وزیر آموزش و پرورش با تشریح کاهش 50.42 درصدی تخلفات در مدارس و مراکز غیردولتی، گفت: اقدامات مهمی در آموزش و پرورش برای رفع نواقص و تقویت نظام اداری انجام شده است.
به گزارش ایسنا. رضا مراد صحرایی در صفحه تحریریه خود نوشت: نظارت و ارزیابی در نظام اداری رکن مهمی برای رفع نواقص و تقویت کاستی های موجود است و در دوران ریاست جمهوری شهید این موضوع به ویژه در همه زمینه ها پیگیری شد.
وی افزود: در حوزه آموزش نیز اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:
– تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی مسیر رشد معلمان بر اساس نتایج سازوکارهای رضایت بخش ارزیابی شایستگی معلمان (طبقه بندی) و بهره مندی از نظرات مراجع ذیربط و ذینفعان به منظور افزایش کیفیت فرآیند ارزشیابی.
– جمع آوری شاخص های ارزشیابی مدارس بر اساس الگوی مدرسه بر اساس سند تحول اساسی
– طراحی، تدوین و انتشار دستورالعمل های عملیاتی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس
– بررسی صلاحیت عمومی بیش از 177 هزار داوطلب آزمون استخدامی 1402.
– تدوین 146 شاخص ارزشیابی سال 1402 هجری شمسی در محورهای برنامه ریزی اداری، امور اداری، امور مالی، فضا، تجهیزات و امکانات، تامین نیروی انسانی مورد نیاز، شهریه، ثبت نام دانشجو، برنامه ریزی آموزشی، فعالیت های آزمایشگاهی و کارگاهی، آموزشی. فعالیت ها، ادعیه، قرآن و آیات، مطالعه و تحقیق، مشاوره تحصیلی و راهنمایی دانش آموزان، ورزش و ایمنی، سلامت و تندرستی
– نظارت مالی و اداری بر سیستم های اطلاعاتی مجتمع های آموزشی بین المللی دولتی و غیردولتی (برای اولین بار)
– ارسال دستورالعمل شناسایی موانع فساد و شناسایی مدیران دارای تضاد منافع (برای اولین بار).
– موانع لازم برای آرای شورا و اقدامات پیشگیرانه برای سمت در سازمان آموزش و پرورش
– ارزیابی بیش از 60 هزار نفر بر اساس پتانسیل سه برابری داوطلبان در موضوع شایستگی گزینی با استفاده از روش های نوین برای ارزیابی نتایج مناسب و رضایت بخش برای پردیس و مراکز.
– 21104 بازدید از عملکرد آموزشی، آموزشی، اداری و مالی 18871 مدرسه غیردولتی.
– 20847 بازدید از عملکرد آموزشی، آموزشی، اداری و مالی سال 97 از مراکز غیردولتی.
– بررسی آراء و تصمیمات شوراهای نظارت استانداری طبق قانون و صدور 216 رأی.
– به طور متوسط 50.42 درصد روند نزولی آمار تخلفات در سال 1402 هجری شمسی در بخش مدارس و مراکز مدنی و توسعه مشارکت مردمی با توجه به محدودیت ها در سال 1401 هجری قمری.
– اصلاح مجازاتهای قابل اعمال برای مدیران و مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی در صورت تخلف با هدف افزایش بازدارندگی از احکام قانون در صورت تخلف.
– نظارت مالی و اداری بر سیستم های اطلاعاتی مجتمع های آموزشی بین المللی دولتی و غیردولتی (برای اولین بار)
– نظارت مالی، اداری و آموزشی بر مجتمع های آموزشی دولتی و غیردولتی داخل کشور (برای اولین بار) و اختصاص 138660 نفر جهت پیگیری کلیه افراد مشخص شده در سامانه تخصصی (شهید محمودند) و سایر اقدامات.
انتهای پیام/
منبع: https://www.isna.ir/news/1403041006792/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%DB%B5%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%AE%D9%84%D9%81%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B2-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C