“نشاط معنوی” فرصتی عالی برای دانش آموزان است

«نشاط معنوی» فرصتی مغتنم برای دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار حج و اوقاف ایرنا، همه ساله با آغاز طرح تابستانه، طرح تهذیب معنوی از 10 تا 20 مرداد ماه 1403 ویژه دانش آموزان دختر و پسر 8 تا 18 سال در دره مبارکه بقاع اجرا می شود. در سراسر کشور.

اوقات فراغت تابستانی بهترین فرصت برای جوانان است تا با ارتقای روحیه، کسب مهارت های زندگی و کشف هویت اجتماعی خود را برای ورود به دنیای جدیدی از مسئولیت های اجتماعی آماده کنند.

از این منظر باید با تقویت بنیان دینی و قوای جسمانی این عزیزان در تقویت جسم و روح آنان بکوشیم و در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بکوشیم. اگر دلسوزان نسل جوان برای آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه ای نداشته باشند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را در برنامه های خود قرار می دهند.

امروز آنچه نسل جوان ما را به خود مشغول کرده است فضای مجازی، بازی های رایانه ای و غوطه ور شدن در این دنیای شگفت انگیز و خطرناک است. از این رو ادارات کل اوقاف و امور خیریه در استانداری ها و ادارات اجرایی با همکاری کانون های اوغ تلاش کردند تا طرح تابستانی «فعالیت معنوی» را در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه برگزار کنند.

نشاط معنوی موقوفات فرصت مغتنمی برای دانش آموزان است

اهداف اجرای طرح نشاط معنوی

ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین و غیرمستقیم آموزشی، استفاده از ابزارهای نوین و جذاب از جمله ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباطات مؤثر و بسترسازی برای تربیت نسل جوان و نوجوان در جهت ایجاد کادر اداری مرکزی. در بقاع، مرطوب و مولد. یکی از اهداف این طرح تقویت بنیان جسمانی و ایجاد نشاط معنوی با استفاده از برنامه های ورزشی و ارتقای مهارت و توانمندی دانش آموزان در طرح نشاط معنوی است.

در اجرای این طرح مدیریت کل طرح نشاط معنوی در سطح فرمانداری بر عهده عامل فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف استانداری و در سطح شهرستان به عهده کارشناس فرهنگی وابسته به اداره کل اوقاف استان خواهد بود. اداره اوقاف استانداری مدیریت اجرایی و مدیریت اصلی اجرای طرح نشاط معنوی در سطح امام زادگان و بقاع مبارکی بر عهده مدیر مرکز افق یا فردی متعهد و مجرب است که توانایی انتخاب متولیان حرم را داشته باشد. .

اساتید و مربیان طرح تهذیب معنوی، مبلغان، خانواده ها و ائمه مذاهب در بقاع متبرکه، مربیان سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه، اساتید فنی و حرفه ای، دانشجویان دانشگاه علم و معارف قرآن کریم و غیره. مربیان توانمند و متخصص (از جمله: کشاورزان، معلمان، دانشگاه ها و… و …)

از جمله برنامه های این طرح می توان به برپایی برنامه های مشترک آموزشی و ورزشی اشاره کرد. در این بخش نیز مانند سال های گذشته دروس داخل قبرستان با حضور اساتید و مربیان برای مخاطبان برگزار می شود.

همچنین با توجه به آثار و برکات هیئت های مذهبی در ایمن سازی جوانان و نوجوانان در برابر هجوم آسیب های اجتماعی و ارتقای ایمان و ایمان آنان، کانون های آفاق بقاع متبرکه، هیئت های جوانان را در امام زادگان راه اندازی کردند.

در همین راستا و با توجه به همزمانی با ماه محرم الحرام، اجرای این طرح به گونه ای پیش بینی شده است که نوجوانان و جوانان عضو این هیأت ها علاوه بر حضور در برنامه های معمول حرم، بتوانند ویژه برنامه عزاداری برای خود در امامزاده.

در اجرای این طرح برنامه های ورزشی نیز در رشته های شنا، فوتبال، والیبال، آمادگی جسمانی، ورزش های رزمی، تنیس روی میز و سایر رشته های ورزشی جذاب برای ارتقای روحیه و تقویت ساختار بدنی جوانان در حال اجراست.

همچنین آموزش های فنی، فنی و مهارتی و ده آموزش مهارت های زندگی توسط مربیان سبک زندگی اسلامی (مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباط موثر، حل مسئله و تصمیم گیری، مدیریت استرس) در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: https://www.irna.ir/news/85501903/%D9%86%D8%B4%D8%A7%D8%B7-%D9%85%D8%B9%D9%86%D9%88%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%BA%D8%AA%D9%86%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86