحان شده است. پنج برنامه محوری داشتیم که اولین برنامه «درهرم استان» نام داشت.

حسنی شاملو آل احمدی وی افزود: در تعاملی که با وزارت آموزش و پرورش و بنیاد حج و اوقاف صورت گرفت، دانش آموزان دختر در دهه کرامت در اماکن متبرکه فرمانداری خود خادمی شدند.

وی ادامه داد: کمپینی هم به نام وجود دارد نامه دختران ایرانی به رئیس جمهور عملی شد که به دنبال این بودیم که نگرانی دختران را به رئیس جمهور اعلام کنیم.

مدیر سازمان بسیج دانش آموزی خواهران خاطرنشان کرد: موضوعات مختلفی از جمله نظام آموزشی و مسائل آن، مشکلات مدرسه، دغدغه ها و پیشنهادات دانش آموزان در خصوص نظام آموزشی و رویدادهای روزانه منطقه، علاوه بر قالب غیر رسمی با عنوان “به رئیس بگویید چه چیزی را از دست می دهید.” در این کمپین، فعالیت های دانشجویی در کانون توجه قرار گرفت.

آخرین دیدار رئیس جمهور با دختران ایرانی؛  خاطره پدر و دختر

گفت: برنامه دیگر “دختر سفیر مهر” او هست. در این برنامه با توجه به وقایع جاری در منطقه به ویژه جنایات ارتکابی علیه دختران و زنان در غزه، به دنبال تجسم پیام حمایتی خود در سطح بین المللی بودیم.

مدیر امور خواهران سازمان بسیج دانش آموزی افزود: در این برنامه متن یا بیانیه ای شخصی با هدیه صنایع دستی کشور تهیه کرده ایم و می خواهیم آن را به تعدادی از سفرای مقیم ایران که دارند اهدا کنیم. دختران برای حمایت از دختران فلسطینی باید فعال تر باشند.

شاملو آل احمدی گفت: تهیه یک سری روستاهای به اصطلاح فرهنگی “بارنیان” چهارمین برنامه سازمان بسیج دانش آموزی به مناسبت دهه کرامت بود که دیدیم یک سری پارک بانوان ظرفیت تفریحی زیادی برای دختران و بانوان داشت اما بهتر است با ایجاد کیوسک این محیط را غنی کنیم. فضاهای فرهنگی مانند بسیج، اوقاف و شهرداری نیز پای کار می آیند و فعالیت های فرهنگی انجام می دهند و این چیزی است که تا حدودی محقق شد.

وی افزود: برنامه پنجم “تجلیل از روز دختر برای کلاس های ویژه” به طور ویژه به مدارس استثنایی نابینایان و ناشنوایان رفتیم در مدارس استثنایی مراسم شادی برگزار شد و هدایایی کوچک به این کودکان استثنایی اهدا شد.

مدیر امور دانشجویان دختر بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: معرفی نخبگان و فعالان علمی و هنری به معاون رئیس جمهور از دیگر برنامه های دهه کرامت امسال بود. جلسه همفکری خوبی هم برگزار شد و دانش آموزان تهرانی توانستند در آن شرکت کنند، اما قرار است فرم ها به استان های سراسر استان ارسال شود تا همه دختران نخبه و فعال کشور بتوانند در این جلسات شرکت کنند.

منبع: https://www.irna.ir/news/85490845/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%86%D8%B3-%D9%BE%D8%AF%D8%B1-%D9%88