مدارس کوناکسی و سانجی باید تا شهریور 1404 برچیده شوند

باید مدارس کانکسی و سنگی  تا شهریور ۱۴۰۴ برچیده شود

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا علی رضا کاظمی روز چهارشنبه در نشست تبیین توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردمی با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و به صورت آنلاین برگزار شد. مدیران کل نوسازی، آموزش و پرورش در جلسه مدرسه خیرین با بیان اینکه آموزش در دولت چهاردهم یکی از اولویت های رئیس جمهور است، گفت: کمتر رئیس جمهوری به اندازه رئیس جمهور به موضوع آموزش و پرورش توجه داشته است. دولت چهاردهم

وی ادامه داد: رئیس جمهور نظام آموزشی را به صورت ویژه و با دو رویکرد دنبال می کند.

الکاظمی گفت: توسعه عادلانه فضاهای آموزشی و کیفیت آموزشی دو جهت مهم برای رئیس جمهور در این زمینه است. این بدان معناست که هر دو جنبه کیفی و کمی مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در جلسه استانداران که چند روز پیش برگزار شد، همه مباحث مربوط به آموزش و پرورش بود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در دولت چهارم تنها نیست، گفت: جلسه توجیهی و شفاف سازی امروز برای اقدام است. در واقع می خواهیم برنامه های اجرایی مشخص و مستند باشد.

الکاظمی ادامه داد: فضای اجرا و طراحی این رویه ها در آموزش و پرورش صورت می گیرد و حوزه کار در استانداری ها، فرمانداری ها و دهیاری ها است.

مدارس کوناکسی و سانجی باید تا شهریور 1404 برچیده شوند

وی بیان کرد: سامانه مسائل استانی به صورت جداگانه به استانداران ارائه شد.

الکاظمی بر لزوم توجیه شبکه های شهری و منطقه ای برای اجرای اقدامات فوق تاکید کرد و افزود: انتظار می رود مدیران جلسه توجیهی حضوری و مجازی برگزار کنند.

وی تعیین نقاط هدف را در دستور کار دانست و ادامه داد: اولویت اول ارتباط و قرنطینه مدارس و کلاس های با تراکم جمعیت بالای 35 نفر و در نهایت افزایش سهم سرانه آموزش و پرورش به 40، مناطق هدف در کشور در نظر گرفته شده است.

الکاظمی به لزوم بهره مندی از انرژی های گروه های جهادی در این کار اشاره کرد و گفت: باید از توانمندی های مردمی و روستایی استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در این حرکت قصد داریم توانمندی های خیرین، خانواده ها و گروه های جهادی را با هم ادغام کنیم و با توجه به کمبود منابع، الگویی جدید برای سازندگی ارائه کنیم.

وی ادامه داد: مدل جدید ساخت و ساز، تامین منابع و تجهیزات و مدل اجرا از مسیرهای جدید این کار است.

الکاظمی با بیان اینکه سه نسخه از بسته های ارسالی به استانداران باید تهیه شود، گفت: یک بسته باید به مدیران کل آموزش و پرورش، مدیران مرمت و رئیس مجمع خیرین تحویل داده شود تا به اندازه کافی داشته باشند. اطلاعات در مورد هر یک از آنها. استان

وی به اهمیت نظام ارزیابی اشاره کرد و افزود: گزارش پیشرفت کار باید به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری ارائه شود. به این ترتیب سیستم گزارش دهی نیز به صورت هفتگی طراحی می شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: علاوه بر سامانه گزارش لحظه ای گردش کار، گزارش ها،

ارزیابی و نظارت هفتگی بسیار مهم است.

وی به مستندسازی در روند اجرای نهضت توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: برای فرهنگ سازی و عقلانی سازی نیازمند مستندسازی هستیم. به این ترتیب، سیستم حس عمقی نیز برای شکل گیری حرکت و پویایی بسیار مهم است.

منبع: https://www.irna.ir/news/85687429/%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%B1-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B4-%D8%A8%D8%B1%DA%86%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D9%88%D8%AF