وی افزود: برنامه این شرکت برای دستیابی به فناوری خودروهای خودران، رویکرد خود توسعه یابنده یافته و بیش از پیش بینی ها پیشرفت کرده است.
سازندگان خودروهای بدون راننده در سطح جهان در حالی تولیدات خود را تبلیغ می کنند که با پیش نیازهای ایمنی دست و پنجه نرم می کنند. بیشتر تولیدکنندگان خودروهای بدون راننده ساخت شرکت های مهم مانند فورد، جنرال موتورز و تسلا یا از سیستم گوگل مپ یا دیگر سامانه های ناوبری تولید خود در این خودروها استفاده می کنند.
\xa0مشاوره عمومی و اجرای آزمایشی این دستورالعمل که از روز دوشنبه هشتم اوت آغاز شده تا روز هفتم سپتامبر ادامه خواهد داشت.
به گزارش روز جمعه ایرنا از تارنمای روزنامه چاینا دیلی؛ شرکت فناوری شیائومی بیش از یک سال پیش، ورود به بازار رقابتی خودروهای برقی (شارژی) را اعلان کرده بود و قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ با سرمایه گذاری ۴۸۹ میلیون دلاری در این بخش از صنعت پیشتاز شود.
بدنبال انتشار این خبر، قیمت قطعات خودرو به ویژه قطعات مرتبط با سیستم های خودران خودرو افزایش یافت.
تارنمای آسیا تایمز نوشت که وزارت حمل و نقل دولت چین اجرای محدود و موقت یک ماهه قانونی را آغاز کرده که براساس آن به خودروهای بدون راننده اجازه می دهد در جاده ها تردد داشته و مسئولیت قانونی در هنگام رخ دادن حوادث رانندگی داشته باشند.
تولیدکنندگان اصلی خودروهای بدون راننده در چین، شرکت هایی مانند آپولو بایدو، پونی، ای آی، ژی پنگ، علی بابا اوتو ایکس، نیو و بی وای دی (BYD)، هستند.