11 اجرای سند تحول بنیادین با قرار دادن صحیح آن در برنامه درسی مدارس امکان پذیر است - آموزش 118

اجرای سند تحول بنیادین با قرار دادن صحیح آن در برنامه درسی مدارس امکان پذیر است

پیاده‌سازی سند تحول بنیادین با ریل‌گذاری صحیح در برنامه‌های درسی ممکن می‌شود

به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي آموزش و پرورش، علي رضا كاظمي در ديدار با بخشداران شهر تهران اظهار داشت: مدرسه بايد توسط مدير مدرسه اداره شود و هيچ كس در امور جاري دخالت نكند.

به گفته وی، باید به جای تغییر مدیران کم تجربه، کارهای دیگری مانند برگزاری اردوهای آموزشی انجام دهیم و مدیران را از چرخه مدیریتی خارج نکنیم و در عوض آنها را با تجربه تر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: می خواهیم آموزش و پرورش را از سیاست زدگی خارج کنیم و این کار باید از مدرسه شروع شود.

الکاظمی با تاکید بر اینکه بیشتر شاخص های کارآمدی اداری باید در ویژگی های اداری مدیران مدارس باشد، گفت: مدیران مدارس نباید بر اساس ترجیحات شخصی تغییر کنند.

وی با اشاره به نقش معلمان در نظام آموزشی تاکید کرد: معلمان را باید بسیار عزیز و بزرگوار دانست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قرآن کریم شاخص های اثربخشی نیز دارد، گفت: خداوند شاخصی را قرار داده است که هر چقدر هم در کار خود اخلاص داشته باشید به همان اندازه اثرگذار و شاخص مقبولیت است. از کار نیز همین طور است.

الکاظمی با اشاره به اینکه در وزارت آموزش و پرورش چالش های زیادی داریم، گفت: وقتی مسائل آموزش و پرورش را بررسی می کنیم متوجه می شویم که این مسائل هزاران ریزه کاری دارد. بنابراین، ما باید برای کمک به حل آن تلاش کنیم.

وی از ناکارآمدی نظام آموزشی تعجب کرد و گفت: بکارگیری مدیران کم تجربه و کم تجربه که صلاحیت حرفه ای ندارند یکی از مهم ترین دلایل آن است. تقریباً هیچ برنامه ای برای توانمندسازی این مدیران طراحی نشده است. البته باید گفت که ثبات مدیریتی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فرآیندهای غیرکارشناسی و شتابان، ناکارآمدی در تکلیف، محصول و آموزش از دیگر عوامل ناکارآمدی نظام آموزشی است.

الکاظمی دلایل دیگر ناکارآمدی نظام آموزشی را برشمرد و گفت: مشکل در طراحی و مهندسی نظام آموزشی و برنامه های درسی درون مدرسه است.

وی بیان کرد: علوم روز مانند هوش مصنوعی، فرا وجه و ارزش افزوده در برنامه های درسی دیده نمی شود و باید در این زمینه اقدام ملی انجام شود و برنامه های درسی نوسازی شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ضرورت نوسازی برنامه های درسی تاکید کرد: هیچ وزیری با هر بودجه، نیروی انسانی و … نمی تواند سند تحول بنیادین را اجرا کند مگر اینکه روی برنامه درسی کار کند.

بر اساس این گزارش، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات پیش بینی شده در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ارائه کرد.

منبع: https://www.irna.ir/news/85586021/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%DB%8C%D9%84-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B5%D8%AD%DB%8C%D8%AD-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C